EXCLUSIV Planul național de intervenție educațională: Până la finalul lunii aprilie în fișa postului tuturor cadrelor didactice vor fi incluse “atribuții specifice și indicatori de performanță” pentru predarea online

Școlile au primit de la Ministerul Educației un document numit “Plan național de intervenție educațională pentru situația suspendarii cursurilor în învățământul preuniversitar din România”. Acesta a fost trimis de autoritate concomitent cu ghidul de predare online aprobat prin Ordinul 4.135 și numit “Instrucțiunea privind asigurarea continuității procesului de învățare”.

Planul primit de școli, obținut de Edupedu.ro, conține 6 „direcții de acțiune” care stabilesc prioritățile ministerului care sunt responsabilii pentru realizarea lor.

Deși orice plan de intervenție ar trebui să înceapă cu analiza datelor existente (mai ales că au existat activități online în perioada 11 martie – 3 aprilie) și cu un raport al situației actuale, planul ministerului prevede abia la final, în direcțiile de acțiune 5 și 6, realizarea de instrumente de colectare a datelor din învățământ și analiza acestora.

Singurele două termene clare, punctuale, sunt primele din listă, adică până pe 24 aprilie trebuia făcut acest plan și comunicat în școli, iar până la finalul lunii aprilie trebuie completate fișa postului pentru toate cadrele didactice astfel încât în acestea să fie introduse „atribuții specifice și indicatori de performanță privind proiectarea, realizarea și evaluarea activităților de învățare online”. Mai multe despre acest subiect, aici.

Ambele fac parte din direcția 1 – asigurarea cadrului legal pentru desfășurarea de activități didactice în mediul online.

De remarcat că în acest plan, semnat pe 22 aprilie, a treia măsură pe care și-o propune ministerul este operaționalizarea portalului Digital pe educred.ro. În condițiile în care portalul a fost deschis de aproape o lună și pe el apare doar o listă de platforme pe care se pot face conferințe sau lecții online. Momentan acesta este nefuncțional ca platformă, funcționează doar ca un site.

A doua direcție este colaborarea și comunicarea cu partenerii educaționali (părinți, elevi, sindicate) și abia a treia realizarea procesului de învățare online. În cadrul acestei direcții sunt enumerate webinarii de formare pentru profesori, teste de antrenament de la CNEE și „identificarea și diseminarea exemplelor de bună-practică la nivel local”.

În a cincea direcție de acțiune apare colectarea informațiilor din sistemul de învățământ. Asta deși orice plan de acțiune ar trebui să înceapă cu o analiză.

Documentul este semnat de Daniela Bogdan, șefa direcției pentru Învățământ Preuniversitar. Citiți mai multe despre predarea online aici.

FOTO: Monica Anisie si Daniela Bogdan/stirileprotv.ro

Exit mobile version