Un elev de clasa a III-a din județul Dâmbovița, mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, învață singur în actuala școală / Părinții elevilor protestează și refuză să își aducă la școală copiii de câteva zile

36.265 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Cazul unui elev de clasa a III-a din județul Dâmbovița, acuzat că ar avea un comportament agresiv față de colegi dar și față de profesori, mutat la a treia școală, a creat o situație cel puțin inedită. Potrivit surselor Edupedu.ro, de câteva zile, copilul vine la școală dar este singur nu doar în clasă, ci și în școală, pentru că niciun părinte nu mai vrea să își trimită copilul la ore. Se întâmplă la școala din Valea Voievozilor, comuna Răzvad. Părinții anunță că vor să protesteze din nou, joi, 9 martie, în fața Inspectoratului Școlar Dâmbovița care a aprobat mutarea elevului la școala din Valea Voievozilor.

UPDATE Copilul de clasa a III-a de la Școala Valea Voievozilor, din Dâmbovița, mutat în mai multe școli pe motiv că ar fi violent, „este un copil normal”, spune reprezentanta CJRAE, după evaluarea psiho-comportamentală a acestuia / Părinții celorlalți 150 de elevi din școală refuză de o săptămână să-și trimită copiii la cursuri de frica lui

  • Edupedu.ro a cerut un punct de vedere al ministerului Educației pe acest caz. Când îl vom primi îl vom publica.
  • Consiliul reprezentativ al Părinților din Școala Valea Voievozilor a fost convocat de către conducerea școlii la o ședință, joi, 9 martie, unde vor fi prezenți un reprezentant al ISJ Dâmbovița, unul de la CJRAE Dâmbovița și unul de la DGASPC Dâmbovița, potrivit surselor noastre.

Un singur elev învață în aceste zile la școala din Valea Voievozilor, comuna Răzvad din județul Dâmbovița. Toți părinții celor aproximativ 150 de elevi care sunt înscriși la această școală nu își mai aduc copiii la ore, de teama acestui elev mutat recent de la școala Gimnazială Coresi din Târgoviște, potrivit surselor Edupedu.ro.

Copilul a fost apoi transferat, la solicitarea părinților, prin decizia Inspectoratului Școlar Dâmbovița, la școala din Valea Voievozilor, unde de luni, 6 martie, a început orele. Elevul a fost singur în școală, iar învățătoarea sa i-a predat doar lui, potrivit surselor noastre. În clasa sa sunt 11 elevi înscriși, însă nemulțumirea părinților a luat amploare la nivel de școală. Părinții tuturor elevilor din școală au constituit un grup și au anunțat că refuză să aducă la școală copiii, de teamă să nu fie agresați de acest elev. Nici marți, niciun alt elev nu a venit la ore.

Unul dintre părinții cu care am stat de vorbă și care dorește să rămână anonim, spune că nu vor ceda și nu își vor lăsa copiii să vină la școală. “Noi, părinții în continuare suntem pe poziție. Nici ieri nu au fost copiii în școală, nici astăzi (n. red. marți, 7 martie) copiii noștri nu sunt în școală. Nu știu ce se va întâmpla și vrem să se rezolve situația, practic. Mutând copilul de la o școală la alta nu rezolvi situația. Noi suntem o școală mică, vrem să fim în continuare liniștiți. Nu îl vrem în școală. S-a iscat un scandal, plecând de la școala Coresi. Nu suntem împotriva nimănui. Noi suntem nemulțumiți de hotărârea ISJ, care, din informațiile mele, a hotărât transferul la școala noastră, și gata. Adică n-am fost anunțați”.

Întrebat cât vor ține copiii acasă, părintele a răspuns că nu știe dar că nu vrea să le îngrădească dreptul la educație: “Nu vrem să facem lucrul ăsta, dar noi vrem să le oferim și o siguranță”, a spus părintele.

Joi, 9 martie, părinții școlii din valea Voievozilor vor să protesteze în fața sediului Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Dâmbovița, pentru a se anula decizia de transfer al elevului. Deocamdată a fost depusă cererea pentru aprobarea protestului și urmează o decizie, potrivit unei postări pe Facebook, în care se precizează că “nu se protestează împotriva elevului în cauză, ci considerăm că un mediu nou nu este benefic pentru el”.

