Schimbări intempestive la BAC și Evaluare Națională 2019: Teste grilă introduse în subiectele de bacalaureat și de final de clasa a VIII-a – Oficial

Modificare intempestivă la examenele de anul acesta. Testele grilă intră în subiectele de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019, fără nicio dezbatere publică. Ministerul Educației a modificat structura subiectelor chiar de la examenele de anul acesta. Concret, subiectele de la BAC și Evaluarea Națională vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise și tip grilă, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Șuță.

Schimbarea are loc într-un Minister al Educației care de mai bine o lună nu are ministru plin, fără o dezbatere publică anterioară și se aplică chiar pentru copiii care anul acesta dau examenele.

Ministerul Educației a modificat structura subiectelor de examen, astfel încât toate subiectele de la BAC și Evaluare vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise și tip grilă.

Noutatea o reprezintă introducerea acestor itemi și la subiectele de examen de la Limba română, Matematică și Istorie, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Șuță. “Se merge pe abordare unitară la toate disciplinele de examen. La unele discipline erau deja itemi obiectivi, la socio-umane, la geografie. Nu erau astfel de subiecte la Română, la Matematică și la Istorie“, a precizat oficialul.

Șuță a declarat că aceasta este singura schimbare, “în rest programa este aceeași, sunt respectate și structurile din anii anteriori“.

A fost o părere a conducerii Ministerului Educației, CNEE și-a spus punctul de vedere, dar s-a luat această decizie. S-a considerat că, în felul acesta, se va reduce diferența în notele obținute de elevi la contestații. Au fost cazuri unde diferența dintre evaluarea de la examen și cea de la contestație a fost destul de mare. Introducând acești itemi obiectivi, se mai reduce decalajul de punctaj“, a explicat pentru Edupedu.ro președintele CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe toate subiectele de examen.

Nu am fost noi inițiatorii, dar în final am considerat că nu avem de ce să nu aplicăm solicitarea“, a adăugat oficialul.

Marian Șuță a spus că decizia a fost luată în cadrul unei ședințe care a avut loc în vară, “la care au participat conducerile direcțiilor din Ministerul Educației, la nivel de secretar de stat, si noi“.

Legislația prevede că examenele nu pot fi modificate pentru anul școlar în curs, ori schimbarea tipului de subiecte are în vedere chiar examenul de anul acesta. “Structura, în principiu, nu se schimbă, ci se schimbă abordarea. Dacă ceri să calculezi aria unui pătrat pe anumite date sau spui că aria patratului cu latura 4 cm este… nu văd schimbarea de structură și nici de programă. Nu spune nicăieri să nu fie introduși itemi obiectivi“, a susținut Șuță, pentru Edupedu.ro.

Citește și:

Total
188
Shares
  1. Groaznic , de ce nu va-ți gândit sa schimbați aceasta programa in Iunie 2019 ?
    Chear va bateți joc de acești copii care anul viitor au examen 😢
    Este o prostie ce faceti , oare chear nu mai avem oameni care sa gândească puțin ?
    Jos test grila …☹️

  2. De subliniat inca un aspect: structura examenului de bac, la romana cel putin, s-a schimbat si in 2018 fata de 2017, dar elevii au avut sansa sa sustina in clasa a 11-a simularea pentru noul tip de subiect. A fost o simulare potrivita si pentru evaluatori. Acum se schimba structura pentru a sustine un bac diferit, fara a previziona care va fi efectul corelarii intre corectare si rezolvarea subiectelor, in plus multe raspunsuri la grile sunt gresite!

