O știre falsă poate distruge un brand în câteva ore – studiu al Universității Babeș-Bolyai despre cum dezinformarea online erodează încrederea

Foto: ID 151771013 © Tero Vesalainen | Dreamstime.com

Modul în care știrile false despre produse și branduri, răspândite pe rețelele sociale, influențează percepția consumatorilor și încrederea acestora în publicitatea online, sunt explicate într-un studiu al unei echipe de cercetători de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit G4Media.ro.


„O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a publicat rezultatele unui studiu care examinează modul în care informațiile false sau înșelătoare despre produsele promovate online influențează comportamentul consumatorilor, evidențiind în acest context rolul încrederii în publicitatea din social media”, potrivit unui comunicat de presă.

Studiul arată că știrile false despre produse, răspândite pe rețelele sociale, sporesc cinismul consumatorilor, erodând încrederea acestora în branduri și în marketingul digital.

„Încrederea a devenit o resursă volatilă, iar o știre falsă, propagată viral, poate pune sub semnul întrebării chiar și cel mai puternic brand. Încrederea oamenilor nu se cumpără, ci se construiește și este cea mai prețioasă resursă pe care o poate avea o organizație”, explică Gabriela Sterie, coautoare a studiului și doctorandă în marketing la UBB.

Potrivit autorilor, încrederea în influencerii autentici și în reclamele bine concepute poate reduce efectele negative ale dezinformării. Influencerii percepuți drept experți și sinceri ajută la reconstruirea încrederii și la diminuarea cinismului față de marketingul online.

Citește articolul integral pe G4Media.ro
Exit mobile version