Situație extremă în cazul elevului mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv: Clasa sa învață online timp de o săptămână / La începutul anului, elevul a învățat singur în actuala școală pentru că părinții refuzau să își aducă copiii la școală

Foto: © Marmogar | Dreamstime.com

Clasa în care învață elevul de 9 ani din județul Dâmbovița, care a agresat un coleg de clasă recent, va învăța online săptămâna aceasta, a decis conducerea școlii, spune inspectoarea generală școlară, Adriana Tudose, pentru Edupedu.ro. Este vorba despre elevul mutat până acum la trei școli pe motiv că ar fi agresiv. Întregul caz a generat până acum decizii și situații extreme și nemaiîntâlnite: o perioadă, elevul a învățat singur în actula școală pentru că părinții refuzau să își aducă la școală copiii, iar de cazul său se ocupă doi consilieri școlari, nu unul așa cum ar trebui. “În această săptămână urmează ca instituțiile abilitate să caute soluții”, a mai spus șefa ISJ Dâmbovița, Adriana Tudose.

Conducerea școlii din Valea Voievozilor a luat o decizie extremă: întreaga clasă în care învață elevul de 9 ani care a lovit un coleg săptămâna trecută să învețe online timp de o săptămână. Este vorba despre elevul mutat până acum la 3 școli din Dâmbovița, considerat agresiv.

“Școala, în acest moment a luat decizia ca respectiva clasă să intre în online timp de o săptămână. În acest timp, instituțiile abilitate care au atribuții în rezolvarea acestei situații se vor așeza la aceeași masă, vor întocmi un plan: CJRAE, DGASPC, conducerea școlii. Părinții copilului au fost prezenți la discuția de luni”, a spus pentru Edupedu.ro, șefa inspectoratului școlar general Dâmbovița, Adriana Tudose.

Amintim, joia trecută, elevul de clasa a III-a la școala din Valea Voievozilor, comuna Răzvad, și-a lovit un coleg de clasă care, potrivit poliției județene, a avut nevoie de îngrijiri medicale.

Elevul “se integrase foarte bine în colectiv, dar și-a schimbat comportamentul când părinții l-au retras de la consilierea școlară”, spunea recent directoarea școlii, pentru Edupedu.ro.

În 10 martie, la câteva zile după ce Edupedu.ro a scris că elevul de clasa a III-a din județul Dâmbovița, mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, este ”un copil normal”, spunea reprezentanta CJRAE.

Nu este prima oară când în acest caz apar situații extreme. Elevul a învățat singur în școală o perioadă când a fost mutat la cea de-a treia școală, din Valea Voievozilor, unde învață acum. Atunci, părinții elevilor au protestat și refuzat să își aducă la școală copiii.

În plus, doi consilieri școlari s-au ocupat de cazul său, nu unul, așa cum se întâmplă în mod obișnuit.

Ce spun doi secretari de stat ai Ministerului Educației despre acest caz

Secretarul de stat din Ministerul Educației, Florian Lixandru, povestea recent la TVR1 că s-a ocupat personal de acest caz și că elevul s-a integrat foarte bine în colectiv pentru că i s-a găsit o pasiune pe care s-a canalizat.

“Un copil de clasa a III-a, poate un pic mai violent, poate un pic mai agitat, poate că școala la momentul respectiv nu a știut cum să acționeze, astfel încât să îl stăpânească și să-i găsească alte preocupări, a ajuns la acte de violență în clasă și au fost practic marginalizat de toți colegii. Toți părinții au cerut eliminarea lui din clasă. Nu poți să elimini un elev din clasă. Până la urmă, părinții au recurs la varianta transferului, au solicitat transfer la unitatea de învățământ din afara orașului Târgoviște, dar părinții din această clasă au făcut valuri și au trimis mesaje pe grupuri de whatsapp către părinții de la școala unde copilul s-a dus, învrăjbind familiile acelor copii împotriva acestui copil și familiei lui.

