Competențele digitale ale elevilor și profesorilor, dezvoltarea gândirii critice și a capacității de a face față pericolelor online să devină priorități pentru sistemele europene de educație – Consiliul UE

255 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Dezvoltarea alfabetizării digitale și media, gândirea critică și competențele de rezolvare a problemelor sunt esențiale și ar trebui să constituie o prioritate pentru sistemele de educație, potrivit concluziilor adoptate de Consiliul UE pentru Educație, Tineret, Cultură și Sport, în cadrul întrunirii sale din 28-29 noiembrie.

În declarația sa, Consiliul îndeamnă autoritățile membre și forurile UE să ia măsuri pentru sprijinirea stării de bine a elevilor în contextul dezvoltării educației digitale. În acest context, concluziile repetă de câteva ori ideea prioritizării măsurilor care să îi pregătească atât pe elevi, cât și pe profesori și pe părinți în fața provocărilor ce însoțesc dezvoltarea noilor tehnologii și adoptarea lor în mediile educaționale. 

Între alte avantaje și probleme enumerate în document, referitoare la impactul tehnologiei în educație, documentul notează:

  • “Elevii sunt expuși unei varietăți largi de informații, inclusiv dezinformare și informare greșită, drept urmare dezvoltarea alfabetizării digitale și media, a gândirii critice și a competențelor de rezolvare a problemelor este esențială”.
  • “Interacțiunile digitale pot să contribuie la dezvoltarea competențelor sociale și să consolideze conexiunile sociale. Totuși, elevii și profesorii pot fi expuși riscurilor digitale (precum cyberbullying, discursul urii, știri false, încălcarea protecției datelor personale, fraude online, bule de informare etc.), care dăunează stării lor de bine. Este esențial ca elevii, profesorii și părinții să fie conștienți de proporțiile și varietatea acestor riscuri și să știe cum să le evite sau să le prevină, unde să găsească sprijin și cum să întărească reziliența. Este, de asemenea, important să fie folosite atât interacțiuni, cât și abordări de învățare-predare în medii de învățare digitale pentru a aborda risc urile digitale.

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Noi încă suntem la stadiul de scris cu creta pe tablă și dictare sau conspectarea din manual. Unii profesori habar nu au de laptopuri, tablete, table interactive, nici măcar nu le acceptă. Noi nu am ieșit din comunism și se mai miră “stimații” profesori de ce stau copiii pe telefoane la școală. Pe internet sunt foarte multe cărți digitale, iar elevii nu mai sunt cum eram eu cu cărțile întinse pe masă. Și acum cărțile tot fizic le prefer, dar generația de acum, nu și trebuie să ne gândim și la ei, ca să le facem viața mai ușoară și mai frumoasă, pentru că ei își fac referatele cu ajutorul internetului, ceea ce și ăsta este un lucru foarte important și bun

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoară de chimie: Aflu că o să închei o singură medie pe an, dar nu mi se spune dacă s-a făcut vreun studiu, care este impactul scontat / E nevoie de măsuri care să ducă la schimbarea modului de predare

În ultimii ani, cuvântul „schimbare” a ajuns să îi agaseze deopotrivă pe profesori, părinți și elevi. Anunțate cu aplomb și, deseori, cu puțin timp înainte de data implementării, schimbările nu…
Vezi articolul

VIDEO Limbajul științific românesc din prezent „este pestriț”, cu termeni neadaptați din limbi străine, pentru că ultimul vocabular specific este din 1960, atrage atenția vicepreședintele Academiei Române, Marius Andruh: Răspunzători suntem și noi specialiștii. De atunci știința a evoluat

Limbajul științific romanesc este unul „pestriț”, cu termeni din limbi străine, cei mai mulți neadaptați, pentru că ultimele norme și reglementări ale termenilor care să se folosească în diverse domenii…
Vezi articolul

Inspectorul școlar general din Argeș, către profesorii de matematică: Cred că au uitat cumva că meseria se face la clasă și nu la meditație, chiar dacă la meditație e plătită mai bine / Peste jumătate din elevi n-au luat 5 la simularea Evaluării Naționale

Dumitru Tudosoiu, inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Argeș, a declarat, după ce 52% din elevii de clasa a VIII-a nu au luat 5 la simularea probei la Matematică (EN),…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor ia apărarea Bacalaureatului, după ce Asociația Elevilor din Constanța a cerut desființarea sa în forma actuală: Rămâne un element esențial în procesul de selecție și în verificarea cunoștințelor și competențelor elevilor, conforme cu cerințele programei și planurilor-cadru aflate în vigoare

Consiliul Național al Elevilor, organizația reprezentativă a elevilor, înființată prin lege și al cărui regulament este aprobat prin ordin de ministrul Educației, ia apărarea examenului de Bacalaureat, pe Facebook. Reacția…
Vezi articolul