Competențele digitale ale elevilor și profesorilor, dezvoltarea gândirii critice și a capacității de a face față pericolelor online să devină priorități pentru sistemele europene de educație – Consiliul UE

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com

Dezvoltarea alfabetizării digitale și media, gândirea critică și competențele de rezolvare a problemelor sunt esențiale și ar trebui să constituie o prioritate pentru sistemele de educație, potrivit concluziilor adoptate de Consiliul UE pentru Educație, Tineret, Cultură și Sport, în cadrul întrunirii sale din 28-29 noiembrie.

În declarația sa, Consiliul îndeamnă autoritățile membre și forurile UE să ia măsuri pentru sprijinirea stării de bine a elevilor în contextul dezvoltării educației digitale. În acest context, concluziile repetă de câteva ori ideea prioritizării măsurilor care să îi pregătească atât pe elevi, cât și pe profesori și pe părinți în fața provocărilor ce însoțesc dezvoltarea noilor tehnologii și adoptarea lor în mediile educaționale. 

Între alte avantaje și probleme enumerate în document, referitoare la impactul tehnologiei în educație, documentul notează:

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version