    1. Și au bătut joc de noi! Nu ajută deloc grila. Încă din clasa a 9-a am fost învățați cu un model de bac. Ce sa scriem, cum luam puncte si cum sa învățăm. Fix aproape la sfarsit v-ați gândit că e mai ok sa le dam grila copiilor,Nu? Ca sunt destui inculți care abia stiu sa isi scrie numele, dar macar din prostie sa aiba si bacul luat, il angajezi si hopa, 0 exprimare, 0 competente. Dacă voiati o nouă programa trebuia sa fie promisa pentru copii care abia in toamna anului 2019 intra clasa a 9-a. Sa se obisnuiasca cu modelul de bac. Am invatat 4 ani ca o proasta ca Goe de lângă mine care abia stie sa isi scrie numele sa ia bacul si poate cu putin noroc si cu o notă mai mare ca a mea? Pentru Ce? Dau copii voștri bacul si va e frică că nu îl vor lua? Vreti sa intrati in săli si sa bateti in banca o data pentru punctul a, de două ori pentru punctul b șamd? O SCHIMBARE DE CACAT. CA SI TARA NOASTRA SI SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT. FELICITĂRI CELOR CARE ÎȘI CONTINUĂ STUDIILE ÎN ALTE ȚĂRI. AICI NU SE VA SCHIMBA NIMIC ÎN BINE NICIODATĂ.

  3. La limba si literatura romana nu sunt potrivite subiectrle de tip grila Aici este vorba de abilitati de comunicare,urmarirea coerentei ideilor, exprimare corecta sub forma enunturilor.Ar trebui sa se revina la strictura de anul trecut.

  4. Comentariul meu nu apare pt. că:
    a) nu e bun
    b)a apărut o problemă tehnică
    c)am folosit cuvântul ,,drac”
    d) moderatorul nu înțelege ținta ironiei
    e)cineva n-are simțul umorului
    f)am prostit de la atâtea grile

  5. Pfoai! Ce minunăție! Copiii vor uita să se exprime în scris de-a binelea! Măcar e numai 40%. N-o fi sfârșitul lumii!… Încă.
    E preferabil pt. liceu, pt. gimnaziu, prea puțin.
    Sigur, profii, dracu’ să-i scarmăne cu meditațiile lor cu tot, ei sunt de vină că nu mai știu copiii să vorbească și să scrie. Logic, e atât de logic încât devine pleonastică asocierea prof-meditații-grile.
    Ei, dar de-acum înainte deloc înapoi!

  6. Ideea e buna ,dar prof de la clasa sa faca pregatire pt grila,sa dea teza si lucrari grila,nu cum au apucat de ani de zile;sa mai lase meditatiile si sa se mai ocupe si de clase.In 2003 au fost grile la mate si a fost dezastru pt ca domnii prof nu s-au deranjat sa faca pregatire pt grila

    1. Îmi pare rău să vă contrazic. Ideea nu este bună deloc. Elevii a să pornească din start cu ideea că vor putea copia iar interesul lor pentru învățat (și așa scăzut) va fi zero. În altă ordine de idei, vreau să vă spun că se face pregătire pentru examenele naționale exaxt pe structura dată de minister, Credeți că noi facem pregătire cu elevii pe subiecte inventate de noi? Vă înșelați! Nu asta este problema. Cred că cei care suntem în sistem conștientizăm putem înțelege că nu vom putea dezvolta compețențele de comunicare prin teste grilă. Prin astfel de teste nu se poate verifica în mod obiectiv cunoștințele elevilor.

    2. Îmi pare rău să vă contrazic. Ideea nu este bună deloc. Elevii a să pornească din start cu ideea că vor putea copia iar interesul lor pentru învățat (și așa scăzut) va fi zero. În altă ordine de idei, vreau să vă spun că se face pregătire pentru examenele naționale exaxt pe structura dată de minister, Credeți că noi facem pregătire cu elevii pe subiecte inventate de noi? Vă înșelați! Nu asta este problema. Cred că cei care suntem în sistem conștientizăm putem înțelege că nu vom putea dezvolta compețențele de comunicare prin teste grilă. Prin astfel de teste nu se pot verifica în mod obiectiv cunoștințele elevilor.

