Profesorul Radu Gologan, apel pentru corectarea digitală la BAC și Evaluarea Națională: lucrările de examen să fie scanate și transferate printr-o platformă simplu de făcut la corectare profesorilor în țară / Angajații pe pile din ministere vor pleca cu miile, dacă nu se modernizează, așa cum funcționează și sistemul bancar

12.545 de vizualizări
Radu Gologan / Foto: Digitaliada
Radu Gologan / Foto: Digitaliada
Profesorul Radu Gologan acuză Ministerul Educației de practici învechite în asigurarea corectării lucrărilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat și face apel la digitalizarea procesului. După ce a organizat prima olimpiadă națională de Matematică scanând lucrările olimpicilor, atașându-le un cod și apoi corectându-le online de profesori de oriunde din țară, președintele Societății de Științe Matematice din România se declară uimit de faptul că Ministerul Educației continuă să transporte fizic lucrările elevilor la corectare, prin transport secretizat cu poșta militară.

“Mi se pare învechit faptul că lucrările de la examenele naționale sunt mutate cu poliția prin oraș, când noi, Societatea de Științe Matematice din România, cu comunitatea matematică și cu niște tineri care au firme de IT și cu posibilități de a face platforme IT am făcut o olimpiadă de care Ministerul Educației nu s-a atins – sigur am avut acordul tacit al fostului ministru al educației care ne-a lăudat – dar este posibil ca examenele naționale să se desfășoare în halul ăsta în care lucrările să fie mutate cu poliția?”, a declarat pentru EduPedu.ro profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România (SSMR) care a organizat anul acesta online Olimpiada Națională de Matematică, în condiții de pandemie.

Fostul coordonator al lotului olimpic național de matematică a estimat că procesul transportării fizice a lucrărilor de examen, la corectare, costă mai mult decât “un scanner, un informatician și introducerea lucrărilor de examen, scanate, într-o platformă adevărată foarte simplu de făcut, nu de Siveco pe milioane de euro, ci de tineri care știu imediat să facă astfel de platforme unde să intre toate lucrările scanate, cu coduri aplicate, după care să avem profesori corectori dedicați și care, aleatoriu, să primească online un număr de lucrări, indiferent unde sunt în țară. Tot pe platformă vin și contestațiile. Noi am făcut asta la Olimpiadă și a ieșit fără niciun fel de scandal, așa cum ieșea de obicei când corectarea se făcea față în față și cu părinții în curte”.

“Suntem într-o epocă în care putem face asta. În ultimii 20 de ani, au fost firme de casă ale Ministerului Educației care puteau să facă lucrul ăsta și nu l-au făcut. În Slovenia, examenele naționale sunt pe o platformă națională, făcută inițial pentru Olimpiada Internațională de Matematică”, a precizat Gologan.

Profesorul universitar a adăugat că procesul digitalizării trimiterii la corectare a lucrărilor “este foarte simplu: facem coduri QR sau coduri de bare, aici e suficient coduri de bare, pe care le aplicăm pe fiecare lucrare de examen. Fiecare elev are atașat numele în acest cod de bare și nimeni nu are acces și la nume, și la lucrare, în afara sistemului informatic. Corectura poate să o facă oricine, nu mai trebuie mutate lucrările fizic. Ne lăudăm că avem una dintre cele mai rapide conexiuni la internet și la o folosim la ce?”

“Trebuie să existe un singur sistem național” care să permită această corectare începând de la evaluările la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, continuând cu examenele naționale cu miză, olimpiadele școlare și până la examenele susținute de profesori, titularizare, definitivat, a precizat profesorul.

“Informaticienii de la Inspectoratul Școlar din Cluj a avut un proiect european exact pe această idee, au început să îl facă și au fost blocați. Când a fost Olimpiada Internațională de Matematică organizată la Cluj, ei au s-au descurcat mai bine decât platforma din Slovenia”, a atras atenția Radu Gologan.

“Nu trebuie să lăsăm această idee, avem informaticieni. Noi la Olimpiada Națională de Matematică am lucrat cu două firme de IT, una de antivirus și alta de programare, care au făcut o platformă senzațională în 2 luni, pro bono, și nici nu au cerut reclamă. Eu solicit o campanie națională în care să le arătăm acestor oameni din toate ministerele, angajați pe pile, că suntem într-o epocă modernă în care tinerii care știu ce înseamnă digitalizare pot să facă o astfel de platformă. Vor pleca cu miile acasă dacă nu se pun la punct. Nu proceduri, nu regulamente-cadru, ci treabă modernă trebuie să se facă în Ministere, așa cum funcționează și sistemul bancar peste tot”, a declarat pentru EduPedu.ro profesorul Radu Gologan.

