Părinții elevilor implicați în cazuri grave de violență, care refuză consilierea școlară, pot fi obligați prin hotărâre judecătorească – proiect al Ministerului Educației

Foto: © Inna Reznik | Dreamstime.com

Dacă elevii și/sau părinții/reprezentanții legali refuză participarea la ședințele de consiliere școlară, intervenție psihologică și psihoterapeutică, DGASPC și ISJ/ISMB pot solicita instanțelor de judecată să dispună obligarea, prin hotărâre judecătorească, potrivit procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra elevilor și personalului școlii, pusă în dezbatere publica de Ministerul Educației.

Cazurile grave de violență școlară între elevi sunt următoarele, potrivit procedurii:

Ce prevede procedura în cazul în care părinții, profesorii directorii școlilor și instituțiile implicate nu își îndeplinesc obligațiile în gestionarea cazurilor grave de violență

„În situația în care elevii nu participă la activitățile de sprijin organizate la nivelul școlii, educatoarea/profesorul pentru învățământ primar/dirigintele informează părinții/reprezentanții legali în acest sens. 

Daca părinții nu pun în aplicare măsurile asumate pentru îmbunătățirea relațiilor dintre elevi și profesori, directorul scolii sesizează situația la SPAS – Serviciul Public de Asistență Socială/DAS – Direcția de Asistență Socială, în vederea efectuării unei vizite de monitorizare la domiciliul copilului. Directorul are obligația să solicite raportul de vizită managerului de caz. 

În situația în care personalul școlii nu pune în aplicare măsurile asumate, reprezentanții instituțiilor abilitate/părinții/reprezentanții legali sesizează situația personalului de conducere al școlii. 

Dacă reprezentanții SPAS/DGASPC nu pun în aplicare măsurile asumate, directorul școlii sesizează DGASPC – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului /ANPDCA- Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție.

În situația în care elevii și/sau părinții/reprezentanții legali continuă să refuze participarea la ședințele de consiliere școlară și/sau de intervenție psihologică și psihoterapeutică, cuprinse în Planul de reabilitare și/sau reintegrare socială, chiar și după vizita de monitorizare efectuată de SPAS/DAS, directorul sesizează situația managerului de caz. 

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului și Inspectoratul Școlar Județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București pot solicita instanțelor de judecată să dispună obligarea, prin hotărâre judecătorească, a elevilor și/sau părinților/tutorilor legali să participe la ședințe de consiliere școlară și/sau de intervenție psihologică și psihoterapeutică, potrivit art. 1528 din Codul Civil”, potrivit procedurii.

Ministerul Educației a încercat să introducă în Statul Elevului o prevedere legată de elevii implicați în cazuri de violență școlară ai căror părinți refuză consilierea, însă aceasta nu mai apare în ordinul de ministru publicat în Monitorul Oficial 

„Elevii majori/minori, ai căror părinți refuză participarea la programe/ședințe de consiliere școlară/psihologică, nu pot beneficia de ridicarea sancţiunilor aplicate pentru comiterea actelor de violență/bullying.”

Foto: © Inna Reznik | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și: 
Etapele managementului cazurilor ușoare de violență între elevi. În ce situații se aplică, ce trebuie să facă părinții, profesorii și directorul școlii – proiect al ministerului Educației
Noutățile din proiectul legii educației privind prevenirea și sancționarea violenței din școli: camere audio-video, obligația școlilor de a sesiza cazurile la 119 și poliție, elevii și profesorii victime pot solicita intervenție psihologică și psihoterapeutică gratuită
Exit mobile version