Teste vechi de 6 ani au fost publicate pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020. Între timp, elevii învață după o programă școlară nouă

Total
137
Shares
Ministerul Educației a publicat astăzi, pentru clasele a II-a și a IV-a care luni încep cursurile, modele de teste vechi de 6 ani și realizate conform unei programe școlare care nu mai este în vigoare. Modelele concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare au fost făcute publice pe portalul edu.ro sub titlul “NOU: modele de teste”.
  • UPDATE: La scurt timp după publicarea acestui articol, a dispărut de pe site-ul Ministerului Educației cuvântul “NOU”. Însă a rămas sintagma “Modele de teste” la a cărei accesare se descarcă modelele de subiecte din 2014, realizate după o altă programă decât cea în vigoare în prezent.

Paradoxal, aceleași modele de teste, care au fost realizate de CNEE ca model pentru evaluarea din anul școlar 2013-2014, au servit și anul trecut drept subiecte care să ajute învățătoarele să se pregătească pentru noul an școlar și pentru testarea de la final de an.

  • Edupedu.ro a solicitat oficial Ministerului Educației să comunice componența departamentului CNEE care concepe testele pentru Evaluarea Națională la clasele a II-a și a IV-a, precum și motivul pentru care de 2 ani modelele publicate de instituție sunt cele realizate conform unei programe școlare depășite

Instituția a publicat modelele vechi de teste updatând astăzi pagina creată din 2017 pe site-ul oficial al Ministerului Educației cu informații despre “Evaluări naționale la finalul claselor a II-a și a IV-a”. Modelele “noi” au apărut în aceeași zi în care Ministerul a anunțat noul calendar al Evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a 2020.

Modelele de teste sunt pentru anul școlar 2013-2014, pe când evaluarea se aplica doar în sistem pilot, dar elevii de clasele a II-a au începând din anul școlar 2014-2015 o nouă programă școlară aplicată. În prezent, înnoirea curriculară a ajuns să se aplice la clasa a VII-a. (Vezi aici aplicarea treptată, pe ani, a noilor programe școlare)

La evaluarea de la finalul clasei a VI-a, modelele apar fără eticheta “nou” și servesc drept model testele propriu-zise de anul trecut.

FOTO Modele vechi de 6 ani și conforme altei programe, publicate ca modele noi pe edu.ro:
Comunicatul MEN de astăzi, 4 septembrie 2019, care face trimitere la Calendarul EN II, IV, VI 2020 / Foto: Edu.ro
Foto: edu.ro

 

Utilizatorul care accesează linkul “modele de teste” este direcționat către portalul http://subiecte.edu.ro/2019/evaluari246/evaluarenationala2/ pentru ca apoi linkul “Modele teste Evaluarea Națională clasa a II-a” să întoarcă modelele făcute pentru anul școlar 2013-2014:

Foto: subiecte.edu.ro/2019

 

Modelele de teste din 2014 / Foto: subiecte.edu.ro/2019

 

Descarcă de mai jos modelele de subiecte din 2013-2014, după care sunt îndrumați profesorii să se pregătească pentru anul școlar 2019-2020:

Limba română Scris – Model de subiecte clasa a II-a

Limba română Citit – Model de subiecte clasa a II-a

Limba română Citit – Model de subiecte clasa a II-a

Matematică – Model de subiecte clasa a II-a

Model de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model 2 de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model Subiecte Matematică clasa a IV-a

Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:

 

 

