Meditațiile școlare plătite de părinți: Aproape 40% dintre români nu sunt de acord cu sistemul de meditații – sondaj Avangarde

Foto: © Madhourse - Dreamstime.com

Practica meditațiilor pe care elevii le fac în timpul școlii îi pune pe gânduri pe români. Doar unul din cinci români este de acord cu meditațiile. De două ori mai mulți nu știu încă ce să creadă despre această “tradiție” a școlii românești. Rezultatele aparțin sondajului “Percepții publice asupra educației”, realizat de Avangarde, în cadrul căruia 39% dintre respondenți au declarat că nu sunt de acord cu sistemul de meditații existent în România.

Meditațiile școlare plătite de părinți

De remarcat că un procent identic au spus “Nu știu/ Nu răspund” la întrebarea “sunteți de acord cu sistemul de meditații existent în România?”.

Sondajul a fost realizat de Grupul de studii socio-comportamentale Avangarde, în perioada 17 – 27.03.2021, pe un eșantion de 900 de persoane, prin metoda CATI (interviuri telefonice). Marja de eroare este de 3,2% pentru un nivel de încredere de 95%.

Peste 20% dintre respondenți sunt de acord cu sistemul de meditații existent în România:

O altă concluzie a sondajului privește decizia ministrului Educației de a ține școlile deschise de la începutul celui de-al doilea semestru. 61% dintre români au calificat hotărârea drept una corectă. Între timp, însă, Guvernul Cîțu a decis ca școlile să se închidă pentru o lună, cu o punte între vacanțele de Paște Catolic și Ortodox.

Amintim că un raport oficial al Ministerului Educației arăta în luna august 2020 că aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a care avuseseră examene anul trecut au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise. Datele au fost publicate în raportul de cercetare “Învățarea la distanță”, făcut de unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației.

Tot vara anului trecut, fostul secretar de stat responsabil cu învățământul preuniversitar Luminița Barcari a generat o adevărată dezbatere cu privire la eficiența sistemului de învățământ, cu declarația: “După părerea specialiștilor, au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte“, cu privire la cerințele pe care le-au avut de rezolvat absolvenții claselor a VIII-a la Evaluarea Națională 2020.

În replică, patru asociații ale elevilor au avertizat că faptul că un secretar de stat afirmă că e nevoie de meditații pentru note medii, de 5-6, ne arată cât de bolnav este sistemul.

Descarcă de aici, în format .PDF, rezultatele sondajului “Percepții publice asupra educației” realizat de Avangarde

Citește și:
2020: Raport al Ministerului Educației: Aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au avut examene anul acesta, au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise
Luminița Barcari, secretar de stat: Un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 la Evaluarea Națională
Mai multe asociații de elevi: Faptul că un secretar de stat afirmă că e nevoie de meditații pentru note medii, de 5-6, ne arată cât de bolnav este sistemul. Să vedem o schimbare

Exit mobile version