Competențele digitale ale elevilor și profesorilor, dezvoltarea gândirii critice și a capacității de a face față pericolelor online să devină priorități pentru sistemele europene de educație – Consiliul UE

255 de vizualizări
Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.com
Dezvoltarea alfabetizării digitale și media, gândirea critică și competențele de rezolvare a problemelor sunt esențiale și ar trebui să constituie o prioritate pentru sistemele de educație, potrivit concluziilor adoptate de Consiliul UE pentru Educație, Tineret, Cultură și Sport, în cadrul întrunirii sale din 28-29 noiembrie.

În declarația sa, Consiliul îndeamnă autoritățile membre și forurile UE să ia măsuri pentru sprijinirea stării de bine a elevilor în contextul dezvoltării educației digitale. În acest context, concluziile repetă de câteva ori ideea prioritizării măsurilor care să îi pregătească atât pe elevi, cât și pe profesori și pe părinți în fața provocărilor ce însoțesc dezvoltarea noilor tehnologii și adoptarea lor în mediile educaționale. 

Între alte avantaje și probleme enumerate în document, referitoare la impactul tehnologiei în educație, documentul notează:

  • “Elevii sunt expuși unei varietăți largi de informații, inclusiv dezinformare și informare greșită, drept urmare dezvoltarea alfabetizării digitale și media, a gândirii critice și a competențelor de rezolvare a problemelor este esențială”.
  • “Interacțiunile digitale pot să contribuie la dezvoltarea competențelor sociale și să consolideze conexiunile sociale. Totuși, elevii și profesorii pot fi expuși riscurilor digitale (precum cyberbullying, discursul urii, știri false, încălcarea protecției datelor personale, fraude online, bule de informare etc.), care dăunează stării lor de bine. Este esențial ca elevii, profesorii și părinții să fie conștienți de proporțiile și varietatea acestor riscuri și să știe cum să le evite sau să le prevină, unde să găsească sprijin și cum să întărească reziliența. Este, de asemenea, important să fie folosite atât interacțiuni, cât și abordări de învățare-predare în medii de învățare digitale pentru a aborda risc urile digitale.

Foto: © Rawpixelimages | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Noi încă suntem la stadiul de scris cu creta pe tablă și dictare sau conspectarea din manual. Unii profesori habar nu au de laptopuri, tablete, table interactive, nici măcar nu le acceptă. Noi nu am ieșit din comunism și se mai miră “stimații” profesori de ce stau copiii pe telefoane la școală. Pe internet sunt foarte multe cărți digitale, iar elevii nu mai sunt cum eram eu cu cărțile întinse pe masă. Și acum cărțile tot fizic le prefer, dar generația de acum, nu și trebuie să ne gândim și la ei, ca să le facem viața mai ușoară și mai frumoasă, pentru că ei își fac referatele cu ajutorul internetului, ceea ce și ăsta este un lucru foarte important și bun

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Venirea tuturor elevilor la școală în scenariul verde ar putea crește cu 1.400 numărul claselor de elevi și cu 1.100 numărul posturilor de profesori necesare doar în județul Botoșani, susține Inspectoratul Școlar

Numărul de clase de elevi din judeţul Botoşani ar putea creşte cu 1.400 în cazul aplicării, începând cu 14 septembrie, a scenariului verde, susține Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Botoşani, citat…
Vezi articolul

Practica didactică în România nu reflectă obiectivele de învățare din curriculumul național, carierei didactice îi lipsesc trăsături-cheie ale unei profesii cu înaltă calificare, evaluarea competențelor profesionale nu se bazează suficient pe dovezi – raport-diagnostic al OCDE

Obiectivele curriculumului bazat pe competențe nu este reflectat nici acum în practica didactică, în condițiile în care au existat formări în domeniu, potrivit raportului-diagnostic realizat de Organizația pentru Cooperare și…
Vezi articolul

Orban, întrebat de ce statul nu asigură măști pentru toți elevii: Toți copiii sunt la fel, dar părinții nu sunt la fel din punct de vedere al veniturilor. Vom asigura măști doar pentru copiii din familii fără posibilități

„Toți copiii sunt la fel, dar părinții nu sunt la fel din punct de vedere al veniturilor există diferențe”, a declarat premierul Ludovic Orban la Brașov, în justificarea măsurii prin…
Vezi articolul