Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, laudă proiectul “România Educată”: “este un demers corect de democrație participativă, un veritabil contract social privind educația”

Sursă foto: SNSPA / Remus Pricopie

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) și rectorul acesteia, Remus Pricopie, laudă, într-un comunicat emis joi, proiectul “România Educată”. Comunicatul descrie raportul prezidențial drept “un document important, atât prin conținutul său și prin reformele pe care le propune, cât și prin rigoarea proiectării și implementării procesului de politici publice”.

SNSPA și Remus Pricopie apreciază că “documentul reflectă o abordare consensuală, incluzivă, orientată spre probleme și soluții sustenabile, fiind rezultatul unui amplu și consistent proces de consultare a tuturor actorilor sociali, politici, economici etc.”

Comunicatul integral:

“Rectorul SNSPA, prof. univ. dr. Remus Pricopie: „România Educată” este un demers corect de democrație participativă, un veritabil contract social privind educația

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) salută adoptarea prin memorandum, de către Guvern, a raportului prezidențial „România Educată”, un document important, atât prin conținutul său și prin reformele pe care le propune, cât și prin rigoarea proiectării și implementării procesului de politici publice. Documentul reflectă o abordare consensuală, incluzivă, orientată spre probleme și soluții sustenabile, fiind rezultatul unui amplu și consistent proces de consultare a tuturor actorilor sociali, politici, economici etc.

Asumarea documentului de către Guvern este un pas important în operaționalizarea și implementarea raportului prezidențial, cu atât mai mult cu cât în procesul executiv este implicat nu doar ministerul de resort, ci toate structurile guvernamentale cu responsabilități în domeniul procesului de educație (finanțe, dezvoltare, muncă, interne, autorități locale etc.). Se asigură astfel abordarea integratoare ce caracterizează întregul demers.

„România Educată este un proiect pe termen mediu și lung, un proiect ce vizează în mod direct sistemul de educație, dar, indirect, încearcă să imprime societății o direcție de dezvoltare. Ca atare, el iese din logica electorală, având o dimensiune transpartinică, fiind, în fapt, un proiect de țară. Acesta este cel mai larg proces de dezbatere și de consultare publică, iar prin modul în care a fost gândit, construit și pus în practică, necesită un acord și o asumare de către toți actorii politici, dar și de către partenerii sociali, precum și de mediul economic și de afaceri. România Educată este un demers corect de democrație participativă, un veritabil contract social privind educația. De aceea, abordările care personalizează, particularizează și politizează par lipsite de o minimă înțelegere a dimensiunii și a importanței proiectului pentru dezvoltarea, bunăstarea și competitivitatea societății românești”, a declarat rectorul SNSPA, prof. univ. dr. Remus Pricopie.”

Sursă foto: SNSPA / Remus Pricopie

Citește și:
ANALIZĂ Mircea Miclea, despre România educată: Prevalența examenului direct la liceu și transformarea Evaluării Naționale în opțională sunt o soluție total greșită. BAC-ul unitar cu trunchi comun va fi o uniformizare în jos / Raportul e plin de „banalități solemne”
Federația părinților se opune examenelor de admitere la liceu, prevăzute ca opțiune în România educată: vor duce la lipsă de transparență, de echitate și egalitate de şanse și la o ierarhie nefirească între școli, nu oferă garanția integrității
Analfabetismul științific al “României Educate”: Probleme metodologice grave semnalate de cercetătorul Dacian Dolean
Exit mobile version