Sorin Cîmpeanu, Consiliul Rectorilor: Într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice

877 de vizualizări
Promovarea pe post - incompatibilități
Sorin Cimpeanu / Foto: Inquam Photos – Alexandra Pandrea
Consiliul Național al Rectorilor “susține importanța unei noi legi a educației”, dar “într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice, diferite de cele ale sistemului de învățământ”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele CNR, Sorin Cîmpeanu.

Astăzi a început la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad prima reuniune a Consiliului Național al Rectorilor din anul 2019, la care participă și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu.

Contactat de Edupedu.ro, Sorin Cîmpeanu a declarat, referitor la inițiativa declarată a ministrului de a elabora o nouă lege a educației, că “CNR (Consiliul Național al Rectorilor) susține importanța unei noi legi a educației, dar aceasta trebuie să fie rezultatul consultării și acceptării la nivelul întregii societăți, cu toate părțile implicate, fie că este vorba de studenți, elevi, profesori, instituții de asigurare a calității, beneficiari finali, respectiv angajatori, să fie un proiect cu viziune, ce poate oferi stabilitate și predictibilitate, absolut necesară într-un sistem precum cel al educației, în care rezultatele se pot obține exclusiv pe termen mediu și lung”.

Întrebat care este opinia cu privire la proiectul prezidențial pe educație România educată, aflat încă în dezbatere publică, președintele CNR a susținut că “dezbaterile, și într-o parte și în cealaltă, trebuie să fie continuate, de dorit ar fi ca aceste dezbateri să se suprapună și să aibă un interes comun, specific sistemului de educație – în paranteză fie spus, nu atât profesorilor, cât elevilor și studenților. Oricare ar fi proiectul, într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice, diferite de cele ale sistemului de învățământ”.

În ceea ce privește modificările propuse de ministrul Educației la metodologia de evaluare a școlilor doctorale aprobată în noiembrie de ministrul interimar de la acea vreme Rovana Plumb și criticată dur de specialiștii din educație, Sorin Cîmpeanu a declarat că “în lipsa unei evaluări relevante și obiective a școlilor doctorale, există pericolul generării unui deficit de imagine la nivelul întregului sistem de învățământ superior și de asemenea dintre cele mai practice consecințe punctual menționez riscul blocării sumei de 80 de milioane de euro, sumă disponibilă ca finanțare europeană pentru burse doctorale și postdoctorale“.

Într-un comunicat remis anterior Edupedu.ro, Sorin Cîmpeanu a anunțat că CNR a cerut Ministerului Educației următoarele:

  • “1. Continuarea procesului de evaluare a școlilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.
  • 2. Îmbunătățirea și revizuirea punctuală și justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.
  • 3. Pe baza punctului doi, extinderea cu o lună a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare” [termenul este 15 februarie – n.red.].

Foto: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Citește mai jos criticile aduse Metodologiei în vigoare:

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Criza de profesori de științe, una din cauzele pentru diferențele uriașe de punctaj la Olimpiada de Fizică din București, susține inspectorul Victor Stoica: Nu mai avem oameni, sunt obosiți, cei tineri nu devin profesori

Diferențe de până la 13 puncte la Olimpiada Națională de Fizică, etapa din Sectorul 1 al Bucureștiului, apar în rezultatele finale obținute de Edupedu.ro, care au fost afișate pe site-ul…
Vezi articolul

Profesorii să nu fie obligați să depună toate eforturile pentru atingerea competențelor necesare de către fiecare elev, solicită sindicatele din Educație în amendamentele la proiectul legii. Cer și ca Registrul declarațiilor de interese, pentru profesorii care fac meditații, să nu se aplice

Sindicatele din Educație solicită eliminarea prevederii prin care profesorii sunt obligați să depună eforturile pentru atingerea competențelor necesare de către fiecare elev, potrivit amendamentelor trimise la proiectul Legii învățământului preuniversitar.…
Vezi articolul

Compania care produce actualizarea aplicației de salarizare din Învățământ reacționează în problema posibilei întârzieri a salariilor: Am livrat noul kit EduSal în 2 zile de la semnarea contractului cu Ministerul Educației, cu 4 zile înainte de termen

Reacție a companiei care a contractat de la Ministerul Educației serviciile de dezvoltare și suport tehnic pentru aplicația de salarizare EduSal, după ce varianta actualizată a acesteia a ajuns în…
Vezi articolul