Subiectele de la Limba română date azi la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a

Foto: captura test

Subiectele de la Limba română date azi, 25 mai, la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a au avut două cerințe, potrivit documentelor obținute de Edupedu.ro. Prima era să scrie un bilet de mulțumire unui prieten care i-a adus un joc cadou, iar a doua să scrie 6 propoziții-răspuns la întrebări din povestea preferată a elevului.

Subiectul 1 a avut următoarea cerință: “Imaginează-ți că unul dintre prietenii tăi a venit în vizită și ți-a adus cadou un joc. Scrie, pe spațiul de mai jos, un bilet prin care să îi mulțumești acestuia pentru jocul adus”.

În bilet elevul trebuia să urmărească anumite elemente componente: dacă a respectat cerința, dacă a scris data, dacă a scris formula de început, dacă a semnat biletul.

Subiectul nr. 2: “Gândește-te la povestea ta preferată. Scrie, pe spațiul de mai jos, un text format din șase propoziții în care să prezinți această poveste, răspunzând la următoarele întrebări:

Elevii trebuia să scrie un titlu potrivit pentru textul lor și să verifice dacă au scris corect.

Subiectele sunt următoarele:

Testul 1

Testul 2:

Calendar Evaluarea Națională pentru clasa a II-a 2021 – calendar nou
Ce sunt Evaluările de la clasa a II-a

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu și sunt organizate la nivel național de 6 ani, primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.

De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.

Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.

La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Foto: captura test

Exit mobile version