Ecaterina Andronescu: Eu vreau să cresc exigența, nicidecum să stopez procesul de evaluare a școlilor doctorale

Ecaterina Andronescu / Foto: Inquam Photos - George Calin

“Eu vreau să cresc exigența, nicidecum să stopez procesul de evaluare. Cu asta m-am dus la conferința rectorilor, cu întărirea criteriilor care vizează calitatea” în privința școlilor doctorale, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației. Ecaterina Andronescu a confirmat documentele publicate de Edupedu.ro cu modificările  pe care le-a propus la metodologia de evaluare a școlilor doctorale, propuneri care prevedeau că evaluarea ar urma să se facă pe baza Autoevaluării școlii doctorale, că ARACIS ca agenție de evaluare externă a calității ar fi devenit total irelevantă, iar experții străini și studenții ar dispărea din procesul extern de verificare.

Propunerea cu care eu m-am dus la CNR [Consiliul Național al Rectorilor – n.red.] reprezintă rezultatul unor sesizări pe care mi le-au făcut universitățile. Pe de o parte în legătură cu criteriile, și dau exemplu Universitatea București, și pe de altă parte de la CNATDCU am primit un document de câteva pagini în care se vorbește de faptul că niciun document normativ nu poate să stabilească niște criterii care să se analizeze retroactiv. Și aceste lucruri m-au determinat să fac acea propunere”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației.

Andronescu a susținut că vrea să crească exigența, “nicidecum să stopez procesul de evaluare. Cu asta m-am dus la conferința rectorilor, cu întărirea criteriilor care vizează calitatea. Din ce rezultă evaluarea calității tezelor de doctorat și a școlilor doctorale: din calitatea conducătorilor științifici, din activitatea lor științifică, publicații, în ce reviste au publicat, dacă au echipă sau nu din care să se realizeze echipele de îndrumare pentru fiecare doctorand, care sunt proiectele de cercetare pe care… Dar cred că dumneavoastră ați publicat lucrurile acestea. Deci acelea sunt elementele”.

Pentru că majoritatea criteriilor din metodologia aceasta sunt mai degrabă evaluări privind administrarea școlii doctorale, nu privind calitatea, le-am propus să ameliorăm câteva dintre criterii, în așa fel încât într-adevăr după evaluare să crească calitatea școlilor doctorale. Aceasta a fost, în esență, propunerea mea. Nu să stopăm, în niciun caz să modificăm în sensul în care să nu crească calitatea școlilor doctorale”, a continuat Andronescu.

Întrebată care este concluzia ședinței de vineri a Consiliului Național al Rectorilor, la care a participat, Ecaterina Andronescu a declarat că finalitatea este în conformitate cu comunicatul rectorilor.

Întrebată dacă 15 martie este noul termen de depunere a dosarelor de autoevaluare de către universități, Ecaterina Andronescu a răspuns, pentru Edupedu.ro: “Au cerut și cred că e bine să am o colaborare cu rectorii și să țin seama de solicitare”.

În ceea ce privește legea educației și declarația președintelui CNR, ministrul Educației a declarat că “nu s-a discutat acest lucru în Consiliul Național al Rectorilor. Cel puțin eu nu am făcut parte din această discuție”.

Referitor la calendarul legii, “în acordul cu sindicatele avem luna martie. Dar nu pot să vă dau alt termen, decât cel care e într-un document scris”, a precizat Andronescu.

Foto: Inquam Photos – George Calin

Citește mai jos criticile aduse Metodologiei în vigoare privind evaluarea școlilor doctorale, metodologie care a fost aprobată la final de an de Rovana Plumb, dar și care sunt propunerile Ecaterinei Andronescu:

Exit mobile version