Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Punctul de start în salarizare trebuie să fie salariul mediu brut pe economie. Sindicatele au în mine un vârf de lance în asta / Diferențierea sunt de acord să o facem, dar nu în zona de salarii, ci în zona de venituri

Foto: ID 358196258 | Daniel David © LCVA | Dreamstime.com

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că sindicatele „au în mine un vârf de lance” în ceea ce privește remunerarea profesorilor debutanți cu salariul minim brut pe economie. Luni, 8 decembrie, la Prima News, acesta a explicat că este de acord cu diferențierea cadrelor didactice în funcție de performanță, în termeni de venituri, ci nu de salarizare.

„Asta trebuie discutat atunci [n. red. criteriile de diferențiere a cadrelor didactice], dar, vedeți, cred că în această situație suntem de aceeași parte a baricadei eu și sindicatele, chiar dacă de foarte multe ori cu unii colegi profesori din zona sindicatelor am avut păreri diferite în ultima perioadă. Este clar că noi trebuie să dăm profesorilor ceea ce le-am promis de ani de zile. Punctul de start în salarizare trebuie să fie salariul mediu brut pe economie”, a subliniat Daniel David.

„De acolo pornim pentru profesorul debutant, iar superior pentru asistent. De acolo se schimbă lucrurile în funcție de grad, în funcție de vechime și așa mai departe. Este un lucru care trebuie obținut și în asta au în mine, un partener. Mai mult decât un partener, un vârf de lance. În același timp eu am spus că diferențierea sunt de acord s-o facem, dar nu pe salarii. Și aici cred că sindicatele sunt de acord cu mine”, a mai adăugat el.

Indicatorii de performanță nu vor influența salariul, a mai explicat acesta. Profesorii cu performanțe vor fi plătiți în plus.


„Salariul în sistemul public este pe grilă, dar pot să fiu de acord că peste salariu vii cu indicatori de performanță și vii cu elemente suplimentare acolo unde ai profesori care sunt mai dedicați, lucrează, obțin performanțe bune. Așa câștigi mai mult peste salariu în comparație cu alții care poate n-au acest interes deosebit, dar n-aș face diferență în zona de salariu, ci în zona de venituri”.

El a precizat că printre criteriile de diferențiere s-ar putea număra rezultatele olimpicilor, notele obținute de elevi la examenele naționale, aportul pe care îl aduc în reducerea analfabetismului funcțional în rândul elevilor și scoaterea copiilor din zona de corigență.

„Sunt diverși indicatori. Nu vreau acum să discutăm care ar fi, dar doar problematizez. Eu nu am în minte doar zona asta de olimpici, de scoruri foarte mari la Evaluarea Națională sau la Bacalaureat. Am, de exemplu, zona asta de analfabetism funcțional. Să nu ai copiii sau să nu fie mare procentul de analfabetism funcțional în clasa la care tu ai lucrat 2 ani sau 3 ani de Fizică sau de Chimie, de exemplu. Și în același timp te uiți de multe ori și cum ai mutat un copil din zona de media cinci în media șapte”.

„Este deja un indicator de progres, că sunt diverși indicatori de care îi putem folosi. Repet, analfabetismul funcțional, indicatori de progres și de performanță în zona olimpicilor, dar asta este o discuție pe care trebuie să o avem după ce ne asigurăm componenta asta de salarizare adecvată”, a completat ministrul.

Foto: © LCVA | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version