Filmul evenimentelor, cum s-a ajuns în această situație și posibile soluții ale instituțiilor implicate

Cazul elevului de clasa a III-a de la Școala Gimnazială Coresi din Târgoviște care și-ar fi agresat colegii a fost intens mediatizat, după ce un grup de părinți din această școală a ieșit în stradă și a protestat în fața școlii, în data de 21 februarie, pe motiv că băiatul de clasa a III-a este violent cu colegii săi și au cerut măsuri. 

Directoarea școlii Gimnaziale Coresi, Georgeta Gogeanu, le-a transmis părinților prezenți la protest că a încercat să ia toate măsurile care să ofere acces liber la educație tuturor copiilor din această școală.

Am luat toate măsurile pe care legea ni le permite și în speță la nivelul lui de vârstă. Tot ce se poate aplica ca sancțiune este observația, mustrarea scrisă însoțită de scăderea notei la purtare. Cu fiecare sancțiune pe care am aplicat-o, comportamentul copilului a devenit și mai violent.

Deși copilul nu este certificat cu cerințe educaționale speciale, în permanență, minim un adult din instituția școlară se află în preajma sa. Din nefericire, uneori suntem 3, 4, 5, 6 și nu reușim să facem față”, a declarat directoarea școlii Gimnaziale Coresi, Georgeta Gogeanu.

Am făcut întâlniri cu părinții copilului, atâta vreme cât aceștia au venit. Am organizat activități de consiliere individuală a copilului cu consilierul școlar, nu-l confundați cu psihologul, are cu totul alte atribuții. La nivelul claselor, am organizat activități de consiliere de grup, nenumărate activități în colaborare cu poliția”.

Tot pe 21 februarie, D.G.A.S.P.C. Dâmbovița a transmis presei un punct de vedere referitor la cazul de la Școala Gimnazială Coresi

Cazul copilului a fost evaluat de specialiștii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Dâmbovița, la domiciliu, în prezența reprezentantului legal, constatându-se faptul că minorul nu se afla într-o situație de abuz, neglijare sau exploatare alături de părinți, astfel încât nu s-a impus instituirea unei măsuri de protecție specială, conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, în baza sesizărilor primite.

Specialiștii instituției au constatat că minorul respectă regulile din familie și participă la activități extrașcolare, dar având în vedere sesizările privind comportamentul copilului din mediul școlar, au recomandat consilierea psihologică a acestuia. Părinții au fost invitați la sediul instituției pentru includerea copilului într-un program de consiliere psihologică, însă au transmis olograf faptul că vor apela la serviciile unui psiholog privat.

Unii părinți au depus și plângeri penale la poliție în urma incidentelor de la școală în care a fost implicat băiatul, a confirmat pentru Edupedu.ro Inspectoratul județean de poliție Dâmbovița: “Sunt efectuate cercetări, sub supravegherea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgoviște, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de lovire sau alte violențe, amenințare, distrugere și portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase”, a menționat purtătorul de cuvânt al IPJ Dâmbovița, Liță Ana Maria Georgiana. 

Pe 27 februarie, la solicitarea părinților, Inspectoratul școlar Dâmbovița a aprobat decizia de transfer a elevului, la solicitarea părinților, la școala Valea Voievozilor din comuna Răzvad.

Transferul a fost făcut în baza art. 144, alin. 4, lit. f, din ROFUIP, care precizează că un transfer poate fi făcut în situații excepționale, fără să se precizeze care ar putea fi acestea, dar e nevoie de acte doveditoare.

Art. 144 alin. (4) din ROFUIP prevede că transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele situaţii:

    ”a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;

    b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;

    c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;

    d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;

    e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;

    f) în alte situaţii excepţionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

Tot prin decizie ISJ, s-a aprobat și desemnarea unui inspector special pentru acest caz, responsabil cu monitorizarea activităților instructiv-educative, vizând integrarea minorului în mediul şcolar, ca urmare a transferului aprobat”, se arată în hotărâre.

Pe 1 martie 2023 a avut loc al doilea protest al unui grup de părinți care a durat 4 ore cu întâlniri cu conducerea DGASPC Dâmbovița și Inspectoratul Școlar Dâmbovița.

Din câte au spus părinții, se va alcătui un grup de lucru format din trei reprezentanți, unul de la Protecția Copilului, unul de la Inspectoratul Școlar și unul de la școala unde va merge copilul la cursuri, nu se știe care, fiindcă decizia nu este bătută în cuie, comisie care va supraveghea aproape în permanență elevul în incinta instituției de învățământ. 

