Profesorii, îndemnați să-și facă PFA-uri pentru a da meditații. Cîmpeanu: „Este o modalitate transparentă de a plăti impozit aferent” / Legat de resursele financiare ale părinților: „Meditațiile nu sunt de natură să sprijine rezolvarea problemelor de echitate, din păcate”

4.618 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Profesorii ar putea să-și facă PFA-uri ca să plătească impozit pe meditații, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Întrebat la Euronews România dacă ar fi o idee bună să-și facă PFA-uri odată ce meditațiile vor fiscalizate, Cîmpeanu a răspuns „fără să-mi depășesc limitele de competență ca ministru al Educației, da, cred că este o soluție de bun simț. Dacă ai dorința și energia necesară prestării acestor activități, este o modalitate transparentă de a face PFA și de a plăti impozit aferent”.

Din punctul de vedere al Ministerului Educației, meditațiile realizate într-un cadru legal ar putea ajuta la perfecționarea educației copiilor și sunt binevenite.

„Fiscalizarea poate fi oportună, mai ales că serviciile educaționale sunt scutite de plata TVA-ului, deci am înțeles că ar fi un impozit rezonabil pentru aceste activități, pentru cei care își declară această activitate”, a explicat ministrul Educației.

Ministrul a mai spus că un sistem de educație fără meditații nu poate exista. „Am putea vreodată să ajungem acolo? Nu, pentru că meditațiile sunt un lucru curent în orice sistem de educație, chiar și în cele mai bune sisteme de educație. Știu exemple concrete. Problema noastră este să nu încalce etica, să nu intri într-un conflict de interese, să faci meditații acasă și în același timp să notezi, la clasă, copiii”, a spus Cîmpeanu.

Problema este că nu toate familiile își permit meditații și asta produce inechități pentru copii. „Meditațiile nu sunt de natură să sprijine rezolvarea problemelor de echitate, din păcate. Ele sunt un lucru pe care nu poți să-l împiedici. Nu poți să împiedici un părinte să investească în educația propriului copil. Nu sunt genul de activități care să rezolve problemele de acces echitabil la educație (…) Subiectul meditații nu susține echitatea, pentru că la meditații vor avea acces acei copii ai căror părinți au posibilitatea și dorința să meargă. Noi trebuie să-i sprijinim pe ceilalți, care n-au această posibilitate, pentru a permite accesul egal la educație”, a spus Cîmpeanu.

Foto: © Tero VesalainenDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


15 comments
  1. Comentariul tău spune tot despre educația ta. Probabil cândva ți-ai dorit să devii profesor dar nu ai reușit. Prea multe frustrări…

  2. Și or sa crească preturile la meditații. Dacă trebuie plătit impozit, se mărește și prețul și nu oricine o sa își mai permită.

  3. Până acum meditațiile erau răul suprem. Acum se pare că nu există sistem de educație fără meditații. Bine că am depășit momentul de ipocrizie și recunoaștem că omul face ce vrea cu banii lui, inclusiv îi investește în educația copiilor.
    Sunt complet de acord să nu poți îți medita elevii de la clasă. Nici nu înțeleg de ce părinții își trimit copiii la un profesor care la clasă nu a fost eficient.
    Echitatea nu o văd posibilă. Unii au bani mai mulți, alții mai puțini, asta nu se va schimba niciodată, pentru că e în firea lucrurilor. Și nici profesorii nu vor fi cu toții competenți, nu în România următorilor 100 de ani.
    Așadar, cum să îi ajutăm pe cei care nu au bani de meditații? Poate mai scoate guvernul niște vouchere ceva, special pentru meditații. Așa ministerul va fi nevoit să recunoască fair play că are angajați neprofesioniști pe care nu îi poate da afară, așa că plătește meditatori. Și, în același timp, ar fi timpul că și părinții să își disciplineze copiii, să nu mai scoată banii așa ușor chiar și când constată că la școală copilul stă pe Tiktok în ideea că oricum va face meditații. Și unii să priceapă că oricâți meditatori ar plăti, copilul nu poate și basta!

