Ministerul Educației a deschis o anchetă proprie în cazul învățătoarei care l-a făcut „handicapat” pe un elev cu autism pe grupul de părinți / Ancheta ISJ Bacău este finalizată, dar deocamdată rezultatele nu pot fi făcute publice

Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com

Ministerul Educației a trimis Corpul de control încă de săptămâna trecută la școala din comuna Răchitoasa, spune Roxana Cerghici, consilier de comunicare al ISJ Bacău pentru Edupedu.ro. Verificările au pornit după ce și ISJ Bacău a deschis o anchetă disciplinară la școala unde o învățătoare l-a făcut „handicapat” pe un elev cu autism pe grupul de părinți spunând: “Nu pot răspunde de toți handicapații, eu pot răspunde doar de copiii ok care se integrează”. Directoarea școlii indica drept vinovat elevul care ar fi fost agresiv cu colegii într-o pauză.

“Ancheta ISJ este finalizată, dar ministerul Educației face o anchetă paralelă în acest caz și nu putem prezenta concluziile noastre până când ministerul nu va avea propriile concluzii”, a declarat pentru Edupedu.ro, Roxana Cerghici, consilier pentru comunicare al ISJ Bacău.

Două sesizări au ajuns la Inspectoratul Școlar Bacău privind atitudinea unei învățătoare de la clasa a III-a, de la o școală din comuna Răchitoasa, la adresa unui elev cu autism. Pe grupul părinților de Whatsapp, învățătoarea i-a scris mamei elevului: “Nu pot răspunde de toți handicapații, eu pot răspunde doar de copiii ok care se integrează”. Elevul cu CES (cerințe educaționale speciale) are însoțitor la clasă, pe mama sa. Contactată de ObservatorNews, directoarea școlii susține că elevul ar fi agresat un coleg, iar mama sa nu ar fi intervenit. “În petiții s-au prezentat dovezi – print screen-uri dintr-o convorbire pe un grup de Whatsapp al părinților de la clasă – prin care o învățătoare ar fi jignit acel copil în timp ce discuta cu mama acestuia”, precizează ISJ Bacău, într-o postare pe Facebook.

Mama elevului de 9 ani este însoțitorul copilului la clasă de multă vreme. O comisie de medici a recomandat ca băiatul să învețe în colectivitate, dar cu însoțitor. Ea a explicat pentru Observator News că prezența ei la clasă ar fi deranjat-o pe învățătoare.

Chiar și directoarea şcolii, Doiniţa Tulac, a precizat pentru Observator că “prezenţa mamei în sala de clasă nu e benefică, nici pentru copilul propriu, nici pentru ceilalţi”. Mai mult, directoarea subliniază că băiatul ar fi fost agresiv cu un coleg, iar mama nu ar fi intervenit. “Din senin, s-a supărat pe un copil şi a început să-l alerge, l-a târâit prin curte. Iar mama, prezentă, nu a intervenit absolut deloc. Am alergat eu, auzind din birou ţipetele copilului, şi de acolo a degenerat conflictul. Doamna învăţătoare a încercat să intervină, să medieze conflictul”, a precizat directoarea școlii.

“Inspectorul școlar general a trimis vineri (n. red. 30 septembrie) o echipă de control la școala respectivă, formată din doi inspectori școlari de management instituțional. Ancheta se realizează în colaborare cu specialiștii de la Centrul Judeţean de Resurse și Asistenţă Educaţională Bacău și, implicit, cu menținerea, în permanență, a legăturii cu reprezentanții Ministerului Educației. Este o anchetă disciplinară”, a mai spus Roxana Cerghici. Verificările se fac conform art. 280 alin. (3¹) din Legea educației naționale nr. 1/2011: “Personalul didactic, personalul didactic auxiliar, precum și cel de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin și a fișei anuale a postului ocupat potrivit contractului individual de muncă, precum și pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învățământului și prestigiului unității/instituției”, conform legii.

“În cursul zilei de vineri s-au luat declarații de la conducerea unității de învățământ vizată, de la cadrul didactic împotriva căruia se aduc aceste acuzații, de la părinții elevilor care învață în acea clasă, dar și de la alte cadre didactice din școală. Controlul va continua cu aplicarea de chestionare, de către consilierul școlar al unității de învățământ, atât elevilor, cât și părinților, dar și cu luarea tuturor măsurilor legale care se impun în astfel de situații.”

Contactată de Edupedu.ro, învățătoarea nu a oferit niciun punct de vedere.

Sancțiunile disciplinare pe care le riscă învățătoarea sunt, potrivit art. 280, alin. 2, din Legea Educației 1/2011, în raport cu gravitatea abaterilor:

a) observație scrisă;

b) avertisment;

c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;

d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control;

e) destituirea din funcția de conducere, de îndrumare și de control din învățământ;

f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă”, potrivit Legii Educației nr. 1/2011

Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version