Funeriu, despre noua evaluare a școlilor doctorale: Nimic semnificativ despre plagiate. Seamănă cu un control al inspecției muncii la o dugheană

728 de vizualizări
Evaluarea școlilor doctorale după criteriile stabilite de Rovana Plumb va avea ca efect faptul că “toată lumea va fi acreditată, zero efecte”, a declarat pentru Edupedu.ro fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. “Nimic semnificativ despre plagiate”, în procedura care “seamănă cu un control al inspecției muncii la o dugheană”, spune Funeriu.
  • Edupedu.ro a publicat în exclusivitate noua metodologie de evaluare a școlilor doctorale, semnată la finalul săptămânii de ministrul interimar al Educației, potrivit surselor noastre.
  • Singura referire la plagiate – o plagă a învățământului doctoral în România – este următoarea: printre criteriile de evaluare și acreditare a unei școli doctorale se numără “Existența și utilizarea unui program informatic și dovezi ale utilizării sale pentru verificarea procentului de similitudine în toate tezele de doctorat”.
  • Nicăieri nu se precizează că programul informatic trebuie să respecte anumite standarde.

Contactat de Edupedu.ro, fostul ministru al Educației a declarat: “Vă dați seama ce am ajuns dacă rovane şi dăncili semnează metodologii de evaluare a şcolilor doctorale? E de râsul curcilor: dacă se evaluează aşa cum e în acest document toată lumea va fi acreditată, zero efecte. Impostura continuă”.

Daniel Funeriu, despre noua metodologie de evaluare a școlilor doctorale:

  • 1) nimic semnificativ despre plagiate. Firesc, psd e la putere.
  • 2) seamănă cu un control al inspecției muncii la o dugheană.
  • 3) zero exigență referitoare la calitatea producției ştiințifice sau a calității conducătorilor de doctorat. Aplatizare totală a criteriilor.”

Amintim că Legea educației din 2011, aplicată în mandatul lui Funeriu, prevede evaluarea la 5 ani a școlilor doctorale. Ea nu a fost realizată, însă, niciodată până acum, de la intrarea în vigoare în legii Funeriu-Miclea.

Fostul ministru a publicat schema conform căreia trebuia evaluate școlile doctorale, în conformitate cu varianta inițială a legii educației 1/2011:

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

EXCLUSIV Marianne Thyssen, Comisarul european pentru ocuparea forței de muncă: Reformarea educației profesionale în România, inclusiv prin introducerea învățământului dual, ar trebui să continue

“România a făcut progrese în îmbunătățirea sistemului său de educație și formare profesională”, iar rata de ocupare a forței de muncă în rândul tinerilor care au absolvit acest program a…
Vezi articolul

În ce stare se află domenii problematice ale educației românești care așteaptă bani europeni, precum educația timpurie sau numărul absolvenților de facultate – raport european

Educația timpurie, combaterea abandonului școlar, numărul absolvenților de studii superioare, infrastructura digitală din școli și învățământul dual sunt date drept exemplu, în cel mai nou Monitor al educației și formării,…
Vezi articolul