Am avut o discuție cu reprezentanții părinților din clasă, cu învățătoarea care era foarte speriată de ce o să se întâmple, parcă ar fi urmat să vină un monstru în clasă. Era un copil, un copil pe care dacă știi cum să-l abordez și cum să lucrezi cu el, cu siguranță o să-i găsești și partea bună, pentru că fiecare copil care este agresor, are și o latură pozitivă. Dacă noi știm să descoperim și să-l capacităm și să-l determinăm să facă altceva decât ceea ce el ar dori să facă, de multe ori reacționa, se răzbuna pe colegii lui care îl marginalizau și voia să iasă în evidență. Acel copil avea înclinație către robotică, de exemplu și am zis: „domnule, găsiți-i o preocupare”. S-a integrat copilul în clasă, a mers, a terminat anul școlar acolo”, spunea Lixandru la TVR1.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a spus în martie că știa cazul chiar de acum câțiva ani, când copilul era la grădiniță și a manifestat un comportament dificil. La vremea respectivă, Sorin Ion era inspector școlar general în județul Dâmbovița.

În luna martie, când a fost transferat copilul la școala din Voievozi, Sorin Ion a fost întrebat în cadrul emisiunii Acces Direct de la Antena 1, ce soluții mai sunt, dacă va mai exista un caz de violență în școala în care ajunge acest copil. Sorin Ion a declarat atunci că a avut discuții până la nivelul președintei Autorității Naționale pentru Protecția Copilului: “Soluțiile nu le ia un om, ci niște instituții, așteptăm soluții de la cei care sunt calificați în această zonă, DGASPC, consilier școlar, inspector școlar”, a spus secretarul de stat în ministerul Educației. 

Sorin Ion spunea atunci: “Pe de altă parte, înțeleg îngrijorările părinților, însă de aici, până la a cere să dispară acel copil din școală, este cale destul de lungă și nu acceptăm așa ceva. Soluția este colaborarea dintre instituții, pentru a i se acorda acestui copil ajutorul. Un copil terorist nu există, această abordare este una profund greșită, repet, înțelegând îngrijorările părinților, am convingerea că instituțiile în drept vor găsi soluția cea mai bună, astfel încât copilul să fie integrat la școală“, a precizat acesta. 

Sorin Ion a anunțat că elevul va avea un al doilea consilier școlar. 

“În urma discuțiilor noastre cu Centrul Județean de Resurse și Asistență educațională, deja s-a luat măsura ca la unitatea de învățământ la care oficial copilul este înscris în acest moment, pe lângă consilierul școlar, deja existent în școală, să fie repartizat un al 2-lea consilier, pentru a putea supraveghea suplimentar. Elevul, să știți, că și dacă nu este oficial încadrat la elevii cu cerințe educaționale speciale, asta nu înseamnă că nu poate să beneficieze de consiliere. Ceea ce este extrem de important în această situație, colaborarea cu familia, care familie trebuie să accepte că elevul are o problemă de comportament. Am înțeles că la acest moment nu acceptă acest lucru și că e necesară intervenția asupra lui. După părerea mea, percepția publică este puțin exagerată. Vorbim de un copil în clasa a III-a, totuși”, a spus secretarul de stat. 

Referitor la transferul elevului, Sorin Ion a recunoscut că transferul nu rezolvă problema, ci o mută dintr-o parte în alta.

Între timp, elevul a mers la consiliere școlară, cu doi consilieri, și până să fie retras de mama sa, în septembrie 2023, elevul se integrase, spune directoarea școlii.

Cronologia cazului

În martie anul acesta, elevul de clasa a III-a din județul Dâmbovița a fost mutat la a treia școală, cea din Valea Voievozilor, pe motiv că ar fi agresiv. Elevul fusese mutat de la Școala Gimnazială Coresi din Târgoviște unde și-ar fi agresat colegii. Cazul a fost intens mediatizat, după ce un grup de părinți din această școală a ieșit în stradă și a protestat în fața școlii, în data de 21 februarie, pe motiv că băiatul de clasa a III-a este violent cu colegii săi și au cerut măsuri. 

