Prioritățile europene în educație, pentru următorul deceniu: digitalul, tranziția verde, recuperarea post-pandemie – oficiali ai Comisiei și ai Parlamentului European, la Summitul Educației

Foto: EC.Europa.eu

Transformarea digitală și tranziția verde au fost principalii piloni ai descrierilor oferite de reprezentanții forurilor europene pentru schimbările prin care va trece educația pe continent în următorul deceniu, conform prezentărilor susținute la cel de-al 4-lea Summit european al Educației, desfășurat săptămâna aceasta. Cele două teme au fost abordate și de președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și de șefa Comisiei pentru Cultură și Educație din Parlamentul European, Sabine Verheyen, iar ambele oficialități au atins planuri cheie, de la strategia pentru universități la Spațiul European pentru Educație.

Sabine Verheyen a insistat, în discursul său, pe faptul că digitalizarea nu este doar un deziderat, ci și un instrument pentru îmbunătățirea educației, lucru de care trebuie ținut cont din toate punctele de vedere – de la pregătirea profesorilor la nevoia acută de reducere a întârzierilor imense suferite de copii și comunități în medii defavorizate.

Iar Ursula von der Leyen a pus accentul pe nevoia de colaborare între țările membre, pentru adaptarea educației la tranzițiile verde și digitală, la mediul universitar și la mobilizarea planurilor de recuperare post-pandemie.

Sabine Verheyen, președintele Comisiei pentru Cultură și Educație al PE – ideile pe scurt:
Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen – ideile pe scurt (discursul detaliat aici):
Citește și:
Diplomele europene și completarea programului de introducere a unei legitimații europene de student – în viitoarea strategie europeană pentru universități
Comisia Europeană prezintă propuneri pentru conturile personale de învățare pe tot parcursul vieții și pentru micro-certificate
Anul European al Tineretului 2022 va fi dedicat nevoilor tinerilor după pandemie
“O perspectivă europeană mai largă” inclusă în curriculum și cel puțin două limbi europene învățate până la finalul liceului – printre cererile membrilor Parlamentului European către Comisie și statele membre, în vederea Spațiului European pentru Educație

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Exit mobile version