Director de școală-pilot: Cred că în fiecare școală din România profesorii sunt foarte speriați când aud de schimbare. Nu ne-a ieșit în primul an pilotarea, dar ne-a ieșit în al doilea / Exemplu de orar pe 6 module pentru clasa a V-a

5.395 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
„Cred că în fiecare școală din România profesorii sunt foarte speriați când aud de schimbare. Să nu-i scoți din zona lor de confort, cum fac ei este foarte bine. La întâlniri a venit și preotul să vadă ce se întâmplă cu ora de religie. Acum suntem în curs de pilotare, am fost contactați de către Universitatea din București și s-a inițiat o cercetare cu privire la această pilotare”, a declarat Dragomir Ștefănuț, directorul Liceului Teoretic „Constantin Angelescu” din județul Brăila, școală pilot în anul școlar 2022-2023, în cadrul Conferinței naționale dedicată școlilor pilot, experimentale și de aplicație, organizată de către Asociația “Ține de Noi” pe 16 decembrie.

Liceului Teoretic „Constantin Angelescu” din Ianca, județul Brăila, este pe lista celor 28 de școli-pilot în anul școlar 2022-2023 care a fost publicată de Ministerul Educației. Acestea se adaugă celor 6 școli-pilot care funcționează din anul școlar 2021-2022.

Dragomir Ștefănuț a explicat ce înseamnă pilotarea la Liceul Teoretic „Constantin Angelescu” din Brăila: „Pe scurt, o parte dintre disciplinele din planul cadru de la învățământul gimnazial și liceal nu le mai facem în mod clasic pe perioada anului școlar. Disciplinele care au una și două ore pe săptămână le facem în prima parte a anului, urmând ca celelalte discipline să le facem în a doua parte a anului, dar cu număr dublu de ore, într-un mod intensiv”.  

Principalul avantaj ar fi că elevul trebuie să se pregătească mai intens la un număr mai mic de discipline, iar profesorul nu trebuie să se pregătească pentru 18 ore dacă are în încadrare discipline cu o oră pe săptămână, ci la 8 clase”, a adăugat Dragomir Ștefănuț.

Liceul Teoretic „Constantin Angelescu“ din orașul Ianca, județul Brăila, va fi unitate-pilot de învățământ în perioada 2022-2026 și va pilota descentralizare curriculară la nivel primar, gimnazial și liceal teoretic, potrivit Ordinului nr. 4.872 din 30 august 2022

Ce presupune descentralizarea curriculară

  • Liceul menține numărul minim de săptămâni de studiu din structura anului școlar, cu respectarea programei școlare în vigoare. Pentru clasa a XII-a cursurile se pot desfășura în proporție de maximum 20% online asincron.
  • Școala-pilot poate utiliza planuri-cadru de învățământ și programe personalizate, cu respectarea obiectivelor curriculare de învățare specifice ciclului, pentru că în cazul acestora s-a aprobat derogare de la prevederile ordinelor privind planurile-cadru de învățământ pentru învățământul gimnazial și de la prevederile planurile-cadru de învățământ pentru clasele a IX-a – a XII-a,
  • Pentru ciclul gimnazial unitățile de învățământ pot folosi ca instrumente de evaluare rapoarte narative de evaluare lunară/anuală (aprecieri descriptive/narative privind nivelul de însușire a cunoștințelor, nivelul dobândirii competențelor în diferite contexte de învățare). Rezultatele evaluărilor se consemnează și în catalog. Numărul de note va fi egal cu numărul unităților de învățare pentru care se face evaluarea.

Orarul unei clase de a V-a de la Liceul Teoretic „Constantin Angelescu”:

Foto: Orar clasa a V-a, scoala-pilot, Liceul Teoretic „Constantin Angelescu”

Anul școlar este împărțit în 6 module, spre deosebire de restul școlilor, unde anul este împărțit pe 5 module. În toate modulele de studiu elevii au 4 ore pe săptămână de matematică și limba română, 2 ore de educație fizică si sport și câte o oră pe săptămână de dirigenție și opțional de limba română. Celelalte materii sunt împărțite în funcție de modul.

