Val de comentarii de laudă pe pagina ministrei Ligia Deca, după ce România s-a clasat penultima din UE la PISA 2022 / Internauții se întreabă dacă mesajele sunt generate de roboți sau de postaci

Foto: captură - Facebook.com

Zeci de comentarii de apreciere față de legile educației Deca-Iohannis și de laudă față de rezultatele elevilor români la testarea internațională PISA 2022 apar pe Facebook la postarea ministrei Educației, Ligia Deca, de marți la prânz, 5 decembrie, în care anunță câteva din concluziile raportului internațional. Multe dintre mesaje sunt identice și comentatorii se întreabă dacă nu sunt generate de roboți, prin conturi false, cu ajutorul inteligenței artificiale, sau de postaci.

În postarea ministrei Deca de la conferința organizată de Ministerul Educației pentru prezentarea raportului OECD realizat în urma testării PISA 2022, care arată că România este penultima din Uniunea Europeană la cele trei evaluări principale – matematică, științe și citire -, postare în care oficialul anunță că „una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educație rezilient”, apar mai multe comentarii similare care ridică semne de întrebare pentru utilizatorii rețelei sociale.

„Raportul PISA 2022 subliniază cu optimism reziliența sistemului de educație din România în fața pandemiei, evidențiind eforturile depuse pentru limitarea impactului” este unul dintre comentariile cu cele mai multe reacții de la internauți, scris de un cont ale cărui toate postări inițiale (poză de profil, poză de copertă) sunt de pe 27 iulie, moment din care distribuie zilnic postările PNL ale fostului premier Nicolae Ciucă.

„Cu rezultatele constante la PISA 2022, România demonstrează stabilitate în performanțele educaționale, chiar în contextul unei scăderi a mediei la nivel global”, a scris un altul, de pe un cont creat tot pe 27 iulie, care urmează aceeași linie în tipul conținutului distribuit.

„Noile măsuri din legea învățământului preuniversitar arată o angajare serioasă în acest sens” este alt comentariu la postarea ministrei, succedat de un altul similar: „Raportul nu doar confirmă rezultatele bune ale elevilor români, ci și evidențiază eforturile concrete prin legea învățământului preuniversitar”.

„În ciuda unei scăderi a procentajului elevilor cu competențe la matematică conform OECD, România a păstrat rezultatele aproape constante”, apreciază un altul, pe modelul anunțului optimist al ministrei Deca de la conferința de marți de la Biblioteca Centrală Universitară din București: Avem un sistem de educație rezilient și țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei, a spus Ligia Deca, după cum a notat Edupedu.ro – detalii aici.

Alte comentarii sunt legate de „eforturi” în sensul „bunăstării elevilor” și aprecieri pentru legea învățământului preuniversitar. Iată câteva exemple (foto, mai jos în articol):

Foto: captură – Facebook.com

În răspunsuri la aceste comentarii, alți utilizatori Facebook scriu: „troll!”, „fake”. Altcineva a scris: „Citesc și sunt uimit… parcă cineva decupează replici și luări de poziții din vremea plenarelor PCR”. ”Majoritatea conturilor par ar fi boți. Am găsit vreo 2 care nu aveau niciun prieten”, continuă altcineva. „Ireal. Programul “România trollată””, răspunde altă persoană într-un schimb de replici despre o posibilă explicație a valului de laude. „De ce minți?” este reacția unui internaut față de mai multe asemenea comentarii.

Foto: captură – Facebook.com

Alte comentarii fac referire la programul de ore remediale pentru elevi. Un cont a scris că „Implementarea programului „Învățare remedială” și susținerea financiară a profesorilor sunt inițiative bune, contribuind la creșterea calității educației”, iar la două minute diferență un altul a scris un mesaj similar: „Programul „Învățare remedială” și sprijinul financiar pentru profesori reflectă preocuparea pentru progresul individual al elevilor”.

Foto: captură – Facebook.com

Cele mai multe dintre conturile care au postat comentariile au în jur de până la 200 de conturi marcate ca „prieteni”, aceleași conturi în majoritatea cazurilor, și au menționate public starea civilă și orașul din care provin, potrivit profilurilor acestora.

Postarea ministrei Ligia Deca de marți, 5 decembrie, ora 13:00:

Amintim că în urmă cu o lună ministra Educației, Ligia Deca, a spus că atunci când cineva scrie pe pagina sa de Facebook un comentariu negativ, un atac la persoană sau la familia ei, “se încarcă negativ, dacă n-apucă colegii să le șteargă suficient de repede”. Ligia Deca a făcut declarația în contextul lansării Ghidului siguranței pe internet, în care dădea un exemplu cum poate incitarea la ură din mediul online, în special în rețelele sociale, să îi afecteze pe elevi – detalii aici.

Exit mobile version