Școala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 cu ceea ce înveți la școală, fără teme și fără meditații, susține ministrul Educației

meditații în perioada în care școlile au fost închise

Foto: Pexels.com

Răspunsul ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, de la Digi FM, vine după ce profesorul universitar și fost ministru al Educației, Mircea Miclea a declarat pentru Edupedu.ro: “Rezultatele de la Evaluarea Națională reflectă o funcționare cosmetizată a sistemului, oglindesc efortul părinților de a asigura meditații și ocolesc deficitele din ultimii 2 ani”. Sorin Cîmpeanu  a spus că este de acord cu declarația lui Mircea Miclea: “Explicațiile sunt mult mai complexe, dar la prima vedere, da, sunt de acord cu ce a spus profesorul Miclea.”

Ministrul Educației a spus la Digi Fm, în contextul publicării rezultatelor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat că “școala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7 cu ceea ce înveți la școală, fără teme și fără meditații.

Din păcate pentru că școala nu asigură acest nivel minim 7, dacă nu chiar 8, ar trebui să ia un elev care învață doar la școală, doar în sala de clasă, fără meditații. Cu siguranță (n.red meditațiile) sunt o componentă importantă. Despre meditații pot să vă spun următorul lucru: în orice stat are acestei lumi este normal pentru un părinte să-și dorească să investească în educația propriului copil.

Să investească pentru performanță, pentru nota 10, nu ar trebui nu ar trebui să se întâmple acest lucru pentru medii de 7, spre exemplu.

Moderator: Un studiu IRES spune așa: unul din trei elevi face meditații ca să înțeleagă ce se predă la școală, nu pentru a face performață, deci ca să ia 5.

Sorin Cîmpeanu: Asta este foarte grav, este anormal.

Pe de altă parte, perioada de criză precum cea pe care am traversat o accentuează diferențele dintre elevii care sunt slabi și devin și mai slabi, și elevii care sunt buni și devin și mai buni pentru că beneficiază de suportul familiei, inclusiv prin această pregătire la nivel de meditație. Da, este adevărat. Pe de altă parte, însă nu trebuie să uităm totuși că notele mari nu au fost doar ale celor care au făcut meditații. ( .. ) La Bacalaureat, de exemplu, Cluj avut 81,5 % rată de promovare. După Cluj vine Iași cu 81,7%, Galați 81,6 Brăila cu 81,3%. Deci sunt județe care au obținut rezultate foarte bune la Bacalaureat. Bucureștiul are doar 77 la sută, peste media pe țară.

Moderator: Cum se explică? București este orașul cel mai bogat..

Nu se corelează direct. Explicațiile sunt mult mai complexe, dar la prima vedere, da sunt de acord cu ce a spus profesorul Miclea,” a precizat ministrul.

“Pe de altă parte, aș vrea să vă spun despre celelalte județe cu rezultate slabe: Ilfov, Giurgiu, Călărași. Ilfov cu 47 %, Giurgiu cu 55 % și Călărași cu 57%. Sunt toate trei județe în care numărul de candidați este de circa 11.000 de candidați la Bacalaureat. Spre deosebire de București care a avut 15.000 de candidați la Bac sau județe precum Iași sau Suceava care au avut câte 5000 de candidați. Clujul a avut 4000 de candidați.

Mai puțin și mult mai slab pregătiți cu zone rurale mai extinse, aceste județe în care avem rezultate slabe. Este foarte important să vă precizez că sunt de trei ori mai mulți elevi care au luat sub media cinci la Evaluarea națională în mediul rural decât în mediul urban, parcă sunt două țări diferite merge bancomatul rural. Deci un județ cu cât are mai mult în mediul rural cu atât are rezultate mai slabe. Se corelează trebuie să recunosc și cu faptul că în mediul rural meditațiile sunt mult mai puțin frecvent întâlnite decât în mediul urban.

Da, la aceste rezultate bune a contribuit și efortul părinților care au dorit să asigure o pregătire propriilor copii și este un efort lăudabil, care trebuie apreciat. Asta nu înseamnă că nu este o eroare a școlii că nu a reușit să pregătească acești elevi măcar pentru media 7, așa cum v-am spus, performanța fiind cea care ar trebui să fie luat în calcul în cadrul procesului de meditații în particular, care se practică în orice stat al acestei lumi,” spune Sorin Cîmpeanu.

De precizat, secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Luminița Barcari, spunea în 2020 despre Evaluarea Națională: “După părerea specialiștilor, au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte”, a precizat Barcari, membru PNL.

Amintim, potrivit lui Radu Szekely, consilier al ministrului Educației, “Nota 8 ar trebui să fie nota optimă, credem noi, pentru un elev (…) Nu ar trebui să tindă toată lumea spre 10”.

În plus, el a mai spus recent ca “nu este de acord cu interzicerea totală a meditațiilor, nu vrem să eliminăm o cerință a pieței”.

Ministrul Educației a propus introducerea în Legea Educației a interdicției ca profesorii de la clasă să facă meditații cu elevii lor. Sorin Cîmpeanu a spus la Digi 24, că noul pachet legislativ ar urma să intre în vigoare în septembrie 2023, dar că prevederea legată de interdicția meditațiilor la clasă ar putea fi aplicată mai devreme, chiar din septembrie 2022.

Citește și: Profesorii, îndemnați să-și facă PFA-uri pentru a da meditații. Cîmpeanu: „Este o modalitate transparentă de a plăti impozit aferent” / Legat de resursele financiare ale părinților: „Meditațiile nu sunt de natură să sprijine rezolvarea problemelor de echitate, din păcate”
Exit mobile version