Directoarea școlii Gimnaziale Coresi, Georgeta Gogeanu, le-a transmis părinților prezenți la protest că a încercat să ia toate măsurile care să ofere acces liber la educație tuturor copiilor din această școală.

Am luat toate măsurile pe care legea ni le permite și în speță la nivelul lui de vârstă. Tot ce se poate aplica ca sancțiune este observația, mustrarea scrisă însoțită de scăderea notei la purtare. Cu fiecare sancțiune pe care am aplicat-o, comportamentul copilului a devenit și mai violent.

Deși copilul nu este certificat cu cerințe educaționale speciale, în permanență, minim un adult din instituția școlară se află în preajma sa. Din nefericire, uneori suntem 3, 4, 5, 6 și nu reușim să facem față”, a declarat directoarea școlii Gimnaziale Coresi, Georgeta Gogeanu.

Am făcut întâlniri cu părinții copilului, atâta vreme cât aceștia au venit. Am organizat activități de consiliere individuală a copilului cu consilierul școlar, nu-l confundați cu psihologul, are cu totul alte atribuții. La nivelul claselor, am organizat activități de consiliere de grup, nenumărate activități în colaborare cu poliția”.

Tot pe 21 februarie, D.G.A.S.P.C. Dâmbovița a transmis presei un punct de vedere referitor la cazul de la Școala Gimnazială Coresi.

Cazul copilului a fost evaluat de specialiștii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Dâmbovița, la domiciliu, în prezența reprezentantului legal, constatându-se faptul că minorul nu se afla într-o situație de abuz, neglijare sau exploatare alături de părinți, astfel încât nu s-a impus instituirea unei măsuri de protecție specială, conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, în baza sesizărilor primite.

Specialiștii instituției au constatat că minorul respectă regulile din familie și participă la activități extrașcolare, dar având în vedere sesizările privind comportamentul copilului din mediul școlar, au recomandat consilierea psihologică a acestuia. Părinții au fost invitați la sediul instituției pentru includerea copilului într-un program de consiliere psihologică, însă au transmis olograf faptul că vor apela la serviciile unui psiholog privat.

Atunci, unii părinți de la școala Coresi au depus și plângeri penale la poliție în urma incidentelor de la școală în care a fost implicat băiatul, a confirmat pentru Edupedu.ro Inspectoratul județean de poliție Dâmbovița: “Sunt efectuate cercetări, sub supravegherea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgoviște, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de lovire sau alte violențe, amenințare, distrugere și portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase”, a menționat purtătorul de cuvânt al IPJ Dâmbovița, Liță Ana Maria Georgiana. 

Pe 27 februarie, la solicitarea părinților, Inspectoratul școlar Dâmbovița a aprobat decizia de transfer a elevului, la solicitarea părinților, la școala Valea Voievozilor din comuna Răzvad.

Reacția Ministerului Educației atunci: Băiatul avea probleme de comportament încă de la grădiniță, își amintește secretarul de stat în ministerul Educației, Sorin Ion, care la vremea respectivă era inspector școlar general în județul Dâmbovița.

Photo © Marmogar | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:

Elevul din Dâmbovița, mutat până acum la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, a lovit un coleg / Elevul se integrase foarte bine în colectiv, dar și-a schimbat comportamentul când părinții l-au retras de la consilierea școlară, spune directoarea școlii
Un elev de clasa a III-a din județul Dâmbovița, mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, învață singur în actuala școală / Părinții elevilor protestează și refuză să își aducă la școală copiii de câteva zile
Copilul de clasa a III-a de la Școala Valea Voievozilor, din Dâmbovița, mutat în mai multe școli pe motiv că ar fi violent, „este un copil normal”, spune reprezentanta CJRAE, după evaluarea psiho-comportamentală a acestuia / Părinții celorlalți 150 de elevi din școală refuză de o săptămână să-și trimită copiii la cursuri de frica lui
Au început să revină la şcoală elevii care au absentat pentru că părinții se tem pentru siguranța lor, în urma transferului unui elev de clasa a III-a acuzat că ar fi agresiv, anunță Inspectoratul Școlar Dâmbovița
Exit mobile version