Director de școală-pilot: Cred că în fiecare școală din România profesorii sunt foarte speriați când aud de schimbare. Nu ne-a ieșit în primul an pilotarea, dar ne-a ieșit în al doilea / Exemplu de orar pe 6 module pentru clasa a V-a

Foto: INQUAM Photos - Octav Ganea

„Cred că în fiecare școală din România profesorii sunt foarte speriați când aud de schimbare. Să nu-i scoți din zona lor de confort, cum fac ei este foarte bine. La întâlniri a venit și preotul să vadă ce se întâmplă cu ora de religie. Acum suntem în curs de pilotare, am fost contactați de către Universitatea din București și s-a inițiat o cercetare cu privire la această pilotare”, a declarat Dragomir Ștefănuț, directorul Liceului Teoretic „Constantin Angelescu” din județul Brăila, școală pilot în anul școlar 2022-2023, în cadrul Conferinței naționale dedicată școlilor pilot, experimentale și de aplicație, organizată de către Asociația “Ține de Noi” pe 16 decembrie.

Liceului Teoretic „Constantin Angelescu” din Ianca, județul Brăila, este pe lista celor 28 de școli-pilot în anul școlar 2022-2023 care a fost publicată de Ministerul Educației. Acestea se adaugă celor 6 școli-pilot care funcționează din anul școlar 2021-2022.

Dragomir Ștefănuț a explicat ce înseamnă pilotarea la Liceul Teoretic „Constantin Angelescu” din Brăila: „Pe scurt, o parte dintre disciplinele din planul cadru de la învățământul gimnazial și liceal nu le mai facem în mod clasic pe perioada anului școlar. Disciplinele care au una și două ore pe săptămână le facem în prima parte a anului, urmând ca celelalte discipline să le facem în a doua parte a anului, dar cu număr dublu de ore, într-un mod intensiv”.  

Principalul avantaj ar fi că elevul trebuie să se pregătească mai intens la un număr mai mic de discipline, iar profesorul nu trebuie să se pregătească pentru 18 ore dacă are în încadrare discipline cu o oră pe săptămână, ci la 8 clase”, a adăugat Dragomir Ștefănuț.

Liceul Teoretic „Constantin Angelescu“ din orașul Ianca, județul Brăila, va fi unitate-pilot de învățământ în perioada 2022-2026 și va pilota descentralizare curriculară la nivel primar, gimnazial și liceal teoretic, potrivit Ordinului nr. 4.872 din 30 august 2022

Ce presupune descentralizarea curriculară

Orarul unei clase de a V-a de la Liceul Teoretic „Constantin Angelescu”:

Foto: Orar clasa a V-a, scoala-pilot, Liceul Teoretic „Constantin Angelescu”

Anul școlar este împărțit în 6 module, spre deosebire de restul școlilor, unde anul este împărțit pe 5 module. În toate modulele de studiu elevii au 4 ore pe săptămână de matematică și limba română, 2 ore de educație fizică si sport și câte o oră pe săptămână de dirigenție și opțional de limba română. Celelalte materii sunt împărțite în funcție de modul.

În primele trei module: 

În modulele 4, 5, 6:

Dragomir Ștefănuț a povestit că pilotarea nu le-a ieșit în primul an, ci în al doilea an, după ce la fiecare consiliu profesoral le aducea aminte colegilor că trebuie să facă ceva să îmbunătățească rezultatele.

„Cred că în fiecare școală din România profesorii sunt foarte speriați când aud de schimbare. Să nu-i scoți din zona lor de confort, cum fac ei este foarte bine, ei știu absolut că metoda lor este cea mai bună. Nu poți să le spui nimic. La întâlniri a venit și preotul să vadă ce se întâmplă cu ora de religie, dar să știți că nu m-am lăsat mai prejos. La fiecare consiliu profesoral le aduceam aminte colegilor, profesorilor că trebuie să facem ceva să îmbunătățim rezultatele și, în sfârșit, mi-a ieșit. Până la urmă au zis „gata, mergem pe mâna ta și facem cum zici tu” și începând cu 1 septembrie suntem școală pilot. Deci, nu ne-a ieșit în primul an, dar ne-a ieșit în al doilea an”, a declarat directorul colegiului, în dezbatere.

Exit mobile version