Stresul psihic și tehnic – printre cele mai mari dificultăți pentru profesori în primul an de pandemie / Ei încep să înțeleagă “pedagogia din spatele tehnologiei”, după un an dominat de școala online – studiu Universitaria cu 10.000 de cadre didactice participante

Foto: © Eakrin Rasadonyindee - Dreamstime.com

Stresul “psihic, social și tehnic”, lipsa metodologiei pentru școala online și timpul insuficient pentru organizarea lecțiilor au fost cele mai mari dificultăți reclamate de către profesori în privința predării la distanță, în pandemie, potrivit unui studiu pe această temă realizat de Consorțiul Universitaria, care reunește cinci dintre cele mai mari universități din România. Lucrurile au evoluat considerabil în atitudinile față de școala online, iar pedagogia a ajuns să primeze, ca interes, în fața tehnologiei, pe parcursul ultimelor 12 luni, a spus pentru Edupedu.ro Ovidiu Pânișoară, reprezentant al Universității din București și participant la realizarea studiului. Pe de altă parte, el arătat că o chestiune anume a rămas relativ constantă, conform profesorilor participanți: capacitatea diferită a elevilor cu rezultate bune sau mai puțin bune la învățătură de a se adapta la tehnologia școlară. 

Raportul va fi finalizat peste câteva săptămâni, urmând să fie comparate detaliat cele două sondaje, după cum a spus pentru Edupedu Ovidiu Pânișoară, directorul Departamentului pentru Formarea Profesorilor din cadrul Universității din București și participant la realizarea studiului.

Acesta semnalează două dintre comparațiile-cheie, una referitoare la modul cum profesorii se raportau la pedagogie și tehnologie în martie 2020, respectiv în februarie 2021; a doua – referitoare la modul cum, în opinia profesorilor, elevii cu rezultate bune, respectiv mai puțin bune continuă să se adapteze diferit la tehnologia școlară.

Studiul, despre motivația profesională a profesorilor:

Pentru 10% dintre cadrele didactice, motivația față de profesie a scăzut, 30% spun că motivația pentru cariera didactică a crescut în urma experienței școlii online, în timp ce pentru jumătate motivația a rămas neschimbată.

Despre adaptarea la instrumentele online disponibile:

„ (…) Peste trei sferturi dintre cei chestionați spun că decizia asupra alegerii platformei de e-learning a fost luată de către conducerea școlii sau a aparținut inspectoratului (puține cadre didactice considerând că această opțiune le-a aparținut); totuși, doar 34% dintre cei chestionați afirmă că s-au limitat la aceste platforme recomandate oficial, restul de două treimi spunând că au apelat și la alte platforme.

Despre aspectele care influențează predarea în contextul trecerii la online:

În martie 2020, primau aspectele tehnice (57%). În februarie 2021, primează aspectele pedagogice (60%, în creștere de la 38% în martie 2020)

Dificultățile întâmpinate de profesori în cadrul predării la distanță (pe o scală de la 1 la 4):
Dificultățile întâmpinate de elevi, în opinia cadrelor didactice, în cazul predării la distanță (tot pe o scală de la 1 la 4):
Despre dezvoltarea socio-emoțională a copiilor:

44% dintre profesori sunt de acord și 37% sunt de acord parțial că aceasta este influențată negativ. 15% nu sunt de acord.

Foto deschidere: Photo 190933908 © Eakrin RasadonyindeeDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version