EXCLUSIV Planul național de intervenție educațională: Până la finalul lunii aprilie în fișa postului tuturor cadrelor didactice vor fi incluse “atribuții specifice și indicatori de performanță” pentru predarea online

48.579 de vizualizări
Școlile au primit de la Ministerul Educației un document numit “Plan național de intervenție educațională pentru situația suspendarii cursurilor în învățământul preuniversitar din România”. Acesta a fost trimis de autoritate concomitent cu ghidul de predare online aprobat prin Ordinul 4.135 și numit “Instrucțiunea privind asigurarea continuității procesului de învățare”.

Planul primit de școli, obținut de Edupedu.ro, conține 6 „direcții de acțiune” care stabilesc prioritățile ministerului care sunt responsabilii pentru realizarea lor.

Deși orice plan de intervenție ar trebui să înceapă cu analiza datelor existente (mai ales că au existat activități online în perioada 11 martie – 3 aprilie) și cu un raport al situației actuale, planul ministerului prevede abia la final, în direcțiile de acțiune 5 și 6, realizarea de instrumente de colectare a datelor din învățământ și analiza acestora.

Singurele două termene clare, punctuale, sunt primele din listă, adică până pe 24 aprilie trebuia făcut acest plan și comunicat în școli, iar până la finalul lunii aprilie trebuie completate fișa postului pentru toate cadrele didactice astfel încât în acestea să fie introduse „atribuții specifice și indicatori de performanță privind proiectarea, realizarea și evaluarea activităților de învățare online”. Mai multe despre acest subiect, aici.

Ambele fac parte din direcția 1 – asigurarea cadrului legal pentru desfășurarea de activități didactice în mediul online.

De remarcat că în acest plan, semnat pe 22 aprilie, a treia măsură pe care și-o propune ministerul este operaționalizarea portalului Digital pe educred.ro. În condițiile în care portalul a fost deschis de aproape o lună și pe el apare doar o listă de platforme pe care se pot face conferințe sau lecții online. Momentan acesta este nefuncțional ca platformă, funcționează doar ca un site.

A doua direcție este colaborarea și comunicarea cu partenerii educaționali (părinți, elevi, sindicate) și abia a treia realizarea procesului de învățare online. În cadrul acestei direcții sunt enumerate webinarii de formare pentru profesori, teste de antrenament de la CNEE și „identificarea și diseminarea exemplelor de bună-practică la nivel local”.

În a cincea direcție de acțiune apare colectarea informațiilor din sistemul de învățământ. Asta deși orice plan de acțiune ar trebui să înceapă cu o analiză.

Documentul este semnat de Daniela Bogdan, șefa direcției pentru Învățământ Preuniversitar. Citiți mai multe despre predarea online aici.

FOTO: Monica Anisie si Daniela Bogdan/stirileprotv.ro

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii
  1. Anul e compromis. SI daca se da drumul la restrictii elevul nu are cum sa stea 6 ore cu masca pefata chiar daca o da jos sa respire mai bine din 20 in 20 d emin sa zicem. Eu ma sufoc dupa 10 min cu bumbacul ala pe bot.
    Se finalizeaza anul cu mediile obtinute in sem I . Asta e sngura solutie viabila. Si in perioada asta pana in toamna instruit profesorii pt online, baza tehnica pt scoli ca sa poayta preda.
    In rest nu prea ai cum sa ceri unui prof sa predea online, daca nu e o legislatie pe chestia asta. Nu poti sanctiona elevii, nu poti face nmk.

    In concluzie
    Bacul si admiterile la facultate anul asta sa se faca pe baza mediilor din liceu. Anul scolar se incheie acum , elevii termina anul cu media de pe sem 1. Profesorii isi iau leafa pana in toamna pentru ca in perioada asta vor fi instruiti sa predea online. Din toamna nu cred ca se reiau cursuri.

  2. A atacat Avocatul Poporului obligativitatea cursurilor în mediul online, au reclamat chiar asociații ale elevilor faptul că obligă părinții să asigure laptop, smart, etc. O decizie nedemocratică și abuzivă. Cum pot să ceară imediat la toată lumea ( elevi și profesori) să aibă laptop, smart,  PC + internet ? Cine asigură infrastructura și costurile? Voi continua la fel ( WhatsApp, Messenger, Yahoo) și pot face dovada prin capturi, cum am citit. Soluția este reluarea cursurilor ! Pentru a fi ținuți în captivitate ( pentru un motiv inventat )  nu am fost consultați !

  3. Rugaminte : publicati Planul primit de școli ( 6 „direcții de acțiune”) intr-un format care sa permita scoaterea lui la imprimanta ! MULTUMIRI !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale la admiterea în licee, școli profesionale și universități, pe modelul celor alocate rromilor – a decis Consiliul pentru Combaterea Discriminării

Consiliul pentru Combaterea Discriminării a decis că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor…
Vezi articolul