Sorin Cîmpeanu, Consiliul Rectorilor: Într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice

Total
11
Shares
Consiliul Național al Rectorilor “susține importanța unei noi legi a educației”, dar “într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice, diferite de cele ale sistemului de învățământ”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele CNR, Sorin Cîmpeanu.

Astăzi a început la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad prima reuniune a Consiliului Național al Rectorilor din anul 2019, la care participă și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu.

Contactat de Edupedu.ro, Sorin Cîmpeanu a declarat, referitor la inițiativa declarată a ministrului de a elabora o nouă lege a educației, că “CNR (Consiliul Național al Rectorilor) susține importanța unei noi legi a educației, dar aceasta trebuie să fie rezultatul consultării și acceptării la nivelul întregii societăți, cu toate părțile implicate, fie că este vorba de studenți, elevi, profesori, instituții de asigurare a calității, beneficiari finali, respectiv angajatori, să fie un proiect cu viziune, ce poate oferi stabilitate și predictibilitate, absolut necesară într-un sistem precum cel al educației, în care rezultatele se pot obține exclusiv pe termen mediu și lung”.

Întrebat care este opinia cu privire la proiectul prezidențial pe educație România educată, aflat încă în dezbatere publică, președintele CNR a susținut că “dezbaterile, și într-o parte și în cealaltă, trebuie să fie continuate, de dorit ar fi ca aceste dezbateri să se suprapună și să aibă un interes comun, specific sistemului de educație – în paranteză fie spus, nu atât profesorilor, cât elevilor și studenților. Oricare ar fi proiectul, într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice, diferite de cele ale sistemului de învățământ”.

În ceea ce privește modificările propuse de ministrul Educației la metodologia de evaluare a școlilor doctorale aprobată în noiembrie de ministrul interimar de la acea vreme Rovana Plumb și criticată dur de specialiștii din educație, Sorin Cîmpeanu a declarat că “în lipsa unei evaluări relevante și obiective a școlilor doctorale, există pericolul generării unui deficit de imagine la nivelul întregului sistem de învățământ superior și de asemenea dintre cele mai practice consecințe punctual menționez riscul blocării sumei de 80 de milioane de euro, sumă disponibilă ca finanțare europeană pentru burse doctorale și postdoctorale“.

Într-un comunicat remis anterior Edupedu.ro, Sorin Cîmpeanu a anunțat că CNR a cerut Ministerului Educației următoarele:

  • “1. Continuarea procesului de evaluare a școlilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.
  • 2. Îmbunătățirea și revizuirea punctuală și justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.
  • 3. Pe baza punctului doi, extinderea cu o lună a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare” [termenul este 15 februarie – n.red.].

Foto: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Citește mai jos criticile aduse Metodologiei în vigoare:

 

 

Total
11
Shares
1 comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Pressone: Darius Vâlcov a plagiat cel puţin 50% din teza sa de doctorat în economie. A copiat inclusiv notele de subsol din cărți care nu se găsesc pe internet

O investigație făcută de jurnalista Emilia Șercan arată că Darius Vâlcov, consilierul pe probleme economice al premierului României Viorica Dăncilă, a plagiat mai mult de jumătate din teza de doctorat…
Vezi articolul

Integrarea școlară și socială a copiilor cu autism – eveniment organizat pe 5 februarie de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist și Teatrul Național București

Integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist reprezintă subiectul conferinței organizate marți, 5 februarie 2019, de FEDRA și Teatrul Național ”I.L Caragiale” București. Evenimentul se numește ”Împreună…
Vezi articolul

Daniel David critică aspru proiectul România Educată: Învățământul superior și cercetarea – „analfabeți funcțional”

“Arhitectura proiectului este greșită pe componenta învățământ superior/cercetare. Nu poți polei ceva ce are fundație strâmbă, că oricum va arăta prost și se va prăbuși”, avertizează psihologul Daniel David, cu…
Vezi articolul