În primele trei module: 

  • Se fac intensiv limba engleză și limba franceză, cate 4 ore pe săptămână
  • Elevii au câte două ore pe săptămână de Gândire critică și drepturile copilului, educație tehnologică și aplicații practice, Informatică și TIC.
  • Elevii nu au ore de biologie, istorie, geografie, educație muzicală, educație plastică și religie 

În modulele 4, 5, 6:

  • Elevii au 2 ore de biologie și 4 de istorie pe săptămână
  • Se fac câte 2 ore pe săptămână de geografie, educație muzicală, educație plastică și religie 
  • Elevii nu mai au ore de limba engleză, limba franceză, Gândire critică și drepturile copilului, educație tehnologică și aplicații practice, Informatică și TIC.

Dragomir Ștefănuț a povestit că pilotarea nu le-a ieșit în primul an, ci în al doilea an, după ce la fiecare consiliu profesoral le aducea aminte colegilor că trebuie să facă ceva să îmbunătățească rezultatele.

„Cred că în fiecare școală din România profesorii sunt foarte speriați când aud de schimbare. Să nu-i scoți din zona lor de confort, cum fac ei este foarte bine, ei știu absolut că metoda lor este cea mai bună. Nu poți să le spui nimic. La întâlniri a venit și preotul să vadă ce se întâmplă cu ora de religie, dar să știți că nu m-am lăsat mai prejos. La fiecare consiliu profesoral le aduceam aminte colegilor, profesorilor că trebuie să facem ceva să îmbunătățim rezultatele și, în sfârșit, mi-a ieșit. Până la urmă au zis „gata, mergem pe mâna ta și facem cum zici tu” și începând cu 1 septembrie suntem școală pilot. Deci, nu ne-a ieșit în primul an, dar ne-a ieșit în al doilea an”, a declarat directorul colegiului, în dezbatere.


4 comments
  1. O noua porcarie in scoala romaneasca. De 30 de ani scoala a devenit cobaiul unor impostori care nu au predat o ora. Cine face orarul pentru cateva saptamani?

  2. Revolutie frate! 6 in loc de 5, wow! Raman prplx!

    Ceea ce se prezinta ca fiind “module” sunt departe de modulele definite de pedagogie. Sunt “module” dupa capul lui Campeanu, Deca si gasca de incompetenti, adica niste perioade de timp si cam atat.

    Logica gruparii materiilor imi scapa. Probabil ca o stiu pilotii care au pilotat. Care e legatura intre Biologie si Istorie? Se preda Evolutionismul?

    De ce sunt Engleza si Franceza in acelasi “modul”?

    O fi o logica, dar ea nu este nici psihologica, nici pedagogica.

    La fel ca in celelalte situatii “pilotarea” se face dupa ureche, fara cel mai mic respect fata de o minima rigurozitatea stiintifica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe asociații de elevi, despre decizia CNCD de a amenda ministerul Educației pentru că a tăiat bursele rurale pentru liceeni și cele de merit pentru cei din clasa a V-a: “Salutăm decizia și solicităm ministrului să revoce ordinul și să dea înapoi bursele elevilor”

Mai multe asociații ale elevilor salută decizia Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării de a amenda cu 10.000 de lei Ministerul Educației pentru tăierea burselor elevilor din mediul rural. Cele 6…
Vezi articolul

Recompense și stimulente pentru profesorii implicați, instruire cu experți din nordul Europei, formare pilotată prin masterul didactic introdus în 2020 – ce se așteaptă de la cadrele didactice și ce li propune acestora în raportul prezidențial privind educația de mediu

Activitățile legate de combaterea schimbărilor climatice și protecția mediului ar putea fi introduse în metodologia după care profesorii primesc stimulente salariale și participă la mobilități, potrivit raportului privind educația de…
Vezi articolul