Memoriu al profesorilor de informatică de la trei colegii naționale din Târgu Jiu către Ministerul Educației: organizarea pe grupe la clasele cu predare intensivă să fie păstrată, la trecerea pe noile planuri-cadru de liceu, ca prevedere explicită

Foto: © Goodluz | Dreamstime.com

Profesorii de Informatică de la Colegiul Național „Ecaterina Teodoroiu”, Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” și Colegiul Național „Spiru Haret” din Târgu Jiu cer Ministerului Educației și Cercetării să precizeze explicit în Ordinul privind aprobarea noilor planurilor-cadru pentru liceu că trei dintre cele patru, respectiv șapte ore pe care liceeni de la clasele cu predare intensivă le au pe săptămână se desfășoară pe grupe. Studiul pe grupe oferă rezultate remarcabile, atenție individualizată și acces eficient la echipamente, susțin cadrele didactice într-un memoriu.

Conform articolului 9 din Ordinul 3.410/2009 privind aprobarea planurilor-cadru pentru liceu, filierele teoretică și vocațională, „în învățământul liceal se pot organiza clase de matematică-informatică, intensiv informatică. La aceste clase, pentru disciplina Informatică se alocă 3 ore pe săptămână din cadrul curriculumului la decizia școlii. Cele 3 ore alocate pentru studiu se realizează în laboratorul de informatică, pe grupe, cu respectarea prevederilor legale”.

În Ordinul propus, această prevedere nu mai este menționată, iar semnatarii consideră că omisiunea poate face unii profesori să creadă că cele trei ore care se desfășurau pe grupe pot avea loc de acum cu întreaga clasă, „fapt care ar afecta grav calitatea actului educațional”.

„Această organizare este esențială și constituie elementul care diferențiază clasele intensiv informatică de cele obișnuite, prin accentul pus pe activitățile practice, individuale, desfășurate
la calculator”, se arată în memoriu.

În plus, cadrele didactice susțin că introducerea unei prevederi explicite privind studiul pe grupe este o măsură justă în contextul în care această regulă a fost păstrată în planurile-cadru pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv/bilingv. În caz contrar, se va crea „un dezechilibru între discipline”, se motivează în memoriu.

Documentul conține o serie de beneficii pe care le are lucru pe grupe de câte 13-15 elevi:

DOCUMENT Memoriul profesorilor din Târgu Jiu către Ministerul Educației și Cercetării

Foto: © Goodluz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version