Ecaterina Andronescu anunță că noua lege a educaţiei va fi trimisă pe 30 martie la Parlament și insistă pe examen la clasa a X-a

7.420 de vizualizări
Ecaterina Andronescu / Foto: gov.ro
“Ne-am angajat că vom duce la 30 martie legea în Parlament. Ca urmare, până atunci, trebuie să avem aceste elemente de referinţă pe care să le punem şi pe care să creionăm legea. Mi-aş dori să nu fie o lege stufoasă, să fie o lege mai puţin stufoasă, mai clară din punct de vedere al obiectivelor şi să lase la legislaţia subsidiară de metodologii, regulamente ceea ce este de competenţa regulamentelor şi a metodologiilor”, a anunțat Ecaterina Andronescu la Digi 24, citată de Agerpres.

Ecaterina Andronescu, ministru al Educației pentru a patra oară, a declarat luni seară, la Digi 24, că susține examen la clasa a X-a.

“Învăţământul obligatoriu nu se termină la clasa a opta. Învăţământul obligatoriu se termină după clasa a X-a. Teoretic, acolo ar trebui să avem o evaluare, să ştim că am încheiat ciclul învăţământului obligatoriu. De ce nu avem? Pentru că, aşa cum ştiţi, după clasa a opta sau evaluarea de la clasa a opta, ca o moştenire a capacităţii, a examenului de capacitate, ne asigură separarea spre liceu sau şcoli profesionale, aceasta este, să spunem, argumentaţia evaluării de la clasa a opta. Dacă se va accepta, pentru că, fără îndoială, o vom pune în dezbatere publică. Şi dacă va fi acceptată o asemenea evaluare, ce beneficii ar aduce ea? Examenul de bacalaureat nu va mai reprezenta materia pe patru ani de zile, care sunt anii de liceu, ci pe ultimii doi ani de zile, deci, am uşura examenul de bacalaureat prin această evaluare. Nu ştiu dacă va rămâne sau nu, după opinia mea, va fi un sprijin pentru cei care trec printr-o asemenea etapă”, a spus Andronescu, citată de Agerpres.

În ceea ce privește răzgândirea cu reducerea numărului de ore, Ecaterina Andronescu – cea care a tăiat prevederea pe care acum o repune în lege – a declarat:

“Foarte multe legi se întorc la reexaminare. Aceasta nu este ordonanţa guvernului, este o iniţiativă legislativă pe care preşedintele are dreptul să o trimită la reexaminare. Ce va decide Camera şi apoi Senatul este decizional, ministerul va aplica. Mi se pare foarte normal să respectăm dreptul Legislativului de a pronunţa legi şi de a se pronunţa asupra legilor şi dreptul ministerului sau obligaţia ministerului de a aplica. În Legea 1 din 2011 a existat această prevedere, adică sunt 20 de ore pentru ciclul primar, 25 de ore pentru ciclul gimnazial şi 30 de ore pentru ciclul liceal. De ce le-am modificat ? Pentru că ele creau o inflexibilitate. Aveai nevoie de o oră în plus în clasa a şasea, să spunem, sau a opta – nu puteai să depăşeşti cele 25 de ore. Actuala variantă a acestei iniţiative legislative asigură mai multă flexibilitate pentru că spune în medie 25 de ore, adică poţi să pui la clasa a cincea mai puţine ore, aşa cum este şi normal, pentru că sunt copii la 11 ani şi poţi să pui la clasa a opta ceva mai multe ore, 28 de ore sau chiar 30 de ore, pentru că au 14 ani şi au altă capacitate de a se adapta la acest program mai încărcat pe care îl presupune şcoala”.

În ceea ce privește riscul ca anumiți profesori să rămână fără serviciu în urma reducerii numărului de ore, Andronescu a răspuns că “legea spune că orele trebuie să fie folosite pentru predare, pentru evaluare, dar şi pentru asigurarea temelor sub supravegherea profesorilor. Deci, dacă cineva nu va mai avea o oră de predare şi va avea o oră în care stă cu elevii să rezolve temele de acasă, eu cred că acest lucru nu trebuie nimeni să îl considere ca nepotrivit şi, dimpotrivă, o contribuţie la ce trebuie să dea şcoala drept rezultat”, relatează agenția citată.

Citește și:

 


1 comment
  1. Cea mai mare greșeală doriți sa faceți. Doriți sa ascundeți gunoiul sub preș. Păcat de copiiî noștri. Bine ar fi sa instruiți mai bine profesorii și sa nu schimbați legea!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anca Vasiliu, cercetătoare premiată de Academia Franceză pentru Filosofie în 2022: A face doctorat în Franța este un lux / În momentul în care îl începi, știi că ai în fața ta cel puțin 10 ani de muncă / Dacă plagiezi, ești exclus și nu te mai poți prezenta niciodată cu o lucrare

A face un doctorat în Franța “este un lux” și presupune înainte de toate “un concurs extrem de dificil” pentru accesul la o bursă sau un contract doctoral, spune în…
Vezi articolul

Oana Moraru: Pentru generaţia asta de copii regăsitul stării de plictis cu care noi ne-am obişnuit mult în copilărie e un triumf pentru că în sfârşit copilul se întâlneşte cu el, încep să îi funcţioneze rotiţele imaginaţiei

“Cred că pentru generaţia asta de copii regăsitul stării de plictis cu care noi, generaţia noastră, ne-am obişnuit mult în copilărie e un triumf pentru că în sfârşit copilul se…
Vezi articolul

Monitorizarea audio-video în sălile de clasă din școli și grădinițe, prezentată din punct de vedere legal și regulamentar de Inspectoratul Școlar Ilfov. Precizările vin în contextul apariției imaginilor cu perchezițiile polițiștilor de la Școala Jilava / Nu este nevoie de acordul profesorilor, în anumite condiții. Sunt soluții și pentru părinții care nu ar fi de acord – documente

Activitatea din sălile școlilor și grădinițelor poate fi monitorizată prin intermediul camerelor audio-video dacă Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) al unităţii de învăţământ conţine aceste prevederi, potrivit unei informări a…
Vezi articolul
Testele grilă la examene - Subiectele grilă la BAC

Fenomenul Brașov – Petru Apostoaia, Consiliul Național al Elevilor: pentru a nu supăra directori cu influență, inspectorii școlari nu cer eliminarea prevederilor aberante din regulamente

Obligarea părinților de către școală să-și transfere copiii în timpul gimnaziului, dacă nu obțin o anumită medie stabilită de instituția de învățământ, este “o formă voalată de exmatriculare a unor…
Vezi articolul