    1. Părinții, oferă educație acasă. La școală vă ocupați voi, profesorii, că nu vin părinții și la școală să se ocupe de copii. Voi trebuie să faceți asta, dar stai, am uitat, vreți doar salarii mari pe stat degeaba sau nici măcar nu veniți la ore. Doar scrieți în condica școlii că ați făcut ora respectivă, când de fapt, nici nu v-ați dus. Nu meritați salarii de 4000 de lei. Noi, cei din privat, unii dintre noi cu studii superioare și care avem salariul de 3000 de lei pe lună, vă ținem în spate, că foarte mulți dintre voi sunteți niște paraziți!

      1. Bănuiesc că lucrați la privat și aveți studii superioare. Ar trebui, deci, să puteți citi și înțelege în întregime un text, unul foarte scurt, așa cum este comentariul meu de mai sus. Aveți o idee fixă: profesorul este de vină și doar profesorul. Dacă aveți deja o concluzie, pe care nu sunteți dispusă să o mai puneți la îndoială, de ce vă mai angajați în discuții?
        Dacă aveți disponibilitatea să acceptați că nu dețineți adevărul absolut, că experiența personală nu trebuie generalizată, recitiți comentariul meu. Dacă, însă, eu sunt din start un parazit, pentru că sunt profesor, nu mai citiți nimic, nu are sens.

        1. Sunt extrem de puțini, profesorii dedicați și care fac ore cum trebuie la clasă. Și stimată doamnă, am făcut și eu școala, la stat și știu foarte bine ce vorbesc. Toți profesorii mei, au fost niște puturoși, care își luau salariile degeaba. Am avut doar două excepții: profesoara de limba și literatura română și profesoara de geografie, care chiar știau să ne predea și ne duceam cu mare drag la orele dumnealor. Nu lipseam niciunul. În rest, când îi vedeam cât sunt de scârbiți, plecam toți, când aveam ore cu acești profesori

          1. Doamna Oana, vă recomand să faceți tot posibilul și să vă înscrieți la examenele care vă pot aduce în rândul profesorilor, deoarece constat că aveți stofă de cadru didactic. Nu cred că că o să întâmpinați probleme la titularizare, iar la clasă o să vă prezentați exemplar. Succes!

      2. Comentariul tău spune tot despre educația ta. Probabil cândva ți-ai dorit să devii profesor dar nu ai reușit. Prea multe frustrări…

    1. Taxele si impozitele sunt modul prin care noi ne platim spitalele, armata, educatia, administratia, drumurile pe care mergem zilnic. Toate astea se fac cu bani si au nevoie de bani pentru a functiona. De unde bani? De la noi, normal, pentru ca noi beneficiem de ele. Problema este, intr-adevar, cum se gestioneaza acesti bani si de ce e nevoie de taxe noi.

  4. Daca ar exista manuale sau softuri cu metode/exercitii/probleme clar explicate, nu ar fi nevoie de meditatii.

  5. Solutia corecta si normala este sa se mărească substantial salarile profesorilor.
    In aceste conditii, profesorii nu si-ar mai sacrifica timpul luber si echilibrul psihic dand meditatii.
    Sau exact aceasta este șmecheria :sa tineti profesorii cu un salariu umil care sa ii determine sa dea chinuiti meditatii, iar statul care ii fura la salariu, sa mai si câștige de pe urma lor.