Total
137
Shares
1 comentariu
  1. Am trimis o reclamatie la CNEE, o redau mai jos:
    Ma numesc Raluca Stefan, posesoare a C […], domiciliata in str. […], in calitate de parinte, va solicit o justificare privind lipsa de corelare intre programa scolara, manualele scolare si evaluarea nationala, toate cele enumerate referindu-se la clasa a VI-a, anul scolar 2018-2019, avand in vedere atributiile si calitatea pe care le are Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, printre care si «coordonarea ştiinţifică şi profesională a sistemului naţional de evaluare şi examinare în învăţământul preuniversitar şi coordonarea evaluării manualelor şcolare», precum si statistica privind numarul elevilor care au rezolvat corect cei doi itemi, 6 si 7, de la ambele teste date la EN VI anul curent.
    Concret:
    In programa scolara, existenta in Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017, ordin in care se precizeaza la art. 3, alin. (2), ca «Programele scolare pentru clasa a VI-a, cuprinse in Anexa 2 a prezentului ordin, se aplica in sistemul de invatamant incepand cu anul scolar 2018-2019.», la 5. Notiuni geometrice fundamentale se afla si capitolul despre «Cerc (definiţie, construcţie); elemente în cerc: centru, rază, coardă, diametru, arc de cerc; unghi la centru; măsuri », neprecizandu-se la ce se refera acele «masuri» cuvantul fiind separat prin punct si virgula de «unghi la centru», iar autorii de manuale au considerat ca trebuie trecute si masurile unui unghi la centru si la evaluare, din 5 itemi, 2 au fost din capitolul cerc, nou aparut in programa elevilor de clasa a VI-a.
    Reclam faptul ca, desi programa s-a schimbat, manualele s-au schimbat, modelul oficial de teste pentru EN VI a ramas tot cel din anul 2014, ceea ce este o mare ofensa adusa sistemului de invatamant format din elevi, profesori si parinti in egala masura care sunt bulversati de toate aceste schimbari permanente si total nefundamentate, dovezile in acest sens fiind mai mult decat evidente!!!
    Evident ca aceste modele oficiale de teste si toate culegerile de teste existente pe piata in anul scolar 2018-2019, elaborate pe baza modelelor oficiale, nu contin exercitii din capitolul cerc si in consecinta, nu se justifica existenta nici macar a unui singur item la evaluare, daramite a doi itemi din acest capitol.
    In plus, in cele doua teste date la EN VI enuntul problemei referitoare la cerc a avut elemente pe care elevii nu le-au studiat (in ambele teste, doar pozitia cercului a fost schimbata si literele, prin metoda copy-paste, metoda de mare inteligenta folosita la predare/evaluare, probabil din cauza ca nu se intelege ca notiunea de echivalenta nu se refera la elaborarea unor teste aproape identice, ci la teste cu grade de dificultate echivalente!!): a fost data masura unui unghi care nu era nici unghi la centru si nici vreunul din elementele fundamentale ale cercului, ceea ce a creat mare confuzie printre elevi.
    Deoarece, conform legii educatiei nr. 1/2011 in vigoare, elevii care au parcurs clasa pregatitoare vor sustine admiterea la liceu si pe baza rezultatelor obtinute la toate aceste evaluari nationale, iar la toate sedintele cu parintii din ultimii 7 ani s-a transmis constant, insa NICIODATA IN SCRIS, ca «nu conteaza aceste evaluari».
    Din pacate, aceeasi superficialitate in elaborarea subiectelor conform programei scolare se manifesta si la EN II (ale carei rezultate, conform legii in vigoare, conteaza la admiterea la liceu!), de 5 ani, unde se impune rezolvarea prin adunare repetata (desi copiii au invatat inmultirea) si prin scadere repetata (desi au invatat impartirea) ceea ce este o aberatie in conditiile in care se pretinde ca se elaboreaza subiecte pentru a stimula gandirea copiilor, insa itemii ii restrictioneaza in alegerea rezolvarii!!
    Va transmit OMEN 3393/2017, Anexa 2 la acesta, modelul oficial de test la matematica si stiinte si testele care s-au dat elevilor in acest an scolar.
    In speranta tratarii cu seriozitate a celor semnalate, astept raspunsul pertinent solicitat!

    Raspunsul a venit, insa doar mi s-a comunicat sec faptul ca s-au respectat toate legile si sunt corelate testele cu programa…

    Suntem, noi si toate generatiile care fac clasa pregatitoare, bataia de joc a unor oameni care au adus la rang de lege stilul “copy-paste”!

    Nota Redacției: Datele personale prezentate în comentariul de mai sus au fost anonimizate de redacție, prin folosirea semnelor “[…]”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul