VIDEO Anunț optimist al ministrului Deca, după rezultatele la PISA 2022 care situează România la coada UE: Avem un sistem de educație rezilient și țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei

897 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat la evenimentul de diseminare a rezultatelor PISA 2022 că „avem un sistem de educație rezilient și că țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei.” Aceasta a spus că „meritul principal pentru aceasta le revine profesorilor, elevilor și părinților care în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-și continue învățare.”

Deca a menționat că rezultatele de la PISA 2022 s-au menționat la același nivel cu cele din 2018: „Ca o primă concluzie, știm că rezultatele României la PISA 2022 s-au menținut la aproximativ același nivel ca în anul 2018. De exemplu, la matematică, ponderea OCD a elevilor aflați la nivelul doi sau mai sus de competență a scăzut cu șapte puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022, în timp ce rezultatele țării noastre au rămas stabile.

Spre deosebire de multe alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor. Asta după 2 ani de pandemie, 2 ani marcați de pauze în procesul educațional clasic. Aceasta demonstrează că avem un sistem de educație rezilient și că țara noastră a reușit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei. Meritul principal pentru aceasta le revine profesorilor, elevilor și părinților care în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-și continue învățarea.”

  • PISA – Programme for International Student Assessment – este principalul studiu comparativ internațional organizat în domeniul educației de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), la care România este în proces de aderare. Evaluarea măsorară competențele de bază ale elevilor în vârstă de 15 ani în trei domenii – citire, matematică și științe. Ediția de anul acesta s-a concentrat pe evaluarea competențelor la matematică. În plus, a existat și un test de gândire creativă.

Articol în curs de actualizare

Citește și:
BREAKING PISA 2022 România – penultima în UE și pe locurile 45-48 din 81 de țări și teritorii din lume, la cele trei evaluări principale: matematică, științe, citire / Aproape de 3 ori mai puțini elevi de top și de 2 ori mai mulți elevi sub pragul alfabetismului funcțional, față de media OCDE
România în PISA – rezultatele la cele 6 testări, din 2006 până în 2022, arată ca o pâlnie inversată care conservă mediocritatea într-o zonă a analfabetismului funcțional
Rezultatele PISA 2022 la Matematică: Penultima țară din Uniunea Europeană, în scădere cu 2 puncte față de testarea din 2018 și al treilea cel mai slab rezultat din istoria testării internaționale standardizate în România
Cercetătorul Dacian Dolean – Rezultatele PISA 2022, primele concluzii: România iese în evidență clasându-se pe ultimul loc dintre toate țările participante la capitolul echitate educațională. Acest lucru poate însemna și că performanța multor elevi e dependentă de măsura în care părinții își permit să plătească meditații
PISA 2022: România este la polul opus față de țările-exemplu în ce privește echitatea în educație / Analistă OCDE: Investiții mai mari nu înseamnă automat succes la învățare, dar pentru elevii români resurse mai multe ar însemna rezultate mai bune la Matematică
Rezultate PISA 2022. Aproape un sfert din elevii din România nu ascultă ce spune profesorul la clasă
Ligia Deca, despre rezultatele PISA 2022: Trebuie să creștem de la 5 la 7 elevi din 10 care să demonstreze competențe cel puțin minime la lectură, științe și matematică / Una dintre soluțiile ministrei: Testarea online periodică a nivelului de alfabetizare funcțională


7 comments
  1. >> România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanțele elevilor
    Rezultatele sunt atat de jos incat nu mai au unde sa cada.
    Alta concluzie importanta este: cu scoala sau fara e cam acelasi lucru, la fel de prost, la fel de jos.
    Prin urmare optimismul habarnistei este justificat LOL.

    >>prin ansamblul măsurilor luate
    Care masuri?

    1. De jos nu ai unde sa cazi decat in…jos. Are dreptate nespalata pe cap. Bine ca a stiut sa-si fake-uiasca osanale pe Facebook: CEAUSESCU SI POPORUL!!! Pisa asta va fi hit, Ceausescu n-a murit…vorba (ne)poetului…

  2. Corect!
    Foarte “rezilient”!!
    Adica, #rezista mult si bine la coada UE, n-are nici o sansa sa piarda “locul”!!!!!

    1. Pai suntem la coada UE cam la…orice, sanatate, infrastructura, nivel de trai, salarii nu mai vorbim. In conditiile astea, surprinde pe cineva faptul ca tot acolo suntem si la invatamant?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Neasigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu tulburări de învățare, care susțin Bacul și Evaluarea Națională: Explicațiile ISMB pentru organizațiile de părinți și elevi sunt că ministerul întârzie răspunsurile, școlile trebuie să ofere îndrumare pentru materiale compensatorii

Reprezentanții Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) spun că Ministerul Educației nu a transmis în timp util răspunsul său privind aprobarea măsurilor compensatorii pentru candidații care au depus cereri, acesta…
Vezi articolul

După 66 școli renovate în ultimii 3 ani, în care învață peste 10.000 elevi, Asociația BookLand anunță construcția de școli etalon care să asigure și un pachet complet de servicii, inclusiv metodă de predare, conținut educațional și locuri de muncă după absolvire / Vor fi puse gratuit la dispoziția copiilor din rural

Construcția de școli etalon care să asigure și un pachet complet de servicii, inclusiv metodă de predare, conținut educațional și locuri de muncă după absolvire, anunțată ca proiect pentru următorii…
Vezi articolul

EXCLUSIV Controale la grădinițele și postlicealele particulare din București, demarate de Inspectoratul Școlar. “Ne confruntăm și cu existența unor unități de învățământ exclusiv în scripte” – Maria Manea, inspector general adjunct

Grădinițele și postlicealele private din București vor fi controlate la începutul lunii martie de Inspectoratul Școlar, ca urmare a neregulilor semnalate în repetate rânduri de părinți și presă, a declarat…
Vezi articolul