“O perspectivă europeană mai largă” inclusă în curriculum și cel puțin două limbi europene învățate până la finalul liceului – printre cererile membrilor Parlamentului European către Comisie și statele membre, în vederea Spațiului European pentru Educație

824 de vizualizări
Noi condiții de angajare în UE
Foto: © Dreamstime.com
Acum un an, în plină criză pandemică ce punea o presiune fără precedent asupra educației, Comisia Europeană contura planurile înființării unui Spațiu European al Educației, un cadru de cooperare care să sprijine sistemele de învățământ din țările membre. Un an mai târziu, parlamentarii europeni au adoptat luna aceasta un raport ce semnalează executivului european că e momentul să facă ceva în sensul ăsta: Comisia să facă pași concreți pentru a transforma Spațiul pentru educație în realitate. În acest sens, europarlamentarii cer măsuri punctuale ce vizează inclusiv schimbări în curriculum la nivelul țărilor membre. 

Raportul, adoptat cu 483 de voturi pentru și doar 25 împotrivă, cere măsuri concrete, ținte realiste și termene clare pentru aplicarea acestor măsuri, pentru ca Spațiul European al Educației să devină realitate așa cum s-a propus, până în 2025. Modul de abordare a fost rezumat de raportorul PE Michaela Šojdrová, care a declarat în Parlamentul European:

  • “Pe când învățământul superior a avut mereu o dimensiune internațională, cel primar și secundar a fost mereu înrădăcinat în contexte specifice, naționale și regionale. Avem nevoie să clădim un spațiu comun de învățare în Europa, pentru a crea noi oportunități de educație și locuri de muncă (…)”

Printre cererile adresate de parlamentarii europeni Comisiei și statelor membre, prin intermediul raportului:

  • Să se asigure recunoașterea reciprocă a aptitudinilor, calificărilor, diplomelor și gradelor la nivelul întregii Uniuni, cu recunoașterea automată a perioadelor de studii în străinătate, inclusiv la nivelul învățământului vocațional și al microcreditelor.
  • Să se stabilească ținte mai ambițioase în privința reducerii numărului de elevi cu rezultate slabe până la 10% la nivel european, dar și reducerea proporției de elevi care părăsesc timpuriu școala de la 10% la 5%.
  • Să se asigure că toți elevii din UE au suficiente cunoștințe pentru cel puțin două limbi oficiale ale UE, până la finalul învățământului secundar, cu o atenție aparte pentru limba engleză.
  • Includerea unei “perspective europene mai largi” în curriculum și în programele de pregătire a profesorilor.

Documentul adoptat de Parlamentul European poate fi consultat aici.

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Foto: © ArtjazzDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 

Citește și:
Planurile Comisiei Europene de “resetare a educației”: competențe digitale pentru toți profesorii, investiții în conectivitate și echipamente, incluziune / Un nou Spațiu euopean al educației și un plan de acțiune pentru educație digitală

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL A fost înființat un comitet interministerial pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar. O atribuție constă în propunerea de noi programe naționale de sprijin pentru reintegrarea copiilor care au părăsit școala

A fost înființat Comitetul interministerial pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar, potrivit unei decizii publicate vineri, 17 februarie, în Monitorul Oficial. Acesta este un organism fără personalitate juridică, cu caracter…
Vezi articolul

Ministerul Educației susține că platforma de scanare a lucrărilor de la simulare Evaluarea Națională 2024 „a funcționat în parametri optimi cu excepția unui scurt interval” de 20 de minute, „însă fără a se înregistra blocaje”

Ministerul Educației reacționează după ce profesorii din centrele de examen de la simularea Evaluării Naționale au reclamat blocaje în platforma în care sunt uploadate lucrările elevilor de clasa a VIII-a.…
Vezi articolul