Matematica în viața unui copil: etapele fizice și cognitive de dezvoltare a copiilor între 0-7 ani

Când începe un bebeluș să apuce jucăriile cu mâinile? Când ne jucăm de-a vânzătorii și care sunt primele concepte de matematică pe care le cunoaște un copil? Fizic, mental și emoțional, care sunt pragurile pe care le ating bebelușii pe cale să devină toddleri? Ministerul Educației are “ascuns” pe site-ul său un document care prezintă reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea copilului de la naștere, la 7 ani. Realizat de UNICEF, documentul este folositor pentru toți părinții, bunicii, educatorii, bonele sau orice persoană care are în grijă copii.

Ministerul Educației ascunde pe site-ul său o resursă valoroasă pentru orice persoană care îngrijește și educă copii. Documentul “Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani a fost aprobat în 2010 prin ordin de ministru al Educației, cu scopul de a “oferi un cadru comun de referință în abordarea integrată a copilului prin toate serviciile de sănătate, îngrijire, protecție și educație care îl deservesc”.

Cunoștințele elementare de matematică: când învață să numere, până la cât și jocuri de dezvoltare a gândirii logice

Joaca “La piață” și învățarea conceptelor de mărime, formă, greutate, lungime, volum

Dezvoltarea unui vocabular bogat

Cum susținem persistența copilului într-o activitate

Cum învățăm copiii să evite blamările, să-și gestioneze conflictele

Dezvoltarea socială: cum se comportă cu adulții și când încep De ce-urile?

Alimentația: alăptat la cerere, lichidele se introduc cu lingurița sau cana, nu cu biberonul

Documentul a fost realizat la inițiativa UNICEF, sub coordonarea unei echipe de experți de la Ministerul Educației, Universitatea din București și mai multe ONG-uri. Vezi aici metodologia de elaborare a studiului (pagina 6)

Pe scurt, info în ajutorul părinților:

Etapele prezentate în document pregătesc părinții pentru modul în care se dezvoltă copiii, dar și pentru provocările psihice pe care cei mici le ridică, în dezvoltarea lor. Autorii subliniază că fiecare copil are propriul ritm de creștere, deci nu toți vor atinge indicatorii în intervalul de timp specificat în document. “Intervalul de timp este un cadru, un reper cu funcția de informare și nu are rolul de a constrânge cursul natural al dezvoltării unui copil”, se arată în studiu.

Descarcă de aici documentul integral, “Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani”

Dezvoltarea copilului de la 0 la 7 ani

Exit mobile version