Reforma educației digitale în Cehia: modalități “etice, eficiente și sigure” prin care elevii de școală primară și gimnaziu vor învăța “noua informatică”, de la algoritmi la coding și procesarea seturilor mari de date

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Elevii cehi vor începe din școala primară să își formeze primele idei despre cum să stocheze date și informații și cum să folosească diverse elemente digitale din lumea din jurul lor, urmând să își dezvolte abilități de rezolvare a problemelor legate de informatică. Iar în gimnaziu, ei vor învăța să creeze, să experimenteze și să testeze ipoteze și alte elemente care să le întărească puterea de a înțelege principiile tehnologiilor digitale, potrivit unei reforme în domeniul educației digitale, aplicată începând din acest an și prezentat săptămâna aceasta pe platforma europeană Eurydice.

Conform prezentării, în cadrul unei reforme curriculare ample, cu orizont 2030+, aplicate în Republica Cehă, unul dintre domeniile-cheie în care vor fi aplicate schimbări radicale este cel al Informaticii/IT&C, schimbări ce vor afecta fiecare nivel de învățământ, de la preșcolar la liceu.

Față de actualul conținut IT&C predat în școala generală, ce pune accent pe abilitățile de a folosi calculatorul și pe alfabetizarea digitală, “noua informatică” se concentrează pe dezvoltarea gândirii computaționale și pe înțelegerea principiilor de funcționare a tehnologiilor digitale, cu ajutorul unor proceduri și concepte legate de utilizarea algoritmilor, coding etc., arată prezentarea Eurydice.

Se va urmări înțelegerea modurilor etice, eficiente și sigure de folosire a tehnologiilor digitale, iar competențele digitale vor fi incluse în rândul competențelor-cheie. 

Potrivit planului de reformă în educație, “noua informatică” va fi introdusă astfel:

În școala primară: elevii vor căpăta primele idei despre înregistrarea datelor și informațiilor și vor descoperi aspecte digitale din lumea înconjurătoare, prin jocuri, experimente, discuții și alte activități. Ei își vor forma capacitatea de a descrie o problemă, de a o analiza și de a identifica o soluție. Într-un mediu dedicat programării, ei vor verifica proceduri algoritmice și vor începe să înțeleagă primele concepte informatice.

De la începutul gimnaziului, elevii vor începe să creeze, să experimenteze și să testeze propriile ipoteze, să descopere și să verifice propriile soluții, să își dezvolte înțelegerea conceptelor de bază în domeniul tehnologiilor digitale. Când vor analiza o problemă, vor decide ce aspecte pot fi neglijate și care sunt esențiale pentru soluționarea ei. Vor învăța să creeze, să scrie și să evalueze sistematic proceduri de automatizare și să proceseze seturi mari de date.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version