UPDATE Luni nu mai este ultima zi pentru dosarele de burse, ci 14 februarie. Ce documente cer școlile pentru fiecare tip de bursă – modele de cerere

https://www.dreamstime.com/three-students-talking-their-studies-campus-education-concept-friendship-group-people-image147648226

Foto: © Olha Romaniuk | Dreamstime.com

Luni, 31 ianuarie 2022, era ultima zi pentru depunerea dosarelor de burse pe noile criterii de acordare, stabilite prin ordinul ministrului Educației nr. 5.870, din 22 decembrie 2021, potrivit precizărilor trimise școlilor de către minister, publicate de Edupedu.ro pe 22 ianuarie 2022, la o lună după aprobarea actului normativ.

UPDATE: Ministrul Educației a anunțat duminică seara că noul termen va fi 7 februarie 2022.

UPDATE 2: Depunerea dosarelor pentru burse școlare se prelungește până pe 14 februarie, potrivit anunțului făcut luni seara de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Inițial acesta spusese duminică seara la Digi24 că termenul va fi pe 7 februarie. Acesta a mai spus că lista documentelor a fost simplificată și că cei care au depus dosarele pentru burse la începutul anului nu mai trebuie să aducă alte documente.

UPDATE 3: Descarcă ordinul 3.073/2022 și vezi toate modificările legate de burse aici.

Criteriile noi au creat nenumărate situații de confuzie, semnalate de organizațiile reprezentative ale asociațiilor de părinți și elevi. Ministerul Educației a trimis în teritoriu, tuturor școlilor, precizări pentru aplicarea noilor reguli. Școlile au interpretat noile reglementări și precizări și au solicitat o serie de acte de la elevi și părinții lor, în funcție de cum au înțeles că se aplică noile condiții.

De exemplu, Liceul Tehnologic „Traian Vuia”, din Tăuții Măgheruș, județul Maramureș, solicită următoarele acte și le dă elevilor și părinților următoarele indicații:

Bursa de ajutor social

„Bursele de ajutor social se acordă la începutul anului școlar și sunt revizuite semestrial, în funcție de modificările intervenite în veniturile nete lunare ale familiei”, potrivit documentului publicat pe site-ul școlii. Acest lucru înseamnă că nu se vor acorda burse noi în semestrul al II-lea, ci doar se ajustează cele acordate în primul semestru, în funcție de modificările veniturilor familiilor? Nu este clar, dar totuși la categoria documentele pentru depunerea dosarului apare o „cerere înscriere la bursă socială pe semestrul II, an școlar 2021-2022”.

Condiții de acordare: „Nu realizează un venit mediu lunar pe ultimele 12 luni (perioada 01.01.2021-31.12.2021, pe membru de familie, mai mare de 50% din salariul minim net pe economie, adică 762 lei pe membru/familie/lună sau 770 de lei pe membru/familie/lună cu o persoană în întreținere, sau 778 de lei pe membru/familie/lună cu două persoane în întreținere sau 786 de lei pe membru/familie/lună cu trei persoane în întreținere, sau 802 lei pe membru/familie/lună cu patru persoane în întreținere”.

”Elevii care acumulează absențe nemotivate într-o lună nu primesc bursa de ajutor social pentru luna respectivă”.

Dosarul cuprinde următoarele documente:

