Mai multe asociații de elevi: Faptul că un secretar de stat afirmă că e nevoie de meditații pentru note medii, de 5-6, ne arată cât de bolnav este sistemul. Să vedem o schimbare

12.506 vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Patru asociații ale elevilor “condamnă ferm declarațiile secretarului de stat din Ministerul Educației și Cercetării, Luminița Barcari”, cu privire la gradul de dificultate al subiectelor de la Evaluarea Națională 2020. “Un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte”, a afirmat miercuri Barcari, la Digi 24, despre examenele susținute de absolvenții claselor a VIII-a.

“Faptul că un secretar de stat afirmă că este nevoie de meditații pentru note medii, nici măcar mari, ne arată cât de bolnav este sistemul. (…) Elevii ies de la orele de curs fără să înțeleagă lecția, acesta este motivul pentru care se apelează la meditații”, susține Andreea Sabina Spătariu, președinte AEC. Aceasta cere ca secretarul de stat “să își ceară scuze elevilor, iar mai apoi să vedem o schimbare reală. Ne-au recunoscut în față problemele și faptul că nu există vreo intenție de a rezolva problema“.

Într-un comunicat de presă, Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) susțin că “această declarație arată de fapt, modul în care autoritățile ignoră problemele cu care școlarii se confruntă anual și că este inadmisibil ca un secretar de stat să declare public faptul că meditațiile sunt calea către performanța academică”.

“Este cunoscut la nivel general faptul că educația gratuită din România costă. Părinții trebuie să suporte costuri uriașe pentru ca notele de la Evaluarea Națională sau Bacalaureat să fie cu adevărat satisfăcătoare, astfel meditațiile ajung să devină o afacere din ce în ce mai profitabilă”, atrag atenția elevii.

Reprezentanții acestor asociații amintesc că “potrivit studiului Costurile educației gratuite din anul 2018, realizat de Salvații Copiii, 4 din 10 elevi au nevoie de ore suplimentare de pregătire la materiile studiate în liceu. Costurile unei ședințe de pregătire reprezentând în medie 50-60 de lei, elevii apelând la meditații în special pentru examenele de la finalul ciclului gimnazial, respectiv liceal”.

“Trebuie amintit faptul că elevii și părinții apelează la aceste ore suplimentare de pregătire, întrucât informațiile și exercițiile de clasă nu sunt suficiente pentru a obține note care să depășească pragul notei 5. Punem accentul și pe relația dintre elevi și profesori, în care majoritatea copiilor nu solicită explicații suplimentare din cauza răspunsurilor negative primite din partea cadrelor didactice sau din frica de ‘a nu fi luat la ochi’. O altă problemă este cauzată de faptul că materia mult prea încărcată este predată într-un mod alert, fără timp suficient pentru a se fixa și exersa anumite lecții/capitole, cu grade diferite de dificultate”, spun elevii.

“Declarațiile sunt foarte grave, având în vedere perioada în care sute de mii de elevii nu au beneficiat de dreptul la educație din cauza faptului că Ministerul Educației și Cercetării nu a întreprins demersurile necesare pentru achiziționarea de dispozitive și abonamente la internet pentru cei 900.000 de elevi fără acces la un device personal”, se arată în comunicat.

“În acest sens, având în vedere declarațiile doamnei Luminița Barcari, solicităm demiterea din funcția de secretar de stat pentru modul iresponsabil în care a expus și tratat problema examenului de Evaluare Națională”, cer cele 4 asociații.

“Faptul că un secretar de stat afirmă că este nevoie de meditații pentru note medii, nici măcar mari, ne arată cât de bolnav este sistemul. Toate aceste probleme sunt vizibile cu ochiul liber și suntem de părere că o afirmație susținută cu lejeritate nu este nicidecum potrivită pentru cineva care se ocupă în mod direct  de învățământul preuniversitar. Elevii ies de la orele de curs fără să înțeleagă lecția, acesta este motivul pentru care se apelează la meditații. Programa este foarte încărcată, iar profesorii predau într-un ritm alert pentru a termina materia, deci nu rămâne timp pentru a lucra mai multe exerciții acolo unde o lecție are un grad de dificultate mai mare. Doamna secretar de stat își recunoaște neputința și ar trebui să își ceară scuze elevilor, iar mai apoi să vedem o schimbare reală. Ne-au recunoscut în față problemele și faptul că nu există vreo intenție de a rezolva problema.” -Andreea Sabina Spătariu, președinte AEC.