Pe 1 martie a fost și prima poziție oficială ministerului Educației, prin intervenția secretarului de stat Sorin Ion, în cadrul emisiunii Acces Direct. 

Băiatul avea probleme de comportament încă de la grădiniță, își amintește secretarul de stat în ministerul Educației, Sorin Ion, care la vremea respectivă era inspector școlar general în județul Dâmbovița.

În interviul pentru emisiunea Acces Direct, în data de 1 martie, întrebat dacă își amintește de acest copil și în timpul grădiniței, Sorin Ion a spus: “Îmi aduc aminte, nu cu foarte multe amănunte, dar da”. Sorin Ion a precizat că dacă acest copil are și în ziua de azi aceleași probleme, “asta înseamnă că situația ar fi putut fi mai bine gestionată”. 

El a subliniat că orice copil din țara asta are nevoie are dreptul la educație și are dreptul la a i se acorda o șansă, a declarat Sorin Ion.

Pe de altă parte, înțeleg îngrijorările părinților, însă de aici, până la a cere să dispară acel copil din școală, este cale destul de lungă și nu acceptăm așa ceva. Soluția este colaborarea dintre instituții, pentru a i se acorda acestui copil ajutorul. Un copil terorist nu există, această abordare este una profund greșită, repet, înțelegând îngrijorările părinților, am convingerea că instituțiile în drept vor găsi soluția cea mai bună, astfel încât copilul să fie integrat la școală, a precizat acesta. 

Sorin Ion a anunțat și o măsură, un al doilea consilier școlar pentru copil. 

“În urma discuțiilor noastre cu Centrul Județean de Resurse și Asistență educațională, deja s-a luat măsura ca la unitatea de învățământ la care oficial copilul este înscris în acest moment, pe lângă consilierul școlar, deja existent în școală, să fie repartizat un al 2-lea consilier, pentru a putea supraveghea suplimentar. Elevul, să știți, că și dacă nu este oficial încadrat la elevii cu cerințe educaționale speciale, asta nu înseamnă că nu poate să beneficieze de consiliere. Ceea ce este extrem de important în această situație, colaborarea cu familia, care familie trebuie să accepte că elevul are o problemă de comportament. Am înțeles că la acest moment nu acceptă acest lucru și că e necesară intervenția asupra lui. După părerea mea, percepția publică este puțin exagerată. Vorbim de un copil în clasa a III-a, totuși”, a spus secretarul de stat. 

Referitor la transferul elevului, Sorin Ion a recunoscut că transferul nu rezolvă problema, ci o mută dintr-o parte în alta.

“Transferul unui elev este bine reglementat în regulamentul nostru de organizare și funcționare și transferul în timpul anului școlar în situații excepționale. Vorbim de niște presupuneri ale părinților, că se va întâmpla ceva sau mai plastic vorbind, vorbim de drobul de sare în acest moment, poate că nu se va întâmpla nimic, poate că se va adapta foarte bine la colectiv și comportamentul se îmbunătățește”, a spus Sorin Ion.  

Posibile soluții în cazul elevului de clasa a III-a

Soluțiile pe care le-am auzit exprimate de către părinți sunt inaplicabile, să exmatriculăm copilul exclus, să mutăm copilul într-o școală specială, fără dorința părinților, exclus. Repet, dreptul la educație este stipulat în Constituție”, a precizat Sorin Ion.

Acesta a fost întrebat, ce se va întâmpla dacă copiii care sunt în clasă cu acest copil nu mai merg la scoală. “Cred că un părinte responsabil ia decizia pentru propriul copil să nu îl lipsească de educație”, a răspuns secretarul de stat în ministerul Educației.

Întrebat ce soluții mai sunt, dacă va mai exista un caz de violență în școala în care ajunge acest copil (n. red. Valea Voievozilor), Sorin Ion a declarat că a avut discuții până la nivelul președintei Autorității Naționale pentru Protecția Copilului: “Soluțiile nu le ia un om, ci niște instituții, așteptăm soluții de la cei care sunt calificați în această zonă, DGASPC, consilier școlar, inspector școlar”, a spus secretarul de stat în ministerul Educației. 

