Minciunile pe care premierul Bolojan și-a fondat tăierile aplicate cu barda în educație și cultură. Plus sfidările în fața protestului profesorilor pe care i-a „rezolvat”

Raluca Pantazi / Foto: Edupedu.ro

Nu citește nimeni în România? Suntem pe ultimul loc în UE la citit. Atunci să le dăm foc cărților! TVA-ul să ajungă cel mai mare! Nu învață nimeni în România? Suntem pe penultimul loc în UE la PISA. Atunci să desființăm școlile și să-i sancționăm pe toți profesorii pe unde-i mai găsim! Iar bibliotecile? Ei, bibliotecile, „un bibliotecar la o comună mică nu se justifică cu normă întreagă”. Este tabloul în flăcări al politicii educaționale și culturale aplicate în România de premierul Ilie Bolojan. Tablou în flăcările aruncate de premierul chemat să fie salvatorul unei Românii aflate în buza prăpastiei extremismului și a colapsului economic. Cu cea mai puternică organizație economică din lume constant în contact cu România, pentru că țara este în plin proces de aderare la OECD – organizatoarea testărilor educaționale PISA, și cu comisar european pe portofoliul ce înglobează educația chiar din România, premierul Ilie Bolojan a ales să-și fondeze politica educațională pe minciună și inexactitate. 
Minciunile premierului Ilie Bolojan cu care oficialul și-a fondat măsurile de austeritate în educație: 

Minciuna 1:Fundamentarea [majorării normei didactice] este bazată pe o realitate europeană pe care nu o putem contesta, legat de norma didactică” (sursa)

Minciuna 2: „am scăzut normele didactice ale profesorilor, prin diferite derogări, prin scăderea normelor” (sursa)

Minciuna 3: crearea unei relații de cauzalitate între presupusa scădere a normelor didactice „în acești ani” (care nu a existat), scăderea numărului de elevi la clasă, creșterea salariilor și inexistența unei îmbunătățiri globale „a sistemului de învățământ”.

Minciuna 4: „Ceea ce trebuie avut grijă la țară este, într-adevăr, să luăm măsuri în așa fel încât clasele care sunt simultane să nu mai existe” (sursa)

Minciuna 5: „Respect tuturor învățătorilor care își fac meseria cu responsabilitate și consecvență”.

Lașitățile, inexactitățile și dubla măsură ale premierului Bolojan, în educație:

Numit în funcție după cele mai tensionate alegeri prezidențiale din istoria postcomunistă, cu scopul declarat de a salva România de pericolul deficitului economic și de negura extremismului, șeful Executivului, cunoscut pentru duritatea sa, și-a demonstrat intransigența exact cu cei mai slabi: profesorii din preuniversitar sunt prima categorie profesională ale cărei venituri sunt scăzute de chiar primul pachet cu măsuri obligatorii de austeritate promovat de Bolojan și promulgat de Dan. Fără nicio diferențiere în funcție de profesionalismul dovedit la clasă, fără nicio evaluare critică a activității lor. Premierul Bolojan și președintele Dan au ratat momentul perfect de-a reforma din temelii învățământul, pe baze de profesionism, dând dovadă ei înșiși că le lipsește ceea ce reclamă că nu există în educație: gândire critică. Prin deciziile luate de nu se știe exact cine, pe nu se știe ce cifre, cu nu se știe ce impact, premierul Ilie Bolojan, ministrul Daniel David și președintele Nicușor Dan și-au arătat puterile discreționare, în fața celor mai slabi: profesorii din preuniversitar și copiii.

Iar în fața protestelor pe care deciziile și declarațiile lor le-au determinat la început de an școlar, atât președintele, cât și premierul și ministrul Educației continuă să joace cartea manipulării și a declarațiilor ironice, în locul onestității cerute de profesori:

Ilie Bolojan:

Nicușor Dan:

Daniel David:

După acest discurs livrat profesorilor de premierul Ilie Bolojan, care sună ca un veritabil mesaj de vătaf pe plantație aruncat către ceea ce ar trebui să fie una dintre cele mai nobile profesii, șeful Executivului mai face o greșeală, care îi atinge de această dată direct pe copii și părinți: trece încă o dată peste cuvântul profesorilor, care au rugat public în mod repetat părinții să îi ajute să-și spună democratic oful în fața Guvernului și să rămână cu copiii acasă pentru prima zi de școală și îi îndeamnă pe părinți să-și trimită copiii la școală.

Dumneavoastră, domnule premier, ostilizați profesorii și îi puneți în luptă cu copiii și părinții României? Câtă lipsă de conștiință aveți, să le transmițeți părinților să-și lase copiii în grija oamenilor pe care alături de ministrul David timp de 3 luni i-ați jignit, ironizat și mințit constant? Oameni care i-au rugat pe părinți să le lase o zi în care să-și exprime protestul.

Probabil că aceeași lipsă de conștiință care l-a determinat pe Ilie Bolojan să decidă ca România să aibă al doilea cel mai ridicat TVA la cărți din UE, în condițiile în care avem cea mai mare nevoie din Europa de a crea obiceiul de a citi. Aceeași lipsă de conștiință care l-a determinat să propună demiterea bibliotecarilor din satele unde nu există oricum nicio librărie. Aceeași conștiință care în alegeri l-a determinat să-l susțină inițial la președinție pe candidatul care și-a ținut blocat postul de profesor titular de istorie timp de 24 de ani.

Mare bulibășeală în valorile șefului Executivului!

Totul cu un scop contabil, care de 3 luni a șters din discuție problemele reale ale educației, domeniul cel mai sângerând al societății aflate încă sub efectul ultimelor șocuri electorale.

Exit mobile version