    1. SI daca se va mari salariul profesorilor, credeti ca isi vor schimba metoda de predare, pentru a le transmite elevilor atat de bine informatiile, incat sa nu mai aiba nevoie de meditatii? Problema e nu faptul ca profesorii mai scot un ban pe langa salariu din meditatii, ci de ce au nevoie elevii de meditatii (toti, nu doar cei mai slabi)? Daca omul a facut o activitate 20-30-40 ani intr-un mod, nimic nu-l mai poate schimba, parerea mea. Sau, oricum, nu substantial…

      1. Ce-ai vrea sa faca profesorul, sa stea in cap? Ca in genunchi deja s-a pus. Daca eu le-am adus un film ajutator pentru un roman studiat la clasa si m-au intrebat daca pot sa doarma, cat mai tine filmul, ca s-au plictisit? Alte dati am facut activitati interactive sau care starnesc spiritul de joaca, de competitie si erau ca niste legume ofilite: unii cu ochii rosii dupa nopti de jocuri video, unele cu gandurile la ultimii iubiti facuti pe Facebook. Una mi-a spus ca sa nu o mai apeleze nimeni pe Whatsapp sau Telegram ca si-a oprit notificarile si dezinstalat aplicatiile deoarece s-a facut influencer pe Instagram si are un program bine impartit pe ore. Vorbesti efectiv cu peretii la ore. Cum puteti debita unii ca profesorii predau special mai putin sau mai prost pentru meditatii? Ce ca.cat de meditatii sa dau eu la tara unde n-au unii nici ce manca? Mi-am impartit si senvisul uneori. Un profesor sopteste unuia intr-o ureche si celorlalti le preda gresit sau deloc? Atunci cum de avem si copii cu 8-9-10? Copii de tara, fara meditatii, care doar invata la scoala? Cum de se poate? Nu tot noi i-am invatat? Sunt copii de tara cu locul I la olimpiade nationale sau 10 la Evaluarea Nationala. Terminati cu prostiile si ideile astea preconcepute! Femeie, Oana, tu esti intreaga la minte? Iti spunem aici toti ca nu castigam de la 4000 de lei in sus. Am 15 ani vechime, sunt titular si am brutul 3500. BRUTUL. Raman undeva la 2600. Dar mai uita-te, draga si pe grile, sunt publice, ce Dumnezeu? Nu stii sa citesti o grila de salarizare? Nu ramane in prostia pe care altii ti-au indus-o, judeca cu mintea proprie!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Klaus Iohannis: “Trebuie regândit modul în care organizăm toate evaluările. În final, contează mai puțin nota și mai mult dezvoltarea copilului” / Doar notele contează în evaluarea pentru tranziția la liceu, inclusiv în proiectul legii România educată

„Trebuie regândit modul în care organizăm toate evaluările, pentru că, în final, contează mai puțin nota și mai mult dezvoltarea copilului, în acord cu profilul și interesul acestuia”, a transmis astăzi…
Vezi articolul

BREAKING Telefoanele sunt echipamente care pot fi cumpărate de profesori din prima de carieră didactică, spune ministrul Adrian Câciu: Achiziția de laptopuri, tablete, telefoane inteligente, ceasuri inteligente și orice alte dispozitive care pot fi folosite în procesul educațional

Pentru prima de cariera didactică sunt eligibile cheltuieli precum achiziția de laptopuri, tablete, telefoane inteligente, ceasuri inteligente și orice alte dispozitive care pot fi folosite în procesul educațional, a declarat…
Vezi articolul

Rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor – amendament al sindicatelor din învățământ la proiectul legii Deca

Sindicatele din Educație solicită ca rezultatele elevilor de la evaluările standardizate să nu fie un criteriu de evaluare pentru activitatea profesorilor, potrivit amendamentelor trimise Ministerului Educației. În documentul obținut de…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului din Bacău, unde un elev a bătut şi umilit doi colegi cu cerinţe educaţionale speciale, a fost demisă / 75% dintre infracțiunile din școlile din județul Bacău au avut loc în școli gimnaziale și primare – prefectul se declară „stupefiat”

În urma cercetărilor realizate de Inspectoratul Școlar Județean Bacău la Colegiul Tehnic “Dumitru Mangeron” din Bacău, unde un elev a lovit doi colegi cu cerinţe educaţionale speciale, s-a decis eliberarea…
Vezi articolul