Subiectele de la Limba română date azi la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a

53.648 de vizualizări
Foto: captura test
Subiectele de la Limba română date azi, 25 mai, la Evaluarea Națională pentru clasa a II-a au avut două cerințe, potrivit documentelor obținute de Edupedu.ro. Prima era să scrie un bilet de mulțumire unui prieten care i-a adus un joc cadou, iar a doua să scrie 6 propoziții-răspuns la întrebări din povestea preferată a elevului.

Subiectul 1 a avut următoarea cerință: “Imaginează-ți că unul dintre prietenii tăi a venit în vizită și ți-a adus cadou un joc. Scrie, pe spațiul de mai jos, un bilet prin care să îi mulțumești acestuia pentru jocul adus”.

În bilet elevul trebuia să urmărească anumite elemente componente: dacă a respectat cerința, dacă a scris data, dacă a scris formula de început, dacă a semnat biletul.

Subiectul nr. 2: “Gândește-te la povestea ta preferată. Scrie, pe spațiul de mai jos, un text format din șase propoziții în care să prezinți această poveste, răspunzând la următoarele întrebări:

  • 1. Cum se numește povestea?
  • 2. Unde se petrec întâmplările?
  • 3. Care este numele personajului principal?
  • 4. Ce a făcut acest personaj?
  • 5. Ce ți-a plăcut cel mai mult la această poveste?
  • 6. De ce ai recomanda și altor copii să citească această poveste?

Elevii trebuia să scrie un titlu potrivit pentru textul lor și să verifice dacă au scris corect.

Subiectele sunt următoarele:

Testul 1

Testul 2:

Calendar Evaluarea Națională pentru clasa a II-a 2021 – calendar nou
  • 26 mai 2021 – Limba română & limba maternă (citit)
  • 27 mai 2021 – Matematică 
  • 28 mai 2021 – Limba română pentru minoritățile naționale (scris & citit)
Ce sunt Evaluările de la clasa a II-a

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu și sunt organizate la nivel național de 6 ani, primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.

De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.

Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.

La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Foto: captura test


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Monica Anisie: Fac apel la calm pentru părinți, elevi, studenți, cadre didactice. Niciun stat din lume nu a pus problema înghețării anului școlar / MEC pregătește modele de subiecte, elevii de clasele a VIII-a și a XII-a să se pregătească pentru examene

“Fac un apel la calm pentru părinți, elevi, studenți, cadre didactice. Pe lângă faptul că îi rog să stea în casă, doresc să le spun să continue învățarea de acasă”,…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu vorbește despre evaluări standardizate și digitalizate, în câte un județ, la BAC și Evaluare Națională 2022: Nu va fi presiune pusă pe evaluatori, pentru că nu vor mai avea un loc fix și un interval orar fix în care să fie obligați să corecteze

„La nivelul unui județ să avem o evaluare informatizată, digitalizată, standardizată până la un anumit nivel pentru Bacalaureat, și într-un alt județ pentru Evaluarea Națională. Asta va presupune scanarea lucrărilor…
Vezi articolul

Procedura de adaptare a examenelor pentru elevii cu tulburări de auz, văz, învățare și din spectrul autist a fost aprobată de minister

Ministerul Educației anunță că a aprobat procedura cerută de asociațiile pentru dreturile copiilor, prin care sunt asigurate la examenele naționale condițiile adaptate pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficienţe de auz/tulburare de spectru…
Vezi articolul