Profesorul Radu Gologan, apel pentru corectarea digitală la BAC și Evaluarea Națională: lucrările de examen să fie scanate și transferate printr-o platformă simplu de făcut la corectare profesorilor în țară / Angajații pe pile din ministere vor pleca cu miile, dacă nu se modernizează, așa cum funcționează și sistemul bancar

Radu Gologan / Foto: Digitaliada

Radu Gologan / Foto: Digitaliada

Profesorul Radu Gologan acuză Ministerul Educației de practici învechite în asigurarea corectării lucrărilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat și face apel la digitalizarea procesului. După ce a organizat prima olimpiadă națională de Matematică scanând lucrările olimpicilor, atașându-le un cod și apoi corectându-le online de profesori de oriunde din țară, președintele Societății de Științe Matematice din România se declară uimit de faptul că Ministerul Educației continuă să transporte fizic lucrările elevilor la corectare, prin transport secretizat cu poșta militară.

“Mi se pare învechit faptul că lucrările de la examenele naționale sunt mutate cu poliția prin oraș, când noi, Societatea de Științe Matematice din România, cu comunitatea matematică și cu niște tineri care au firme de IT și cu posibilități de a face platforme IT am făcut o olimpiadă de care Ministerul Educației nu s-a atins – sigur am avut acordul tacit al fostului ministru al educației care ne-a lăudat – dar este posibil ca examenele naționale să se desfășoare în halul ăsta în care lucrările să fie mutate cu poliția?”, a declarat pentru EduPedu.ro profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România (SSMR) care a organizat anul acesta online Olimpiada Națională de Matematică, în condiții de pandemie.

Fostul coordonator al lotului olimpic național de matematică a estimat că procesul transportării fizice a lucrărilor de examen, la corectare, costă mai mult decât “un scanner, un informatician și introducerea lucrărilor de examen, scanate, într-o platformă adevărată foarte simplu de făcut, nu de Siveco pe milioane de euro, ci de tineri care știu imediat să facă astfel de platforme unde să intre toate lucrările scanate, cu coduri aplicate, după care să avem profesori corectori dedicați și care, aleatoriu, să primească online un număr de lucrări, indiferent unde sunt în țară. Tot pe platformă vin și contestațiile. Noi am făcut asta la Olimpiadă și a ieșit fără niciun fel de scandal, așa cum ieșea de obicei când corectarea se făcea față în față și cu părinții în curte”.

“Suntem într-o epocă în care putem face asta. În ultimii 20 de ani, au fost firme de casă ale Ministerului Educației care puteau să facă lucrul ăsta și nu l-au făcut. În Slovenia, examenele naționale sunt pe o platformă națională, făcută inițial pentru Olimpiada Internațională de Matematică”, a precizat Gologan.

Profesorul universitar a adăugat că procesul digitalizării trimiterii la corectare a lucrărilor “este foarte simplu: facem coduri QR sau coduri de bare, aici e suficient coduri de bare, pe care le aplicăm pe fiecare lucrare de examen. Fiecare elev are atașat numele în acest cod de bare și nimeni nu are acces și la nume, și la lucrare, în afara sistemului informatic. Corectura poate să o facă oricine, nu mai trebuie mutate lucrările fizic. Ne lăudăm că avem una dintre cele mai rapide conexiuni la internet și la o folosim la ce?”

“Trebuie să existe un singur sistem național” care să permită această corectare începând de la evaluările la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, continuând cu examenele naționale cu miză, olimpiadele școlare și până la examenele susținute de profesori, titularizare, definitivat, a precizat profesorul.

“Informaticienii de la Inspectoratul Școlar din Cluj a avut un proiect european exact pe această idee, au început să îl facă și au fost blocați. Când a fost Olimpiada Internațională de Matematică organizată la Cluj, ei au s-au descurcat mai bine decât platforma din Slovenia”, a atras atenția Radu Gologan.

“Nu trebuie să lăsăm această idee, avem informaticieni. Noi la Olimpiada Națională de Matematică am lucrat cu două firme de IT, una de antivirus și alta de programare, care au făcut o platformă senzațională în 2 luni, pro bono, și nici nu au cerut reclamă. Eu solicit o campanie națională în care să le arătăm acestor oameni din toate ministerele, angajați pe pile, că suntem într-o epocă modernă în care tinerii care știu ce înseamnă digitalizare pot să facă o astfel de platformă. Vor pleca cu miile acasă dacă nu se pun la punct. Nu proceduri, nu regulamente-cadru, ci treabă modernă trebuie să se facă în Ministere, așa cum funcționează și sistemul bancar peste tot”, a declarat pentru EduPedu.ro profesorul Radu Gologan.

Președintele Societății de Științe Matematice a precizat că la olimpiada de Matematică organizată anul acesta cu corectura online, în contextul pandemiei, au participat 75.000 de copii la prima fază. “A fost o fază națională desfășurată în centrele universitare, unde conducătorii acelor universități implicate în Olimpiadă au făcut o chestie impecabilă, fără Ministerul Educației, fără regulament, cu lucrări ridicate pe o platformă, corectate de profesori din toată țara și cu rezultate necontestate. E în stare Ministerul Educației să facă chestia asta? Le facem noi tot”, a declarat Radu Gologan.

Sursă foto: Digitaliada / Radu Gologan

Exit mobile version