    3. Vrem creativitate în școli, dar dăm examene tip grilă. Ne era oricum suficient că mulți profesori corectori taxau drastic creativitatea. ”Hai să rezolvăm problema contestațiilor!” au zis. Cum? păi, NU ne vom apuca să determinăm profesorii (prin stimulare financiară sau orice altceva) să nu mai corecteze toate lucrările într-o zi, ci să se stabilească un număr de, știu și eu, 15-20 maximum de lucrări pe zi. NU vom încerca să schimbăm ceva în tot sistemul acesta învechit și care l-ar face invidios și pe Don Corleone în unele privințe, un sistem în care generațiile actuale nu se mai regăsesc. Nuuu! facem grile. Iar schimbarea o introducem de anul acesta, să arătăm și noi că am muncit ceva. ”Pă,i nu se poate. N-avem voie!” ”Ba da, că e schimbare de forma, nu de fond.” Și ce dacă odraslele noastre nu s-au pregătit pentru subiecte tip grilă, ce dacă la simulare au dat alt tip de Bacalaureat/Evaluare? Las-o, mă, că merge așa!

  7. Au mai fost grile la mate bac 2003;ideea e buna pt ca la adm fac sunt numai grile la mate si fiz , dar prof de la clasa nu au facut pregatire cu elevii ( pt grila este pregatire speciala).Tezele au fost tot clasic si rezultatul a fost o catastrofa

    1. Îmi pare rău să vă contrazic. Ideea nu este bună deloc. Elevii a să pornească din start cu ideea că vor putea copia iar interesul lor pentru învățat (și așa scăzut) va fi zero. În altă ordine de idei, vreau să vă spun că se face pregătire pentru examenele naționale exaxt pe structura dată de minister, Credeți că noi facem pregătire cu elevii pe subiecte inventate de noi? Vă înșelați! Nu asta este problema. Cred că cei care suntem în sistem conștientizăm putem înțelege că nu vom putea dezvolta compețențele de comunicare prin teste grilă. Prin astfel de teste nu se pot verifica în mod obiectiv cunoștințele elevilor.

    2. Stefan Ion, … la matematica tot trebuie sa rezolvi exercitiul ca sa afli raspunsul. Bine, in unele cazuri mai poti “scapa” si mai usor, spre exemplu daca ai o ecuatie iei si verifici toate variantele, sau unele se exclud imediat, etc. Dar daca grilele sunt bine facute, nu tine poanta asta. Stii cum ar fi tare? Sa aiba 5 variante A, B, C, D, E si la E) sa fie “ALT RASPUNS”. N-ar mai tine nicio smechereala…

  8. Citez “nu văd schimbarea de structură și nici de programă” , pai nu pricepi pentru ca esti analfabet functional! Se modifica structura subiectului de examen la Bac si Evaluare, decizie care contravine flagrant legislatia in vigoare. Numai habarnisti si idioti la la ministerul educatiei, anul trecut ati fortat clasele a XII-a sa sustina probele de competente in februarie, rpin incalcarea legislatiei in vigoare, sunteti de-a dreptul incapabili SA CITITI legislatia scolara? Ce spuneam, analfabeti functionali!

  9. Din explicațiile date în articol am înțeles NIMIC. Nu ei au făcut propunerea dar au fost de acord cu ea, nu s-a schimbat nimic, dar din conținutul expunerii ne informează ca SE MODIFICA.
    AM AJUNS BOLNAVI DE NERVI ȘI ELEVII ȘI PĂRINȚII DIN CAUZA SCOLII ROMÂNEȘTI.
    NU SE FACE ABSOLUT NIMIC ÎN INTERESUL ELEVULUI. SUNT STRESAȚI, ÎNVAȚĂ SUB PRESIUNE ȘI URĂSC ȘCOALA ȘI PROFESORII.
    HALAL SOCIETATE!!!!!

  10. Cum e posibil sa schimbi regulile in mijlocul anului scolara? Si mai ales DE CE? Nu mai vorbim despre o minima consultare publica cu partile implicate – reprezentantii parintilor, profesorii etc?
    Va rog sa-mi spuneti daca se mai poate face ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate