Teste vechi de 6 ani au fost publicate pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020. Între timp, elevii învață după o programă școlară nouă

Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Foto: Freepik.com

Ministerul Educației a publicat astăzi, pentru clasele a II-a și a IV-a care luni încep cursurile, modele de teste vechi de 6 ani și realizate conform unei programe școlare care nu mai este în vigoare. Modelele concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare au fost făcute publice pe portalul edu.ro sub titlul “NOU: modele de teste”.

Paradoxal, aceleași modele de teste, care au fost realizate de CNEE ca model pentru evaluarea din anul școlar 2013-2014, au servit și anul trecut drept subiecte care să ajute învățătoarele să se pregătească pentru noul an școlar și pentru testarea de la final de an.

Instituția a publicat modelele vechi de teste updatând astăzi pagina creată din 2017 pe site-ul oficial al Ministerului Educației cu informații despre “Evaluări naționale la finalul claselor a II-a și a IV-a”. Modelele “noi” au apărut în aceeași zi în care Ministerul a anunțat noul calendar al Evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a 2020.

Modelele de teste sunt pentru anul școlar 2013-2014, pe când evaluarea se aplica doar în sistem pilot, dar elevii de clasele a II-a au începând din anul școlar 2014-2015 o nouă programă școlară aplicată. În prezent, înnoirea curriculară a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. (Vezi aici aplicarea treptată, pe ani, a noilor programe școlare)

La evaluarea de la finalul clasei a VI-a, modelele apar fără eticheta “nou” și servesc drept model testele propriu-zise de anul trecut.

FOTO Modele vechi de 6 ani și conforme altei programe, publicate ca modele noi pe edu.ro:
Comunicatul MEN de astăzi, 4 septembrie 2019, care face trimitere la Calendarul EN II, IV, VI 2020 / Foto: Edu.ro
Foto: edu.ro

 

Utilizatorul care accesează linkul “modele de teste” este direcționat către portalul http://subiecte.edu.ro/2019/evaluari246/evaluarenationala2/ pentru ca apoi linkul “Modele teste Evaluarea Națională clasa a II-a” să întoarcă modelele făcute pentru anul școlar 2013-2014:

Foto: subiecte.edu.ro/2019

 

Modelele de teste din 2014 / Foto: subiecte.edu.ro/2019

 

Descarcă de mai jos modelele de subiecte din 2013-2014, după care sunt îndrumați profesorii să se pregătească pentru anul școlar 2019-2020:

Limba română Scris – Model de subiecte clasa a II-a

Limba română Citit – Model de subiecte clasa a II-a

Limba română Citit – Model de subiecte clasa a II-a

Matematică – Model de subiecte clasa a II-a

Model de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model 2 de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model Subiecte Matematică clasa a IV-a

Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:

 

 

Exit mobile version