Pe 3 martie, la solicitarea Edupedu.ro, Inspectoratul Școlar Dâmbovița a făcut următoarele precizări:

“Este un copil care are dreptul la educație, nu are certificat de orientare școlară și trebuie să se integreze într-un grup social, grupul social fiind clasa de elevi mai întâi, apoi o unitate de învățământ și așa mai departe. 

Nu a fost un transfer impus de Inspectoratul școlar. La inspectorat au venit doi părinți disperați, care au solicitat transferul, pentru că se simt marginalizați și stigmatizați atât ei, cât și copilul.

Pentru acest elev, am avut o primă sesizare la sfârșitul lui noiembrie, după care au urmat alte două, dar după momentul 20 februarie. 

Am constatat o comunicare deficitară între părinți și conducerea școlii, motiv pentru care în data de 13 februarie i-am invitat la consiliere potrivit atribuțiilor. În același timp, am lucrat în echipă cu centrul Județean de Resurse și asistență educațională care are psiholog.

Conducerea școlii a ieșit neputincioasă în stradă. Băiatul trebuie integrat, trebuie puse în aplicare planurile remediale, pentru că nu trebuie să fie copil cu CES ca să putem sa îi facem planurile de învățare individualizată. El a învățat într-o altă unitate de învățământ înainte și a avut calificative foarte bine și un bine.

Ca inspector școlar general în toate întâlnirile în cadrul tuturor întâlnirilor de lucru pe care le-am avut cu colegii mei, am subliniat necesitatea respectării prevederilor regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar în care se stipulează clar că se propun măsuri de sprijin ulterior sancțiunilor.

Cred că avem nevoie de profesori de sprijin, consilieri școlari și psihologi. Suntem în etapa de a finaliza un plan de măsuri în beneficiul acestui copil, pentru reintegrarea sa în colectivitate”, precizează Inspectoratul școlar județean. 

Deocamdată, părinții elevilor din școala Valea Voievozilor spun că singurul lucru pe care și-l doresc este ca acest băiat să nu învețe în această școală și aleg să nu își aducă la școală proprii copii, deși contractul educațional semnat la început de an școlar îi obligă să nu îngrădească dreptul la educație al copiilor, drept care este prevăzut și în Constituție.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Consiliul reprezentativ al Părinților din Școala Voievozilor a fost convocat de către conducerea școlii la o ședință, joi, 9 martie, unde vor fi prezenți un reprezentant al ISJ Dâmbovița, unul de la CJRAE Dâmbovița și unul de la DGASPC Dâmbovița.


26 comments
  1. au rezolvat
    Politruci analfabeti si inspectori scolari care din postura de profesori au distrus generatii intregi , au gasit solutia : abuz sustinut indreptat impotriva cadrelor didactice (comisii, inspectii, declaratii, schimbat directori … ), cu unicul scop de a proteja rebuturi sociale crescute si sustinute dupa chip si asemanare

  2. De domeniul incredibilului! Un copil de clasa a III-a etichetat de sistem ca fiind violent și refuzat de părinții copiilor de a fi în sala de clasa pe motivul unui zvon amplificat la maxim?!
    Dezastru! Copilul acesta are nevoie de home schooling pentru o lună de zile, până va înțelege că trebuie să-și schimbe comportamentul și până va învăța să se integreze în colectiv. La polul opus, părinții care îl resping ar trebui puși în situația de a reflecta la ce ar face dacă ar fi copilul dumnealor.

  3. Doamna draga atat copilul cat si parintii nu sunt victime .Copilul nu are o problema psihica si nu are neboie de atentie speciala .Este un copil needucat care a fost incurajat de parinti inca de mic .I sa pus totul pe tava si i sa spus ca totul i se cuvine..cel putin asta reese din comportament lor…Or fi carente si in sistemul scolar nu zic nu dar nu pot face niste bieti profesori ce nu au reusit parintii asta in cazul in cate au incercat sa faca ceva .Din ce inteleg comportamentul asta violent nu a fost dwclansat acum de un an ,doi sau trei ,inca de la gradinita era un copil problema.Mie asta imi spune ca mama lui la nascut ia dat apa si paine sa creasca educatie 0.Ia dat drumul in societate cum dai un caine pe poarya afara .De ce spui ca ii intelegi ?Cei de compatimit?indiferenta ,aroganta,nepasarea nesimtirea ,grosolania?Asta arata ei ca parinti iar de copil nu mai vorbim.Stie ca nimeni nul poate atinde cu nimic de asta agreseaza pe cine ii iese in cale.

