EXCLUSIV Ministerul Educației vrea din nou teste grilă la Evaluarea Națională și BAC-ul din 2020. Precedenta tentativă a declanșat un scandal major

Testele grilă revin în planurile Ministerului Educației pentru examenele naționale. “În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a din anul școlar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VII-a în anul școlar 2018 – 2019 la Matematică vor conține, în proporție de minimum 30%, itemi obiectivi”, se arată în proiectul de ordin privind organizarea simulărilor anul acesta. Proiectul urmează să fie dezbătut mâine în comisia de dialog social a Ministerului Educației și a fost obținut de Edupedu.ro
Același avertisment apare și în cazul simulărilor de Bacalaureat pe care trebuie să le susțină anul acesta elevii de clasa a XI-a.

În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Examenul de Bacalaureat Naţional din anul școlar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea probei scrise la Matematică a examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul școlar 2018 – 2019 vor conține, în proporție de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea în baza unor răspunsuri exacte, neechivoce, specificate în barem, fiind astfel imposibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincți” – prevede proiectul de ordin.

Teste grilă în subiectele de simulare la clasa a VII-a, stipulare în Proiectul de ordin:

La Bacalaureat, ar urma să fie introduse teste grilă în proporție de peste 30% și la Istorie, de anul următor.

Ministerul Educației pregătește astfel introducerea testelor grilă la examenul de Matematică de la Evaluarea Națională de anul viitor, potrivit informațiilor din proiectul de ordin trimis de guvern către partenerii de dialog social ai ministerului.

Pentru a-i pregăti pe elevi pentru examene tip grilă, Ministerul Educației vrea ca simularea Evaluării Naționale să fie susținută anul acesta și de elevii de clasa a VII-a, care ar urma să dea la simulare chiar subiecte grilă la Matematică.

Simularea la clasa a VII-a a examenelor de Evaluare Națională 2019: Care sunt capitolele din care elevii dau simulare

Elevii de clasa a VII-a ar urma să susțină anul acesta simulări ale examenelor din cadrul Evaluării Naționale, precum colegii lor de clasa a VIII-a. Un proiect de ordin obținut de Edupedu.ro prevede că simulările la clasa a VII-a încep pe 11 martie, cu proba scrisă de Limba și literatura română.

Calendar Simulare Evaluarea Națională 2019 – clasa a VII-a și clasa a VIII-a – Proiect

11 martie 2019 Limba şi literatura română – probă scrisă
12 martie 2019 Matematică – probă scrisă
13 martie 2019 Limba şi literatura maternă – probă scrisă
22 martie 2019 Afișarea rezultatelor

Conținuturile pentru simularea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VII-a 2019

Matematică – simulare la clasa a VII-a

Proiectul de ordin prevede următoarele, la Matematică:

Geometrie
1. Patrulatere
Patrulater convex (definiţie, desen)
Suma măsurilor unghiurilor unui patrulater convex
Paralelogram; proprietăţi
Paralelograme particulare: dreptunghi, romb şi pătrat; proprietăţi
Trapez, clasificare; trapez isoscel, proprietăţi
Arii (triunghiuri, patrulatere)

2. Asemănarea triunghiurilor
Segmente proporţionale
Teorema paralelelor echidistante. Împărţirea unui segment în părţi proporţionale cu numere (segmente) date. Teorema lui Thales (fără demonstrație). Teorema reciprocă a teoremei lui Thales
Linia mijlocie în triunghi; proprietăţi. Centrul de greutate al unui triunghi
Linia mijlocie în trapez; proprietăţi
Triunghiuri asemenea
Criterii de asemănare a triunghiurilor
Teorema fundamentală a asemănării

Limba și literatura română – simulare la clasa a VII-a

Pentru simulare, conținuturile care vor fi evaluate la Limba și literatura română, clasa a VII-a, sunt următoarele, după cum prevede proiectul de ordin:

Dovedirea înțelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerințe date:

Sesizarea corectitudinii şi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogățire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei şi punctuației:

Redactarea diverselor texte, cu scopuri şi destinaţii diverse, adaptându-le la situaţia de comunicare concretă:

Utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoştinţelor de lexic şi de morfosintaxă, folosind adecvat semnele ortografice şi de punctuaţie:

Citește și:

 

Exit mobile version