O știre falsă poate distruge un brand în câteva ore – studiu al Universității Babeș-Bolyai despre cum dezinformarea online erodează încrederea

247 de vizualizări
Foto: ID 151771013 © Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Modul în care știrile false despre produse și branduri, răspândite pe rețelele sociale, influențează percepția consumatorilor și încrederea acestora în publicitatea online, sunt explicate într-un studiu al unei echipe de cercetători de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit G4Media.ro.
  • Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 497 de utilizatori români activi în social media, cu vârste între 18 și 34 de ani.
  • Rezultatele studiului, realizat de profesor universitar Ovidiu-Ioan Moisescu, doctorand Luigia Gabriela Sterie și prof. univ. Daniel Mican, au fost publicate în revista Computers în Human Behavior. Articolul poate fi accesat gratuit aici
  • Autorii sunt profesori universitari la Facultatea de Stiințe Economice și Gestiunea Afacerilor, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca. (FSEGA)


„O echipă de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a publicat rezultatele unui studiu care examinează modul în care informațiile false sau înșelătoare despre produsele promovate online influențează comportamentul consumatorilor, evidențiind în acest context rolul încrederii în publicitatea din social media”, potrivit unui comunicat de presă.

Studiul arată că știrile false despre produse, răspândite pe rețelele sociale, sporesc cinismul consumatorilor, erodând încrederea acestora în branduri și în marketingul digital.

„Încrederea a devenit o resursă volatilă, iar o știre falsă, propagată viral, poate pune sub semnul întrebării chiar și cel mai puternic brand. Încrederea oamenilor nu se cumpără, ci se construiește și este cea mai prețioasă resursă pe care o poate avea o organizație”, explică Gabriela Sterie, coautoare a studiului și doctorandă în marketing la UBB.

Potrivit autorilor, încrederea în influencerii autentici și în reclamele bine concepute poate reduce efectele negative ale dezinformării. Influencerii percepuți drept experți și sinceri ajută la reconstruirea încrederii și la diminuarea cinismului față de marketingul online.

Citește articolul integral pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Greva generală a profesorilor și angajaților din Educație continuă și luni / Sindicate: Guvernul este singurul responsabil pentru continuarea acestei forme extreme de protest. Nu mai avem prim-ministru, nu mai avem miniștri cu care să negociem?

Cele două federații sindicale reprezentantive anunță că greva generală continuă, după al doilea anunț al purtătorului de cuvânt despre cum Guvernul propune aceleași măsuri enunțate în ultimele 4 zile. Federația…
Vezi articolul

Ordinul ministrului Educaţiei care obligă profesorii şi elevii să facă şcoală online este „în afara cadrului legal”, adică al Decretului pentru Starea de Urgenţă, anunţă sindicatele, care cer modificarea actului

Ordinul ministrului Educaţiei care obligă profesorii şi elevii să facă şcoală online este „în afara cadrului legal”, adică al Decretului pentru Starea de Urgenţă, anunţă toate sindicatele reprezentative din învăţământ,…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: Practica ne spune că elevii, în general, aleg disciplinele în funcție de notele pe care le primesc / „Noi nu suntem obișnuiți să ne creștem copiii de mici în spiritul de a alege corect ceea ce li se potrivește”, spune profesoara Maria Manea

„Practica ne spune că elevii, în general, aleg disciplinele în funcție de notele pe care le primesc”, spune Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov,…
Vezi articolul

Șeful Institutului Cercetare Aerospațială – INCAS, trimis în judecată de DNA pentru că ar fi păgubit instituția cu 21 milioane de lei, a fost suspendat din funcție până la finalul mandatului

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) anunță miercuri că a fost emis ordinul privind suspendarea din funcție a directorului general, președinte al Consiliului de administrație al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare…
Vezi articolul