  4. Ii înțeleg perfect pe părinții acestui copil. De vina este sistemul de învățământ românesc.
    Ar fi foarte util ca miniștrii de învățământ sa mai facă niște vizite in scoli din alte tari pentru a vedea cum se gestionează corect astfel de cazuri. Exmatricularea nu e o soluție ci o pedeapsa.
    Eu sunt pedagog intr-o scoala de incluziune, unde astfel de copii primesc un însoțitor, unde asistentul social are ședințe cu copiii și unde acești copii, prin metode specifice ajung sa se imbunătățească vizibil. Dar metodele respective sunt in prealabil predate pedagogilor. Va stau la dispoziție pentru detalii, in cazul in care chiar contează bunăstarea elevilor.

  5. De ce se comportă copilul in acest mod? Ce anume l-a determinat să aibă un comportament deviant? De unde, de la ce vine răul? Nu există rău din naștere. Ceva/cineva l-a făcut așa. Ce traumă a suferit si suferă? E un mod de exprimare a propriei suferințe. Dacă e pedepsit devine și mai violent. Vă dați seama cât de grav e? Câtă putere, hotărâre, înverșunare are avest copil? Ce i s-a întâmplat???

  6. Este o problemă veche, care ia amploare an de an si pe care statul român o ignoră in totalitate. Este clar că problematica copilor comportametali este una delicată. care cere soluții dificile, soluții pe care cineva, la un moment dat va trebui să și le asume. Cu cât se amână mai mult rezolvarea problemei, cu atât soluțiile vor fi mai greu de găsit și de aplicat. Primul lucru care ar trebui făcut este o diagnoză la nivel național cu amploarea reală a fenomenului. Nu cred că există școală în România în care să nu găsești cel puțin un copil cu probleme comportamentale grave. După ce ai o viziune reală a fenomenului și formelor sale de manifestare, pui la masă cei mai buni specialiști din domeniul sănătății mintale, învățământului, justiției și cauți soluții, accentuez, soluții, adică mai multe, nu una singură, dat fiind faptul că fenomenul copiilor comportamentali este întins pe un spectru foarte larg. Dar pentru că asta cere implicare, disponibilitate și ceva creier la purtător, însușiri tot mai greu de găsit la nivelul guvernanților, vom continua să acuzăm fie copiii problematici, fie victimele acestora, fie cadrele didactice, că de, ie mai ușor să dai cu parul decât să înțelegi și să vii cu soluții.

    1. Fenomenul…
      Fenomenul a luat naștere odată cu libertățile și drepturile găsite după anii 90′. Acești copii problemă de astăzi sunt copiii acelor copii problemă din anii ’90.
      Nu a luat nimeni atitudine atunci, iată că au făcut pui!
      Îi întâlnești și la serviciu, în medii care se doresc elitiste. Si noi, adulții, suntem puși în dificultate de asemenea specimene. Cum credeți că se comportă puii lor? Mai mult sau mai puțin ca cel din articol.

      Copilul e fix oglinda părinților. Preia atitudinile, comportamentele văzute acasă.
      “Pot face orice, nimeni nu poate să-mi facă nimic” – copilul din articol atentează la autoritatea cadrelor didactice.
      E deja în vârful piramidei prădătorilor.
      Chiar vrem să aflăm ce va face mâine? Sau luăm măsuri astăzi, aici și acum!?

    2. Sunt needucați și trimiși în lume așa, sălbatici. Înțelegi?Am și eu așa ceva și mama vine și se miorlăie ca este copilul ei traumatizat și copilul ma întreabă ce foloase bănești ar primi pentru ADHD dar el nu are ADHD și dacă ma întrebi pe mine e la fel de prost crescut ca mămică lui care ii ia apărarea pentru toate badaraniile și măgăriile pe care le face și atitudinile nesimțite pe care le-a avut și cu mine la clasă. Așa sunt needucații moderni, se dau victime și apoi se poarta cu nesimțire maximă.
      Culmea este ca se mai gândesc și cum sa obțină foloase materiale de pe urma nesimțirii. Când are interes ii dispare ADHD-ul ,e numai dragalasenie și cumințenie.