  1. cerere de înscriere la bursa socială pe semestrul II, an școlar 2021-2022;
  2. copie după certificatul de naștere/carte de identitate a tuturor copiilor aflați în întreținere, cu mențiunea “conform cu originalul”, sub care semnează atât învățătorul/dirigintele cât și părintele;
  3. copie după cupoanele privind alocația de stat pentru perioada 01.01.2021 – 31.12.2021
  4. copie după cupoanele de alocație suplimentară perioada 01.01.2021 – 31.12.2021 sau copie după extrasul de cont în care au intrat alocațiile (dacă este cazul);
  5. copie buletin/carte de identitate, al părinților, cu mențiunea „conform cu originalul”, sub care semnează atât învățătorul/dirigintele cât și părintele
  6. adeverința cu salariu net pe perioada 01.01.2021 – 31.12.2021 pentru membrii familiei care sunt angajați (dacă este cazul);
  7. adeverință de la administrația financiară pentru anul fiscal: 2021 – obligatoriu;
  8. copie după cupoanele de pensie pe perioada 01.01.2021 – 31.12.2021 pentru membrii familiei care sunt pensionați/sau adeverință de la casa de pensii (dacă este cazul);
  9. copie după cupoanele de pensie alimentară pe perioada 01.01.2021 – 31.12.2021 în cazul în care părinții sunt despărțiți/sau adeverință/hotărârea de divorț sau de încredințare a copilului (dacă este cazul);
  10. Extras de cont bancar pe numele elevului bursier/părinte;
  11. Toate actele puse într-o folie de plastic
  12. Pentru orice venit care nu se poate justifica prin documente se face declarație la notar.
  13. Comisia de burse își rezervă dreptul de a solicita ancheta socială.
Bursă socială medicală:
  1. cerere de înscriere la bursa medicală pe semestrul al Il-lea, an școlar 2021-2022;
  2. copie după certificatul de naștere;
  3. certificat medical – tip A5 în original, eliberat de medicul specialist și avizat de medicul de familie sau certificatul de încadrare în grad de handicap;
  4. copie C.I./B.I. părinte / tutore;
  5. Extras de cont bancar pe numele elevului bursier.
  6. Toate actele puse într-o folie de plastic.
Bursa socială pentru elevi orfani/ crescuți de un singur părinte/ abandonați de părinți sau asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială
  1. cerere de înscriere la bursă pe semestrul al Il-lea, an școlar 2021/2022
  2. copie după certificatul de naștere;
  3. copie după certificatul de deces (bursă orfan);
  4. hotărâre judecătorească (crescut de un singur părinte) – autoritate părintească stabilită la un singur părinte
  5. document justificativ impunere măsură de protecție socială (elevi abandonați de părinți)
  6. copie C.I./B.I. părinte/tutore legal;
  7. Extras de cont bancar pe numele elevului bursier/părinte.
  8. Toate actele puse într-o folie de plastic.
Bursa de merit – criterii:

Se acordă elevilor care au rezultate deosebite la învățătură: au obținut media generală de cel puțin 9.50 și cel mult 10 absențe nemotivate/semestru în anul școlar anterior (2020- 2021), respectiv în primul semestru I al anului școlar în curs (2021-2022), pentru elevii aflați în clasele de început ale învățământului gimnazial (clasa a V-a) și liceal și profesional (clasa a IX-a).

2. Bursele de merit se acordă elevilor pe baza rezultatelor obținute conform prevederilor alin. (1) lit. a), b), c), d) și e), atestate prin documente școlare, respectiv prin copii certificate conform cu originalul, la nivelul unității de învățământ, la propunerea dirigintelui, nefiind condiționată de depunerea unei cereri în acest sens.

Acte necesare:

– copie certificat de naștere copil
– copie carte de identitate părinți
– extras de cont pe numele elevului bursier/părinte.

Bursa de studiu

Se acordă elevilor care îndeplinesc cumulativ cel puțin 2 condiții:

  1. Au obținut în anul 2020-2021 media generală de cel puțin 7.50 sau în semestrul I an școlar 2021-2022 media de cel puțin 7.50 (pentru elevii din clasa a V-a și a IX-a) și cel mult 10 absențe nemotivate/semestru an școlar 2020-2021, respectiv semestru I an școlar 2021-2022
    (pentru elevii din clasa a V-a și a IX-a)
  2. Au venitul mediu net lunar/membru de familie pe ultimele 3 luni (octombrie, noiembrie și decembrie 2021) cel mult 1.524 lei (salariu minim net/economie) sau 1.540 lei (cu 1 pers. în întreținere) sau 1.556 lei (cu 2 pers. în întreținere) sau 1.572 lei (cu 3 pers. în întreținere) sau 1.604 lei (cu 4 pers. în întreținere)

Următoarele documente tipizate sunt publicate de școală pentru elevii și părinții care vor bursă:

Foto: © Olha Romaniuk | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version