Oficial – Plagiatele nu contează pentru Ministerul Educației: Începe evaluarea școlilor doctorale, nimic despre furtul din lucrările de doctorat

1.118 vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației anunță că demarează evaluarea școlilor doctorale. Ministerul a aprobat Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în evaluare, informează instituția. Edupedu.ro a anunțat în exclusivitate că Ministerul a stabilit procedura de evaluare a școlilor doctorale, iar instituția confirmă că mecanismul începe cu autoevaluarea universităților. Ministerul nu spune nimic despre verificarea plagiatelor, plagă veche a învățământului doctoral în România.

Universitățile trebuie să se autoevalueze până la data de 15 februarie 2019, prin realizarea unui raport de evaluare internă, comunică Ministerul, confirmând informațiile prezentate de Edupedu.ro. După autoevaluare, universitățile vor cere evaluarea din partea unui organism extern, care va fi ARCIS sau o agenție din străinătate.

Anunțul oficial al Ministerului Educației, cu privire la evaluarea școlilor doctorale:

Ministerul Educației Naționale a aprobat Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în evaluare

Ministerul Educației Naționale a reglementat – prin ordin – metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat. De asemenea, prin intermediul acestui document, au fost stabilite sistemele de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în acreditarea și evaluarea periodică atât a domeniilor de studii universitare de doctorat, cât și a școlilor doctorale și a instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD).

Prin acest demers, solicitat de universități și de Consiliul Național al Rectorilor (CNR), Ministerul Educației Naționale (MEN) a creat cadrul legal pentru demararea procesului de evaluare a studiilor universitare de doctorat. Evaluarea se realizează de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) sau de o altă agenție de asigurare a calității din străinătate, înscrisă în EQAR, cu cooptarea studenților și experților internaționali.

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior are obligația de a elabora, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului, ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, iar instituțiile organizatoare de studii universitare de doctorat au obligația de a realiza, până la data de 15 februarie 2019, raportul de evaluare internă și de a solicita evaluarea de către agenția de asigurare a calității din țară sau străinătate.

Ordinul de ministru clarifică și aspecte cu privire la evaluarea școlilor doctorale. Astfel, fiecare școală doctorală este evaluată, din 5 în 5 ani, în cadrul procesului de evaluare periodică a IOSUD, în vederea menținerii acreditării.

În ceea ce privește evaluarea programelor de studii universitare de doctorat, aceasta se realizează pe domenii de studii universitare de doctorat, din 5 în 5 ani, pentru obținerea sau menținerea acreditării. Evaluarea școlilor doctorale prevăzute în Legea 100/2018 și care își menţin acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2019, se realizează în paralel și concomitent cu evaluarea domeniilor de studii universitare de doctorat.

În cazul în care un domeniu de studii universitare de doctorat este organizat de mai multe școli doctorale din cadrul aceluiași IOSUD, evaluarea se realizează o singură dată, la nivelul IOSUD.

Proiectul aprobat prin ordin de ministru a fost propus de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, supus dezbaterii publice, discutat cu instituțiile de învățământ superior și CNR și analizat în Comisia de Dialog Social“.

Informații de background

Ministerul Educației nu a publicat și ordinul propriu-zis semnat de Rovana Plumb, și nici criteriile stabilite în funcție de care va fi realizată evaluarea școlilor doctorale.

Edupedu.ro a prezentat în exclusivitate aceste documente, pe care le poți descărca de mai jos:

Descarcă de aici noua Metodologie de evaluare a studiilor universitare de doctorat

Descarcă de aici noile criterii, standarde și indicatori de performanță folosiți în acreditarea și evaluarea periodică a domeniilor de studii universitare de doctorat

Descarcă de aici noile criterii, standarde și indicatori de performanță folosiți în acreditarea și evaluarea periodică a școlilor doctorale și a instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD)

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul “România Educată”. Ce rămâne?

Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor, includerea educației digitale în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, consolidarea infrastructurii și elemente precum securitatea cibernetică sunt principalele prevederi pe tema…
Vezi articolul

Federația Părinților cere public ministrului Educației să prezinte școlile cu clase supra-aglomerate care încalcă legea numărului maxim de elevi, după ce nu a primit niciun răspuns timp de peste o lună: Tăcerea reprezintă un refuz tacit de a dispune măsurile

„Să ne comunicați dacă ați sesizat organele de cercetare penală, conform obligațiilor legale, precum și autoritățile implicate în activitate de evaluare și acreditare a acelor unități de învățământ care încalcă…
Vezi articolul
Silviu Iordache si Sorin Cimpeanu in iunie 2021 / Foto: Facebook.com/Iordache Silviu

VIDEO Silviu Iordache, noul președinte ARACIP: În ultimul an Agenția a devenit mai mult decât independentă și cumva a fost scăpată de sub ochiul celor care conduc în realitate învățământul preuniversitar / Nu mi se pare normal ca prin niște hârtii, școlile private să nu primească acreditare. Miza din spatele acreditărilor – 36 miliarde de euro pe an

Principalele probleme manageriale erau legate de gradul foarte mare de independență pe care această instituție și l-a luat față de Ministerul Educației, a declarat președintele interimar al Agenției Române pentru…
Vezi articolul