Președintele Societății de Științe Matematice a precizat că la olimpiada de Matematică organizată anul acesta cu corectura online, în contextul pandemiei, au participat 75.000 de copii la prima fază. “A fost o fază națională desfășurată în centrele universitare, unde conducătorii acelor universități implicate în Olimpiadă au făcut o chestie impecabilă, fără Ministerul Educației, fără regulament, cu lucrări ridicate pe o platformă, corectate de profesori din toată țara și cu rezultate necontestate. E în stare Ministerul Educației să facă chestia asta? Le facem noi tot”, a declarat Radu Gologan.

Sursă foto: Digitaliada / Radu Gologan


18 comments
  1. Digitalizarea e buna în contextul în care ne ducem an de an cu aceleași acte la dosar și le depunem la instituțiile statului.Ni se cere vechime de la o școală la alta de parca nu s-ar putea face o baza de date comuna in care sa fie trecut tot ce trebuie.Si câte și mai câte.Aici ar fi buna digitalizarea.

  2. acum cateva luni dnul gologan se plangea de modul in care s-a fraudat la olimpiada de matematica online, acum vezi doamne totul a fost perfect …evident inainte se frauda la modul la care unii pregatiti de anumiti profesori aveau acces la subiecte….acum e mai democratic oricare poate frauda

  3. Domn profesor! Poate nu știați că încă mai sunt școli cu buda în fundul curții și fără apă curentă! Dumneatale de scanat îți arde? Așa matematician cum ești, ți-a trecut prin cap și chestia asta?

  4. Eu am rugămintea să scaneze domnul Gologan 100 de lucrări. A doua zi îl rog să le corecteze. Sunt curios cat timp ii va lua.

    1. Le scaneaza profesorii de matematica? Ei doar le corecteaza. S-au descurcat la nationala, se vor descurca si la EN. Spre deosebire de etapele preliminare nationala s-a dat fizic, elevii au vazut in timp real ce note obtineau la fiecare problema.
      Ar scuti multi timp la contestatie. Daca vezi ca ai luat punctaj mic la compunere faci contestatie doar la aia, nu mai trebuie sa-ti recorecteze nimeni cap-coada teza.

  5. 1. Categoric nu! Sunt întru totul de acord cu punctul dvs de vedere privind transferul lucrărilor, poliție, jandarmerie etc… O aberație fără margini! Până la scanarea lucrărilor v-ați gândit că este absolut necesară formarea unor experți ÎN EVALUARE??!! În prezent nu există experți în acest proces sau, mai exact sunt mult prea puțini față de anvergura procesului. Mă refer la toate nivelurile de învățământ. 2. Ceea ce nu se (prea) înțelege este faptul că ”digitalizarea” mult dorită nu este ”vina” funcționarilor …. ! Este necesară o abordare la nivel de politică publică, interconectarea bazelor de date (din diferite instituții) între ele, infrastructură IT, formare IT în domeniu, sistem (real) de management al calității, procese de benchmarking (în educație) etc… 3. Ați văzut declarația dlui ministru (una dintre multele)? ”Nu avem profesori specialiști în predarea în învățământul dual” (poate nu am redat chiar exact). Realizați gravitatea acestei afirmații? În traducere: imposibilitatea de a conecta sistemul educațional la realitatea pieței (infrastructura serviciilor etc). Atunci?? Discuția ar fi ceva mai lungă..

  6. A uitat domnul Gologan ca la olimpiada respectiva elevii au fraudat pe rupte?
    La examene macar nu se intampla asta.
    Mai bine sa corectezi prin metode “invechite” lucrari la care elevii nu au putut frauda.

  7. Are dreptate d-l prof Gologan.Tb sa se renunțe la practicile învechite și să se asigure transparenta.Domnia sa nu pregătește olimpici pt vest.Materia cenușie este luata de Occident și de americani pt că în această țară nu se face nimic pt performanta.Am rămas la tabla neagra și la creta. Nu ne plac oamenii inteligenți ,nu se investește în inteligenta.,nu ne place sa fim conduși de oameni capabili și inteligenți.Cu tocul și peniță …..Sa fie angajați tineri deștepți ,care se descurca digital ,iar cei mai in vârsta ,depășiți de noutăți și vremuri, sa fie școliți.