  7. Ceea ce mi se pare trist este ca parintii acestui copil nu accepta ca el are o problema de comportament, isi gestioneaza gresit emotiile, pentru ca in mod absolut sigur ( am lucrat 20 de ani in scoli generale si licee) ceilalti copii sint si ei o cauza a manifestarilor de violenta ale baiatului.Trist ca parintii nu inteleg sa-l evalueze si sa-l trateze pentru ca in mod clar are nevoie.Desigur nu e vina lor, sint tot niste copii ai caror parinti au mare nevoie de cursuri de parenting. Pe care evident nu le accepta.
    De cite ori am recomandat parintilor consiliere psihologica sau evaluare pentru copiii lor reactia parintilor a fost violenta si de negare.Caci lucru trist dar adevarat , copiii cu probleme emotionale au parinti cu probleme emotionale.
    Iar invatatorii , atita timp cit au multi copii in clasa( ceea ce nu este cazul aici) si nu au pregatirea necesara si nici dorinta de a ajuta acesti copii”problema” , nu vad decit solutia excluderii lor, fara sa le pese de acesti copii, de viitorul lor.
    Iar atitudinea parintilor din noua scoala , complet gresita, nu face decit sa puna gaz pe foc. Copiii cum sa relationeze cu noul lor coleg atita timp cit parintii ii tin acasa deci exclud orice posibila relatie intre ei si noul coleg. Evident ca il privesc ,chiar fara sa-l cunoasca ca pe o sperietoare de ciori, cu eticheta scrisa cu majuscule pe frunte. In felul asta , copilul de 9 ani ce sa inteleaga? Il punem la zid si asteptam sa se comporte minunat?
    Iar la fosta scoala 6 cadre didactice nu au putut sa-i faca fata unui copil de 9 ani? Trist , foarte trist. Am avut foarte mult sentimentul in cei 20 de ani ca in scoala se face instruire , se ofera copiilor cunostinte si atit. Educatie nu se face.E si greu acum , atita timp cit parintii trag profesorii la radpundere pentru orice si in general stiu totul mai bine.
    Cit despre DGASPC cu tot respectul, daca se asteapta o solutie de acolo, bietul copil va ajunge un adolescent problema si un adult cu probleme.

    1. frumos scris, ne-ai stors o lacrima… dar ce solutie vezi tu ca parinte al unui copil, stiind ca iti trimiti zilnic copilul la scoala intr-o potentiala primejdie, pentru ca unul din colegi vine cu briceag/cutit/spray paralizant la scoala; ca ia un scaun in brate in timpul orei si incepe sa-si loveasca vreun coleg din jur cu scaunul; ca se cheama politia de multe ori si nu poate face nimic pentru ca e minor; Eu ce fel de parinte sunt ca-mi trimit copilul intr-un asa mediu?

      1. Pentru că am trăit exact experiența asta: copilul meu a primit un scaun în cap,
        îmi permit să expun ce a funcționat.
        Am informat restul părinților despre pericolul la care sunt expuși copiii lor.
        Am primit telefon de la tatăl respectivului, nu ca să-și ceară scuze. Nuuu!
        Îmi cerea socoteală de ce am expus public.
        Problema s-a tranșat foarte repede iar copilul problemă a dispărut din grupă.

        Nu vă lăsați intimidați, dați faptele agresorilor în vileag. E vorba despre siguranța copiilor voștri!

  8. Se întâmplă acest fenomen în multe clase din România pentru că Școala nu are pârghii pentru a combate astfel de evenimente. Dacă am folosi inteligent Școala on-line pentru copiii care nu se integrează și care fac probleme vom obține imediat rezultate! Se pot trimite în on-line până la rezolvarea problemei (1 zi, o săptămână, o lună, etc…) Am profita astfel și de competențele dobândite în pandemie și am valorifica și investițiile făcute de guvern sau administrațiile locale.

  9. Soluția este simplă, dar “cadrele” cu doctorate plagiate nu au competența de a o vedea, aburind opinia publică cu “dreptul la educație” al derbedeului. Astora le reamintesc că și ceilalți copii au DREPTUL LA INTEGRITATE în școală. Derbedeul se poartă așa fiindcă părinții ori sunt niste cârpe, ori îl încurajează. Dacă pentru fiecare boroboață a loazei ar incasa cate o amendă usturătoare, comparabilă că ordin de mărime cu venitul familial lunar, credeti-ma in ziua următoare, loaza va deveni mielușel.