“Sunt sigur că acea declarație a fost o scăpare, dar a reflectat poziția fermă și realitatea educației din România. Doamna Barcari ar trebui în acest moment să reflecte foarte bine asupra eficienței dumneaei pe toată perioada de când a ocupat funcția de secretar de stat, de ce elevii trebuie să se bazeze pe meditații în condițiile în care educația este gratuită? Ministerul Educației trebuie să ia măsuri concrete, iar acest lucru este o dovadă clară a faptului că învățământul în România nu se poate baza pe echitate și egalitate de șansa, iar asupra planurilor cadru trebuie făcută o schimbare substanțială.”– Nicolae-Alexandru Rădulescu, președinte AEBI

“Este alarmant că secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar declară cu atâta degajare faptul că un elev care nu a făcut pregătire suplimentară poate obține nota 5 în Evaluarea Națională. În fiecare zi ne este reamintit că sistemul nostru de învățământ este ineficient, însă observăm cu surprindere că nici măcar cei care ne reprezintă nu au încredere în el. Trăim într-o țară în care sistemul însuși nu te poate pregăti, unde, pentru propriul succes este nevoie să vii în adiție cu ,,resursele” personale. Toată această ,,școală gratuită” costă — iar costurile nu sunt tocmai scăzute. Ignoranța a ajuns la un nivel în care nu am fi crezut vreodată că o țară ce se laudă a fi modernă și democratică ar putea ajunge. Am mai spus-o și o mai spunem : educația este prioritară! Până când acest fapt nu este corect și complet înțeles de către autorități, nu văd cum am putea evolua.” – Rahela-Maria Macovei, președinte AVE

“Declarația doamnei secretar de stat ne arată faptul că sistemul educațional din România se află la un nivel foarte scăzut, aspect care ar trebui remediat tocmai de autoritățile competente. Sunt de părere că orele care se desfășoară sub egida profesorilor în incintele de învățământ sunt cele care trebuie să ne ajute să ne atingem potențialul maxim, nu orele de meditații particulare.” – Paula-Livia Buda, președinte AEM

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Citește și:

 


13 comments
  1. La noi la scoala pe copiii de care nu erau siguri de nota 5 a zis ca ii trece doar daca nu vin la examen le motivul “strca prestigiul scolii”

  2. Adevarul doare. A scapat- o. Poate e un pas inainte. Emisia , nu stiu daca ajuta la ceva. Poate ar trebui sa cereti sa se faca ceva in acest sens.

  3. E apreciabil că elevii nu se lasă jigniți sau intimidați de discursurile arogante ale acestei doamne! Felicitări părinților care i-au crescut liberi și curajoși, pentru că e greu de crezut că au învățat de la profesorii obedienți până la slujire în fața sistemului că mai au și drepturi și că șunt liberi să și le exprime!

  4. Presedinte AEC, AEBI, AVE, AEM, etc si toti parinti, ce va place sa va vaitati, nu ati stiut ? ati aflat de la Luminita ,,de la capatul tunelului” cum este cu scoala si meditatiile?

  5. Elevii ies de la ora de curs fara sa inteleaga lectia pentru ca majoritatea nu vor sa invete, au in cap alte prostii si ganduri(telefon, retele de socializare, jocuri video, relatii) si ceea ce intra pe urechea dreapta iese pe stanga. Nu internalizeaza nimic, nu repeta acasa nimic, nu exerseaza(a se vedea majoritatra cazurilor unde vin luni cu ghiozdanul de vineri, deci nu scot nici din geanta). Profesorul se da de ceasul mortii in fata clasei, explica, o ia de la capat si vorbeste cu peretii. Scoala nu are in ochii lor nicio valoare, asta au vazut in familie, in media. O alta parte, inafara de acestia, sunt cei cu cerinte speciale, care, chiar si cu programa simplificata si profesor de sprijin, nu tin pasul in invatamant de masa, iar ultima parte e formata din cei care nu pot sau nu au conditiile familiale necesare. Sa nu uitam ca nu toti elevii pot fi fizicieni, matematicieni sau muzicieni, nu toti sunt talentati la limbi straine. Sau nu au sprijin de acasa. Restul…e poveste. Si in ultima vreme incercati sa faceti din aceasta poveste realitate. Nu, niciun profesor nu face diferente sau preda selectiv. Aberati. E o alta generatie, total dezinresata. Cand cei care ar trebui sa gaseasca programe noi si simplificate pentru ei, echipamente atractive, nu gasesc solutii, se arunca automat in “prostii ” de profesori. Pai daca elevul in timp ce eu explic se uita la pasarele pe geam, ce vina am eu, care am incercat sa-i predau, explic, captez atentia cu joculete, concursuri, informatii noi sau amuzante. La toate ma lovesc de un zid si un refuz. TREZITI-VA! Realitatea este aceasta. Si e un trend general. Si in alte tari sunt la fel, doar ca acele tari au apelat la extreme: ori regulamente foarte stricte, ori o libertate foarte mare in curricula, comportament. Invata arhitectura, gastronomie si alte minuni si daca ii intrebi de Europa nu stie ce e aia. Nu stiu sa socoteasca, nu stiu sa se exprime, dar deseneaza minunat. 🙂

    1. Lipsă totală de interes a elevilor pt a învăța ceva!
      Ce tot va legați de secretari de stat, de profesori șamd!
      Au nevoie si de meditații pt că nu pricep nimic, sunt lipsiți de interes la scoala când li se predă lecția!
      La comentarii și explicații și cauzele ineficienței vad ca va pricepeti toți!

