EXCLUSIV Institutul care elaborează curriculumul școlar se comasează cu instituția care concepe subiectele de examene: Centrul Național de Politici și Evaluare, numele noii instituții care unește IȘE și CNEE

7.833 de vizualizări
Cei cu medii sub 5, școli profesionale
Ministerul Educației / Foto: edu.ro
Guvernul Orban a comasat astăzi, prin Ordonanță de Urgență, două instituții din subordinea Ministerului Educației. Este vorba despre Institutul de Științe ale Educației (care concepe curriculumul și programele școlare) și de Centrul Național pentru Evaluare și Examinare (care concepe subiectele tuturor examenelor naționale), care se unesc sub numele “Centrul Național de Politici și Evaluare”.

Decizia a fost luată astăzi, 6 noiembrie 2019, în prima ședință de guvern a Executivului condus de Ludovic Orban.

Edupedu.ro a obținut textul ordonanței de urgență pentru organizarea Guvernului și a instituțiilor subordonate, OUG care a fost adoptat astăzi, și care prevede următoarele:

  • De la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind organizarea și funcționarea Centrului Național de Politici și Evaluare, în cuprinsul actelor normative în vigoare, următoarele expresii și denumiri se înlocuiesc după cum urmează: sintagma ‘Institutul de Științe ale Educației’ cu sintagma Centrul Național de Politici și Evaluare și sintagma ‘Centrul Național pentru Evaluare și Examinare’ cu sintagma Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație”.

Institutul de Științe ale Educației nu mai are director general de mai bine de un an, deși este principalul institut de cercetare în științele educației din România, are ca responsabilitate realizarea curriculumului școlar, a programelor școlare, derulează cercetări în rândul profesorilor și analize care ar trebui să stea la baza tuturor deciziilor din educație. De anul trecut, IȘE a preluat de la CNEE (instituția cu care se comasează) și responsabilitatea de a derula aplicarea testelor PISA în România și de a realiza analiza pe România a testării internaționale.

Centrul Național de Evaluare și Examinare este instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele tuturor examenelor naționale (de la subiectele și procedurile cronofage ale evaluărilor de-a II-a, a IV-a și a VI-a, până la cerințele de Evaluare Națională, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat), care realizează în fiecare an rapoarte imposibil de descifrat cu privire la concluziile evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, și este autoritatea contractantă în toate licitațiile de manuale școlar derulate de Ministerul Educației din 2014 până acum. CNEE este condus de Marian Șuță.

Amintim că, la începutul lui septembrie, CNEE a publicat teste vechi de 6 ani pe post de modele noi pentru Evaluarea la clasele a II-a și a IV-a 2020, deși între timp elevii învață după o programă școlară nouă.

Tot vara aceasta, subiectul de la examenul de Chimie anorganică din cadrul Bacalaureatului a fost 75% identic cu cel dat anul trecut.

O analiză realizată în 2017 de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) avertiza că CNEE “nu posedă capacitatea tehnică necesară redactării şi analizării testelor moderne”.

  • “Complexul sistem românesc de evaluări şi testări naţionale nu beneficiază de suficiente resurse umane şi financiare dedicate acestor activităţi. Cu toate că atribuţiile CNEE au crescut în ultimii ani, finanţarea sa nu a înregistrat o creştere proporţională.
  • Cu resursele sale actuale, CNEE nu poate elabora evaluări şi testări naţionale de înaltă calitate şi asigura dezvoltarea lor continuă în concordanţă cu standardele internaţionale. Acesta este un aspect critic, având în vedere mizele extrem de ridicate ce însoţesc evaluările naţionale în România. Este, de asemenea, important să se asigure că CNEE deţine resursele adecvate pentru a putea contribui la dezvoltarea competenţelor de evaluare la nivelul sistemului,” scriu în raportul citat experţii care au radiografiat sistemul românesc de învăţământ.

 

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ludovic Orban, după ce lockdown-ul anunțat de alte state a lăsat școlile neatinse: Nu există un model european. Facem evaluări permanente cu privire la închiderea școlilor când se atinge incidența de 3 la mie

Premierul Ludovic Orban susține că “nu există un model european” de gestionare a școlilor și a educației, în pandemia COVID-19. Întrebat de ce România închide școlile și grădinițele atunci când…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Dacă noi vom continua acest proces de predare și examinare online fără să fim pregătiți, fără să avem platforme de evaluare securizate, nu vom face altceva decât să încurajăm frauda de la vârste fragede / După această perioadă lucrurile vor merge mult mai mult către predarea online

“Dacă noi vom continua acest proces de predare şi examinare online fără să fim pregătiţi asta însemnând fără să avem profesori pregătiţi, fără să avem acces generalizat la internet şi…
Vezi articolul