Meditațiile școlare plătite de părinți: Aproape 40% dintre români nu sunt de acord cu sistemul de meditații – sondaj Avangarde

8.947 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Practica meditațiilor pe care elevii le fac în timpul școlii îi pune pe gânduri pe români. Doar unul din cinci români este de acord cu meditațiile. De două ori mai mulți nu știu încă ce să creadă despre această “tradiție” a școlii românești. Rezultatele aparțin sondajului “Percepții publice asupra educației”, realizat de Avangarde, în cadrul căruia 39% dintre respondenți au declarat că nu sunt de acord cu sistemul de meditații existent în România.

De remarcat că un procent identic au spus “Nu știu/ Nu răspund” la întrebarea “sunteți de acord cu sistemul de meditații existent în România?”.

Sondajul a fost realizat de Grupul de studii socio-comportamentale Avangarde, în perioada 17 – 27.03.2021, pe un eșantion de 900 de persoane, prin metoda CATI (interviuri telefonice). Marja de eroare este de 3,2% pentru un nivel de încredere de 95%.

Peste 20% dintre respondenți sunt de acord cu sistemul de meditații existent în România:

O altă concluzie a sondajului privește decizia ministrului Educației de a ține școlile deschise de la începutul celui de-al doilea semestru. 61% dintre români au calificat hotărârea drept una corectă. Între timp, însă, Guvernul Cîțu a decis ca școlile să se închidă pentru o lună, cu o punte între vacanțele de Paște Catolic și Ortodox.

Amintim că un raport oficial al Ministerului Educației arăta în luna august 2020 că aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a care avuseseră examene anul trecut au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise. Datele au fost publicate în raportul de cercetare “Învățarea la distanță”, făcut de unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației.

Tot vara anului trecut, fostul secretar de stat responsabil cu învățământul preuniversitar Luminița Barcari a generat o adevărată dezbatere cu privire la eficiența sistemului de învățământ, cu declarația: “După părerea specialiștilor, au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte“, cu privire la cerințele pe care le-au avut de rezolvat absolvenții claselor a VIII-a la Evaluarea Națională 2020.

În replică, patru asociații ale elevilor au avertizat că faptul că un secretar de stat afirmă că e nevoie de meditații pentru note medii, de 5-6, ne arată cât de bolnav este sistemul.

Descarcă de aici, în format .PDF, rezultatele sondajului “Percepții publice asupra educației” realizat de Avangarde

Citește și:
2020: Raport al Ministerului Educației: Aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au avut examene anul acesta, au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise
Luminița Barcari, secretar de stat: Un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 la Evaluarea Națională
Mai multe asociații de elevi: Faptul că un secretar de stat afirmă că e nevoie de meditații pentru note medii, de 5-6, ne arată cât de bolnav este sistemul. Să vedem o schimbare

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii
  1. Meditațiile odată că niciodată meditațiile le făceau cei care vroiau să intre la facultăți BINE cotate cu concurența foarte mare. Astăzi meditațiile sunt obligatorii, varsta a care se fac meditațiile a scazut considerabil. Cauze? După mine e incredibil cata materie se preda, cât de multe teme se dau. Materie care altădată se preda la clasa a patra, astăzi se preda la clasa a doua. Multa materie, multe teme stil complet diferit de predare si pot exemplifica că dacă părintele poate rezolva un exercițiu si explica cum a ajuns la rezultat, metoda nu corespunde cu cea predată si cerută. A fost nevoie de o pandemie ca sa franam această nebunie. Acum suntem la polul opus. Sincer eu cred ca nu mai ajungem la o situatie normala din orice punct de vedere.

  2. Meditațiile nu mai rezolva nimic.La meditații se fac SABLOANE pentru examen.Se învață șabloanele și se trece examenul.Anii trecuți,elevii care rezolvau corect problema la simulare,dar nu redactau conform baremului de corectare (exact la fel), erau depunctați.Asta înseamnă că cei care NU fac meditații ,sunt identificați imediat și trimiși la meditații.Daca primesc subiecte diferite de șabloanele pe care le memorează la meditație, pica examenul.

  3. Ha, Ha! Cica 1 din 5 e ,,de acord”. Ca-n toate ,,sondajele” e despre probabilele declaratii ale unui ,,esantion reprezentativ” din cadrul poporului. Romanii ,,nu-s de acord” da’ acceseaza meditatiile ,,la greu” (minim 3 din 5). Doar nu demult o functionara declara cu tupeu ca subiectele la admitere au fost accesibile pentru nota de trecere chiar si pentru cei care nu au luat meditatii. Sigur ca daca-i intrebi daca-s de acord cu furatul niciunul din 5 nu-i de acord da’ fura organizat umar langa umar fiecare ,,dupa posibilitati”, se intelege. ,,Sondajele” astea sunt cel putin la fel de ,,credibile” precum eficienta mastilor neconforme adoptate la unison de poporeni.

  4. Eu am comentat la adresa sistemului de invatamant care clar are nevoie de foarte multe imbunatatiri. Cred ca anumite meserii, cum ar fi cea de profesor/invatator/educator/formator de oameni, necesita o anumita vocatie pentru a putea fi facute cum trebuie. Sa nu uitam ca si dascalii de orice forma reprezinta un model in viata unui copil, alaturi de parinti al caror rol este primordial bineinteles. Nu am pretentia ca stiu exact ce activitati trebuie sa indeplineasca un dascal in afara orelor de curs. Din moment ce exista timp pentru meditatii, inseamna ca exista timp si pentru altceva. Cum exista in invatamantul superior posibilitatea unor activitati optionale, ar putea exista aceasta posibilitate si in invatamantul pre-universitar. De asemenea, din moment ce un astfel de sistem se aplica cu succes in alte tari, cred ca s-ar putea si la noi. Ca sa nu mai mentionez cele 62 de zile de concediu pe an.