      1. Nu va mai plângeți că nu suntem noi atenți…sincer dacă aș învăța ceva interesant nu ce a învățat bunicamea pe timpul lu Ceaușescu as fi atent la oră…
        Ca să învăț ceea ce mi-a plăcut a trebuit să plătesc aproape 2.000 de euro 🙂
        Sunt și profesori buni, dar sunt și unii care nu au ce căuta în învățământ, unii întârzie cate 15-20 de min și tu îmi ceri sa îi mai acord atenție la ora după ce pe el îl doare fix in buzunar de noi? Sau profesorul de fizică îți vorbește despre extratereștri sau cum a făcut el accidente sau despre cum îți alegi o fată? Nu va mai plângeți este in mare parte vina profesorilor ( nu toți) sunt unii chiar buni și își dau interesul…

        1. Tocmai, societatea nu e cladita numai pe ceea ce-ti place tie. Scoala te invata de toate, ca tu sa nu fii un inadaptat. Nu te asteapta nimeni dupa absolvire cu un buchet de flori si cu o invitatie la un nou job. Pe baza tuturot celor acumulate in scoala, iti cauti. Materia nu e de pe vremea bunicij, cum sustii. Materia este aceeasi, ca doar nu face 1+1…3 acum. Problema este ca e multa, intr-un rastimp prea scurt si prost organizata(a se vedea impartirea din acest an, una fara cap cu 15 saptamani sem I si 20 sem. al II-lea.) Nu sunt adaptate nici volumul, nici fragmentarea ei pentru noua generatie. Care este una total diferita de generatiile dinainte de Revolutie. Acum aveti de toate si credeti ca asa veti avea toata viata fara munca, deci va doare…de invatatura. Aveti alte griji. Nu e vina profesorului. Este vina conceptorilor de programe si a voastra, cei care aveti la scoala o singura obligatie: sa invatati, respectand regulile scolii. Atat

    2. de ce nu mergeți dumneavoastră ,,în alte țări”, domnule profesor? N-ați mai fi nevoit să fiți de acord cu faptul că elevii dumneavoastră, dacă vin la ore, iau la examen o notă de 5 sau 6. Treziți-vă și dumneavoastră, oamenii treji nu se lovesc de ziduri!

  6. În concluzie, mafia generalizată stie foarte bine ce se petrece în învățământul populat cu tot felul de sinecuriști nepregătiți profesional. Tocmai de aceea le-a luat atâta vreme până s-au scremul să interzică meditațiile cu profesorul de la clasă. Politizarea, ca și în sănătate sau în oricare altă parte a dus la dezastru din prezent.
    Totuși, atâta timp cât marea noastră majoritate nu va reacționa, inclusiv la plocoanele către dascăli, la fondurile ilegale și la umflarea notelor pe baze absconse, învățământul va continua să se prăbușească. În fiecare an vor fi scoși pe bandă analfabeți, și nu doar funcțional. Sigur, există și excepții, dar foarte puține. Părerea mea.

    1. Domnule, esti la sectiunea comentarii a unui site cu profil educational, nu in Piata Victoriei la vreun protest adunati pe retele sociale sa darame guverne.

    2. corect, dar nu aveți idee prin ce trebuie să treacă profesorii care refuză șpaga … trăim, totuși, gândim…

  7. La un examen de capacitate sau chiar de bacalaureat subiectele ar trebuie astfel concepute incat elevii sa poata sa ia chiar nota maxima, fara a fi pregatiti suplimentar cu meditatii, ci doar pe baza cunostintelor predate la scoala. Sistemul este chiar bolnav pt ca accepta profesori blazati, profesori care intarzie la ore 10-20 minute, iar in alte 30 minute care ii mai raman din ora preda “la foc automat” ce ar fi trebuit sa predea in doua ore, fara alte explicatii si, de multe ori in afara programei. In astfel de situatii, un elev trebuie sa lucreze suplimentar pt ca la scoala nu i se preda, insa i se pretinde sa stie ceea ce nu i s-a predat. Materia este foarte stufoasa chiar si pt nivelul de pregatire al unor profesori sau pt. numarul de ore alocat. Reforma trebuie sa se faca si in randul profesorilor, sa fie pregatiti din punct de vedere pedagogic, sa existe un Cod de reguli, care sa fie respectate atat de profesori, cat si de elevi. Din pacate sunt foarte multi profesori care nu stiu sau nu vor sa predea, pt ca stiu ca nu li se poate intampla nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2022. Subiectele date la Limba română au texte suport din „Toate pânzele sus” și „Frânturi din viața lui Delavrancea”. La subiectul 2 a fost text narativ despre cea mai frumoasă întâmplare din vacanță cu o descriere de 30 de cuvinte și un dialog de 4 replici

Absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut azi proba scrisă la Evaluarea Națională 2022 au primit varianta 4 a subiectelor făcute pentru acest examen de către Centrul Național de…
Vezi articolul