Alina Sava, Banca Mondială: Urmează o evaluare pentru a înțelege “de unde au pierdut copiii, de exemplu, competențe de matematică? Ei poate nu știu din clasa a VI-a sau a V-a”, iar “acest rămas în urmă trebuie corectat” / Ministerul Educației are aceste date, la română și matematică, pe baza evaluărilor naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Alina Sava / Foto: Banca Mondială

“Urmează să facem o evaluare, să înțelegem ce se întâmplă cu copiii la clasa a IX-a. De unde au pierdut ei, de exemplu, competențele de matematică? Ei poate nu știu din clasa a VI-a, sau a V-a. S-ar putea să avem surprize foarte mari (…) Acest rămas în urmă trebuie corectat. Și atunci ce faci? Iei din clasele și vezi la ce nivel sunt”, a spus joi, în cadrul conferinței pentru lansarea Raportului Național de Literație, Alina Sava, specialist în educație de la Banca Mondială. Ea a făcut comentariile în condițiile în care Ministerul Educației are date pentru a face astfel de estimări, anume datele colectate prin evaluările naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a, dar acestea nu au fost niciodată folosite pentru acțiuni de corectare, după cum semnala încă de acum 3 ani fostul ministru al Educației Mircea Miclea.

În intervenția sa din cadrul evenimentului menționat – unde ministrul Sorin Cîmpeanu a anunțat organizarea unor evaluări standardizate la finalul acestui an școlar – Alina Sava a spus, între altele:

Astfel de obiective au și evaluările naționale de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a. Despre aceste evaluări și rolul acestora:

Aceste evaluări nu au fost folosite, însă, sistematic pentru acțiuni de remediere și de recuperare, individualizat, după cum au semnalat experți în ultimii ani. În 2019, fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, arăta într-un interviu că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a ar fi putut permite intervenții timpurii, dar acest lucru nu s-a întâmplat, iar “aici este complicitatea tuturor”. Mircea Miclea, în interviul de acum 3 ani:

Alina Sava, Banca Mondială: România stă pe un morman de date, important este să le folosim

În intervenția sa la conferința de miercuri, reprezentanta Băncii Mondiale a atras atenția că “România stă pe un morman de date. Avem foarte multe date. Avem PISA, avem aceste studii. O să continuăm și o să fim mult mai consecvenți în a avea date. Important este să le folosim.”

Alina Sava a mai arătat, între altele, în cadrul evenimentului:

Citește și:
BREAKING Cîmpeanu propune public unei companii private să îi testeze pe toți elevii din clasele I-XI, fără cei de-a VIII-a, la limba română, matematică și istorie, cerându-le partenerilor sociali să discute în câteva ore ordinul de ministru care prevede asta. Testarea „pilot” s-ar face prin parteneriat, nu prin licitație publică, în perioada 30 mai-10 iunie
BREAKING Ordinul de ministru care introduce testarea standardizată pilot începând cu acest final de an școlar la toate clasele, mai puțin a VIII-a și a XII-a, la limba română și matematică, a fost trimis pentru consultare partenerilor de dialog social – DRAFT
Mircea Miclea, către Minister, după rata de eșec de la Evaluarea Națională: Arătați-ne planurile individualizate de învățare, aplicați-le în after school și evaluați profesorii după ce au făcut cu copiii
Exit mobile version