  10. Aceasta este cea mai mare problemă din învățământ. Cadrul didactic nu are nicio pârghie de a remediere a situației. Trebuie să preluăm ce au făcut alții: săli de detenție și consiliere pentru elevi și părinți problemă. Dar nu interesează pe nimeni aceste aspecte. Se vorbește despre egalitate de gen, educație sexuală, cursuri despre Holocaust, etc dar principala problemă este ignorată. Cand profesorul nu va mai fi jandarm, polițist, paznic, psiholog, etc și va face ce a studiat, mai avem o șansă.

  11. Ne place ori nu, asta e poate cea mai mare problema a invatamantului de azi, alaturi de programele stufoase. In aproape fiecare clasa din tara asta exista cel putin un astfel de elev, care tulbura grav desfasurarea normala a unei lectii si caruia nu i se poate face aproape nimic, fiindca se invoca mereu drepturile copilului, de parca restul copiilor n-ar avea si ei drepturi. Pana nu se va gasi o solutie la aceasta problema a comportamentului deviant, invatamantul romanesc va ramane la un nivel foarte slab, fiindca profesorii, in loc sa predea, se ocupa in mare parte din timpul dedicat unei lectii de acesti elevi-problema, incercand sa infraneze manifestarile lor de indisciplina. Va spun toate acestea din propria mea experienta, dupa aproape 15 ani in invatamant, timp in care am fost profesor in peste 30 de scoli si, de la cele mai bune pana la cele mai slabe, toate se confrunta cu astfel de probleme . Din pacate, toata lumea se face ca ploua. Si ministerul, si inspectoratele, si directorii, si profesorii, si parintii, si elevii. Si ne mai miram ca aproape jumatate dintre elevi sunt analfabeti functional. Cand sa mai invete carte, daca profesorul face pe jandarmul la clasa? Un jandarm fara nicio putere, fiindca astfel de elevi stiu ca lor le este permis orice si nu vor fi cu adevarat sanctionati. Poate mediteaza cineva din tara asta asupra celor ce am scris. Si, daca nu credeti, faceti un sondaj in randul profesorilor si veti vedea ca asta este crunta realitate a invatamantului romanesc de azi.

  12. Este normalitate.
    Eliminarea și a ultimelor pârghii de intervenție va duce la apariția școlilor -ghetou.

    Ministerul și ISJ urile retrag cu bună știință orice sancțiuni pt astfel de situații (tot mai frecvente) apoi mută răspunderea în ograda școlii pe care apoi o amenință cu inspecții, o lasă descoperită în fața atacurilor din presă, o ,, rezolvă ” cu o nouă conducere sau pur și simplu găsesc un țap ispășitor care plătește pt. tot.
    Cazul se uită si altii o iau de la capăt cu aceleași probleme.

    Cam asta e realitatea tristă. Dar cui îi pasă?
    Nimănui!

    Când societatea se va trezi răul va fi atât de extins încât nu va mai putea fi vindecat.

    1. Și pe Isus tot în postul pastelui l-ati răstignit și ați dat jos de pe cruce infractorul asa faceți și acum răstignit un copil nevinovat și dați jos de pe cruce o directoare infractoare care instiga la ura și violenta și manipulează parinti pentru a-și ascunde infracțiunile săvârșite împotriva copilului

  13. Părinții care protestează și nu vor să-și ducă copiii la școală din cauza acestui elev, fără a avea vreo dovadă că ar fi fost agresați in vreun fel, fac, de fapt bulling fără să-și de-a seama, iar acțiunea de a izola și stigmatiza un copil, în grup, de a întreprinde acțiuni împotriva lui, fără un temei real, este cea mai clasica definiție a bullingului.
    Daca cuiva ii vine in minte că nu vrea să-și lase copilul să învețe cu un alt copil pentru că e negru, sau chinez, sau șchiop, sau că e prost îmbrăcat sau desculț, ce facem ? Dăm afară copilul diferit de ceilalti pentru satisfacția majorității ? Este impotriva noțiunii de integrare și nediscriminare și, într-adevăr acești părinți dau ei dovada de lipsa de educație.
    Păcat că la școală nu se fac cursuri de parenting, prin care sa li se explice care sunt principiile învățământului actual și de ce nu totdeauna o majoritate are și dreptate.