  8. Hai să mai angajăm la ministere frustrați ce se plimbă aiurea prin centrele de examen, prin țară.
    La inspectorate de asemenea, să mărim numărul personalului de la casa corpului didactic( utilă doar celor ce nu predau cu adevărat ci doar se perfecționează, avem diverse specimene ce habar nu au să predea, nici conținuturi, dar se “perfecționează” continuu)

  9. Faptul că sunteți un matematician ”decent” cum vă autodenumiți – tot respectul- nu înseamnă automat, că sunteți un bun manager sau/și un bun cunoscător al fenomenului digitalizării în ministere! Punctul dvs de vedere arată că nu cunoașteți (deloc) acest fenomen. Jignirea ”miilor” de angajați din ministere nu este compatibilă cu ”înălțimea” unui matematician intens mediatizat! Ce spuneți de faptul că super olimpicii pe care îi pregătiți sunt de fapt, cea mai bună ofertă făcută gratis (indirect de dvs) către universitățile și economiile din Vest?
    Fenomenul ”spectaculos” al olimpiadelor pe care le tot ridicați în slăvi, într-un sistem educațional care nu-și găsește traiectoria pentru ceilalți 98,8% dintre elevi/studenți vi se pare chiar așa de relevant??!! Cu aprecieri sincere pentru activitatea dvs…

    1. Ba e o metoda perfecta!!!! A se scuti cu orgolile celor de la minister! Se fac atatea greseli la corectarea lucrarilor… O idee f buna!!!!!

      1. Cum se elimina erorile de corectare daca profesorul evaluator nu va mai avea in fata o teza scrisa pe hartie ci un text pe ecran???
        Evident ca plimbarea tezelor prin tara e o aberatie : riscul pierderii unor lucrari, costul imens presupus(cat costa oare?) etc.
        Care e problema corectarii in acelasi judet cum s-a facut peste o suta de ani?

    2. Probabil ca am exagerat vorbind in general de ministere ceea ce nu aveam caderea sa fac. Revolta mea este pentru faptul ca birocratia in MEN e imensa si modernizarea informatica incredibil de slaba. Vi se pare normal ca in epoca ssta sa mutam sute de lucrari cu politia si evaluatorii sa lucreze ca la securitates de pe vremuri?

      1. Cum putem comenta faptul că participanții la anumite cursuri organizate de minister(ul educației) nu au primit nici până în prezent „adeverințele de participare”, întrucât managerii „nu au timp să scrie atâtea adeverințe”!!!???

        Ceva despre minister, manageri și scrisori în serie?

        Iar la subiectul scanare, avem deja experiență cu scanarea masivă folosind document-camera, există modele care dispun de pedală/buton de scanare și permit scanarea a zeci de pagini pe minut, la o calitate echivalentă cu aceea a cărților scanate…

      2. Da.Mie mi se pare normal și am sa va spun și de ce:pentru ca or sa apară tot felul de erori(de sistem,de program ,de net,de calculator) și oricine o sa poată frauda.Mai deunăzi citeam cum e o noua metoda de furat curent prin piratarea noilor contoare cu ajutorul unui laptop.Despre ce vorbim?
        Se urmărește doar BANUL :bani pentru dotări de la zero.Si cum s-a văzut ce dotări am pupat noi cu școala online îmi este groaza ce ghiveci o sa iasă.
        E un pretext falsa siguranță de asa-zisa transparență.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Au fost grele subiectele la Istorie, de la Bac? Profesoara Andreea Laura Martinescu: Nu au fost grele, materia a fost foarte bine distribuită și nu a dat șansa vânătorilor de note să înșface un 10 pe nemerit

Subiectele de la Istorie nu au fost „prea grele”, cum s-au plâns cei nepregătiți pentru examen, dar „prima dată după foarte mult timp s-a făcut o “distribuție” a materiei. În…
Vezi articolul

DESCARCĂ AUDIO Modele de subiecte pentru competențele lingvistice în limba română, limbi străine și limbile minorităților pentru Bacalaureat 2024, publicate de Ministerul Educației

Modele de subiecte pentru competențele lingvistice și digitale de Bacalaureat 2024 au fost publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) din subordinea Ministerului Educației. Elevii de clasa a…
Vezi articolul

Aproape 4 din 5 elevi de clasa a VIII-a, din mediul rural, nu au luat 5 la simularea evaluării la Matematică în județul Iași / La clasa a XII-a a scăzut numărul celor care ar lua notă de promovare pentru toate profilurile

39.58% dintre elevii de clasa a VIII-a din județul Iași au luat note mai mari sau egale cu 5, la ambele probe, la simularea Evaluării Naționale 2023, organizată de Inspectoratul…
Vezi articolul