  5. Cei drept până ajungi profesor în ziua de azi nu prea înveți mult. Se învăța acum 10 -15 ani în facultățile din România pe bune. De când se întră la facultate pe bază de dosar pe note date pe prostie și sub presiunea unor părinți, nu cred că se mai învață așa de mult. Cred că fiecare este liber dacă vrea sau nu să facă meditații proprii copii. Problema este alta. Toți profesorii care doresc să facă meditații ar trebui să plătească impozit și exclus meditația cu elevii la care predă. La noi nu plătesc nici impozit și fac meditații cu elevii la care predau.

  6. Meditatiile se fac daca vrei ca copilul tau sa invete in plus. De exemplu, nu se face germana la scoala si vrei sa invete copilul tau sau vrei sa intrii la facultate, etc.

    Problema este cand faci cu profesorul de clasa ca iti da note prea mici sau trebuie sa faci meditatie ca profesorul de la clasa nu isi face treaba, etc.

    Dar majoritatea profesorilor nu fac meditatii pentru ca materia nu este una de examen, deci neimportanta.

  7. Sistemul roman de invatamint nu ofera nici un fel de activitati extracuriculare, orele s-au terminat bine-mersi si ramane timp berechet de meditatii. A se citi meditatii= verisoarele primare ale spagii care este parte din cultura romaneasca, cultivata de-a lungul multor secole sub influenta Imperiului Otoman si a altor popoare care ne-au traversat tara de-a lungul si de-a latul. Cred ca daca institutiile de invatamint ar oferi si cluburi de matematica, romana, limbi straine, geografie, istorie, economie etc, sustinute de profesori, in care elevii sa isi aprofundeze cunostintele, sa descopere curiozitati ale materiilor respective, nu ar mai fi atata timp disponibil meditatiilor. De asemenea, sistemul de salarii ar putea fi dezvoltat sa reflecte performantele si implicarea profesorilor: 1) in functie de performantelor obtinute de elevi la materiile respective in diverse concursuri organizate pe scoala, local, national etc 2) pe baza implicarii profesorului in aceste activitati extracuriculare. Bineinteles ca aceste activitati ar trebui sa includa: sportul in colaborare cu cluburile sportive existente coordonate de ministerul respectiv, muzica, dans, arte (pictura si sculptura de exemplu) poate in colaborare cu artisti, persoane calificate din afara sistemului de invatamint. Ar putea exista si ateliere de arte si meserii si astfel ar oferi si continuitate etnica si culturala. Fiecare copil ar avea ce sa aleaga conform inclinatiilor proprii. Parintii ar fi mai mult decit bucurosi sa gaseasca aceste optiuni la indemina, intr-un singur loc, executate de profesionisti si cu siguranta ar fi dispusi sa si plateasca (oricum fac deja asta ducindu-si copiii la diverse astfel de cluburi sau la Afterschool-uri in afara sistemului public de invatamant). O astfel de organizare ar arata coeziune din partea statului, gandire integrativa si cu siguranta ar creste increderea cetateanului in institutiile statului. Romanii cu studii superioare pleaca din tara pentru a putea cladi un viitor copiilor lor, iar viitorul ar trebui sa fie baza prezentului in care sa cladim sisteme stabile care sa creeze efecte pozitive cu rezonanta in viitorul apropiat si indepartat in toate paturile si nivelele sociale.

    1. 41 la suta brusc nu stiu sau nu doresc sa raspunda daca au suflat copiilor la examenele online. Reflecta foarte bine micro situatia macro a acestei tari: complicitate cat cuprinde la furt si inaelaciune. Atat am avut de spus. Cine are cap sa inteleaga, va intelege.

    2. Sa faci tu Elena ore extra daca ti se pare usor. Daca ai zile cand intrii la 12 si termini la 18, si mai stai si pana pleci ca mai ai de trecut note, completat hartii, etc. Cred ca ora 19 este una potrivita de activitati extra.

      Crezi ca materiale de clasa se fac singure? Crezi ca lucrarile se corecteaza singure? Crezi ca hartiile care le avem de facut se completeaza singure? Crezi ca nu avem sendinte saptamanale? Crezi ca e usor sa ai 32-34 de elevi in clasa? Crezi ca nu avem de facut cursuri extra?

      Iti mai pot da exemple dar daca tot ti se pare usor te invit sa incerci sa devii profesor sa vezi cate examene ai de dat.

      1. Esti tu cadru didactic pe cat sunt eu Brad Pitt. “Hartiile care le avem”?? “Intrii”? Nicio virgula, niciun semn de punctuatie. Sunt profesor si recunosc: nu am vazut in viata mea un coleg si el profesor atat de agramat. Nu stiu ce predai si nici nu are relevanta. Limba romana scrisa corect nu tine cont de disciplina predata. Fie ea si agronomie, tinichigerie sau ce-o fi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectoriada III. Cine sunt rectorii care vizează al treilea mandat, politicienii care conduc universități și cazul aparte al Politehnicii, unde alegerile au loc cu 6 luni înainte de expirarea mandatului

Portița introdusă în legea educației de miniștrii Costoiu și Pricopie devine astăzi calea pentru al treilea mandat de rector pentru 10 dintre șefii instituțiilor de învățământ superior de stat din…
Vezi articolul