    1. Tu esti intreaga la minte? Scoala este la nivel micro ideea unei societati macro. In conceptia ta, un infractor care recidiveaza si este izolat la inchisoare este doar o victima a bullyingului, nu? Un segregat social, un discriminat. Numai cineva cu grave probleme poate gandi asa ceva. Idiotul ala e criminalul de maine, e elevul american care isi impusca toti colegii. Doar ca in Romania nu are arma, dar, fie isi strange de gat un coleg, fie ii crapa capul sau il injunghie. Felicit parintii. In sfarsit o urma de curaj.

    2. Buna seara stimata D na.
      Am citit cu atentie comentariul dv și nu cred ca sunteți in măsura sa dați sfaturi in situația in care nu aveți dv copilul la scoala respectiva.Cu siguranța dacă aveați și dv copilul la școlile pe unde a mai trecut elevul despre care se face vorbire, sigur aveați alta părere.Referitor la elevul in cauza, nu cred ca a menționat cineva, sau a spus cineva ca nu are dreptul la educație.Nemulțumirea părinților de la Valea V. este cum de acest elev nu a putut fi integrat in celelalte scoli și ar putea fi aici.Probabil doriti sa i țineți partea D na director al ISJ Dambovita, care este numita politic și habar nu are sa gestioneze o problema și doar sa o mute dintr o parte in alta.In acest sens țin sa precizez ca ar fi fost ideal sa va dați cu parerea numai in cazul in care ati fi avut și dv copilul înscris prin școlile pe unde a trecut acest elev.Nu cred ca are nimeni nimic cu respectivul elev.
      Seara buna

    3. @Nastase Ileana Anca, nu ai proprietatea termenilor, și mă refer aici la bullying.
      Nici părinte nu ești.

      Bullying = un comportament intenționat ostil, repetat de-a lungul timpului, care implică un dezechilibru de putere.
      În cazul de față acest copil problemă este bully-ul. Iar dezechilibrul de putere pe care îl provoacă e la adresa adulților, al învățătoarei, a directoarei.
      Ce nu se spune în articol e “funcția” mamei: Director la DGASP.
      Cine să o pună la punct pe această individă (din păcate nu se comportă ca o mamă)?

      Reacția părinților este firească într-o societate care s-ar vrea normală.
      Personal, felicit acel părinte care a făcut prima sesizare, în noiembrie anul trecut.
      Trebuia luată atitudine cu mult mult timp înainte.

  14. Sunt mii de asffel de situații în toată țara.Doar că sunt îndurate de profesori ,elevi, părinți ai asta pt că nici în proiectul cu noile legi ale educației nu văd existența școlilor de corecție.In fiecare județ ar trebui înființată cate o școală de corecție care sa ii absoarbă și pe cei care abandonează școala obligatorie.

    1. Nu mai exista scoli de corecție, care sunt împotriva principiilor actuale. Educația astăzi nu se mai face prin pedepse, mai ales aplicate copiilor atât de mici, care au discernământul redus.
      Probabil că ați propune și o mama de bătaie, dar cred că cine aplica bătaia este mai in culpa decât copilul.

      1. Nu cred ca toti parintii isi tin copiii acasa doar ca sa plece acel copil. Siguranta celorlalti copii nu conteaza?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum îi facem pe copii să nu mai copieze eseuri făcute cu ChatGPT pentru temele de la școală? Sorin Ion: Rezolvarea acestei situații stă în formarea profesorilor. Mai mult de jumătate din aceștia din România vor fi formați să aibă competențe digitale, prin PNRR

Soluția pentru ca elevii să nu își mai rezolve temele cu ajutorul platformelor de inteligență artificială precum ChatGPT este formarea profesorilor, care să își dea seama care texte sunt generate…
Vezi articolul

Broșura de admitere la liceu 2023 va fi publicată de inspectoratele școlare pe 8 mai, potrivit calendarului oficial / Ședințele cu părinții pentru consilierea la înscriere și alegerea liceului pot avea loc și online, între 15 mai și 9 iunie – document ISMB

Broșura de admitere la liceu 2023 urmează să fie publicată de către inspectoratele școlare în data de 8 mai, potrivit calendarului oficial. Acest lucru înseamnă că elevii de clasa a…
Vezi articolul