Anchetă disciplinară la o școală, după ce o învățătoare l-a făcut „handicapat” pe un elev cu autism pe grupul de părinți: “Nu pot răspunde de toți handicapații, eu pot răspunde doar de copiii ok care se integrează” / Directoarea școlii indică drept vinovat elevul care ar fi fost agresiv cu colegii într-o pauză

18.494 de vizualizări
Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com
Două sesizări au ajuns la Inspectoratul Școlar Bacău privind atitudinea unei învățătoare de la clasa a III-a, de la o școală din comuna Răchitoasa, la adresa unui elev cu autism. Pe grupul părinților de Whatsapp, învățătoarea i-a scris mamei elevului: “Nu pot răspunde de toți handicapații, eu pot răspunde doar de copiii ok care se integrează”. Elevul cu CES (cerințe educaționale speciale) are însoțitor la clasă, pe mama sa. Contactată de ObservatorNews, directoarea școlii susține că elevul ar fi agresat un coleg, iar mama sa nu ar fi intervenit. “În petiții s-au prezentat dovezi – print screen-uri dintr-o convorbire pe un grup de Whatsapp al părinților de la clasă – prin care o învățătoare ar fi jignit acel copil în timp ce discuta cu mama acestuia”, precizează ISJ Bacău, într-o postare pe Facebook.
  • Edupedu.ro a încercat să obțină un punct de vedere de la învățătoare și de la directoarea școlii, dar până la ora difuzării articolului nu am primit niciun răspuns. Vom publica răspunsurile imediat ce le vom primi.

Vineri dimineață la ISJ Bacău au ajuns două petiții primite de la rudele (mama și sora) unui copil cu cerințe educaționale speciale, în care “se semnala un limbaj neadecvat al unui cadru didactic care predă în învățământul primar la o școală din structura acestei unități de învățământ cu personalitate juridică” (n. red. Liceul Tehnologic Răchitoasa), precizează ISJ Bacau, într-un comunicat. Atașat sesizărilor a fost și mesajul adresat de învățătoare mamei care își însoțește copilul la ore pentru că are certificat de cerințe educaționale speciale: “Nu pot răspunde de toți handicapații, eu pot răspunde doar de copiii ok care se integrează”, a scris învățătoarea pe grupul de părinți.

Mama elevului de 9 ani este însoțitorul copilului la clasă de multă vreme. O comisie de medici a recomandat ca băiatul să învețe în colectivitate, dar cu însoțitor. Ea a explicat pentru Observator News că prezența ei la clasă ar fi deranjat-o pe învățătoare.

Chiar și directoarea şcolii, Doiniţa Tulac, a precizat pentru Observator că “prezenţa mamei în sala de clasă nu e benefică, nici pentru copilul propriu, nici pentru ceilalţi”. Mai mult, directoarea subliniază că băiatul ar fi fost agresiv cu un coleg, iar mama nu ar fi intervenit. “Din senin, s-a supărat pe un copil şi a început să-l alerge, l-a târâit prin curte. Iar mama, prezentă, nu a intervenit absolut deloc. Am alergat eu, auzind din birou ţipetele copilului, şi de acolo a degenerat conflictul. Doamna învăţătoare a încercat să intervină, să medieze conflictul”, a precizat directoarea școlii.

Inspectoratul școlar Bacău spune că deocamdată nu se poate pronunța privind această declarație de directoarei școlii: “Declarațiile pe care le-a făcut presei încă nu le putem comenta. Trebuie să verificăm baza acestor acte care îi permit să fie însoțitor, verificăm dacă mama a înțeles ce are de făcut în calitate de însoțitor la clasă”, a precizat, pentru Edupedu.ro, Roxana Cerghici, consilier pentru comunicare în cadrul ISJ Bacău.

“Inspectorul școlar general a trimis vineri o echipă de control la școala respectivă, formată din doi inspectori școlari de management instituțional. Ancheta se realizează în colaborare cu specialiștii de la Centrul Judeţean de Resurse și Asistenţă Educaţională Bacău și, implicit, cu menținerea, în permanență, a legăturii cu reprezentanții Ministerului Educației. Este o anchetă disciplinară”, a mai spus Roxana Cerghici. Verificările se fac conform art. 280 alin. (3¹) din Legea educației naționale nr. 1/2011: “Personalul didactic, personalul didactic auxiliar, precum și cel de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin și a fișei anuale a postului ocupat potrivit contractului individual de muncă, precum și pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învățământului și prestigiului unității/instituției”, conform legii.

“În cursul zilei de vineri s-au luat declarații de la conducerea unității de învățământ vizată, de la cadrul didactic împotriva căruia se aduc aceste acuzații, de la părinții elevilor care învață în acea clasă, dar și de la alte cadre didactice din școală. Controlul va continua cu aplicarea de chestionare, de către consilierul școlar al unității de învățământ, atât elevilor, cât și părinților, dar și cu luarea tuturor măsurilor legale care se impun în astfel de situații.”

Contactată de Edupedu.ro, învățătoarea nu a oferit niciun punct de vedere.

“Sperăm ca ancheta să fie finalizată săptămâna aceasta și vom comunica rezultatele și sancțiunile, în funcție de concluzii”, mai spune Roxana Cerghici, consilier pentru comunicare în cadrul ISJ Bacău.

Sancțiunile disciplinare pe care le riscă învățătoarea sunt, potrivit art 280, alin 2, din Legea Educației 1/2011, în raport cu gravitatea abaterilor:

a) observație scrisă;

b) avertisment;

c) diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizația de conducere, de îndrumare și de control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;

d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcții didactice superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a unei funcții de conducere, de îndrumare și de control;

e) destituirea din funcția de conducere, de îndrumare și de control din învățământ;

f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă”, potrivit Legii Educației nr. 1/2011

Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


41 comments
  1. Nu se poate asa ceva ! Am fost și eu eleva , scoala din ziua de azi este o mizerie cu mizerii de oameni in ea !! Nu e normal ce se întâmplă!!

  2. Suntem un popor de toata rusinea. Unicul meu copil in varsta de 13 ani este autist verbal si inalt functional. Ultimii 10 ani au fost un cosmar. Niciodata nu mi-am imaginat ca voi simti repulsie fata de societatea in care traiesc, nu am crezut ca putem fi atat de lipsiti de empatie si bun simt. Scoala romaneasca este o mizerie din toate punctele de vedere, din pacate. Ca societate investim nimic in copiii nostri, in viitorul societatii noastre. Nici nu pot scrie despre toate mizeriile indurate de copilul meu si de noi. Am nevoie sa ma vindec intai sufleteste si mental. Suntem precum o rana ce nu se vindeca. Avem 4 luni de cand am plecat definitiv din Romania fara niciun regret ci doar cu rani adanci. Am ajuns intr-un sistem unde copilul meu nu este “handicapat”, intr-un sistem unde nu sunt chemata la scoala din doua in doua zile, intr-un sistem unde niciun profesor nu imi maltrateaza verbal sau fizic copilul. Am ajuns intr-o societate in care fiecare individ conteaza indiferent de situatie, unde exista empatie si spirit de comunitate. Privesc cu sila in urma si multumesc universului ca am avut aceasta posibilitate de a duce copilul acolo unde si el conteaza. Mi se strange sufletul cand ma gandesc la toti copiii speciali si nu doar, care sunt invizibili pentru societate. Sa ne fie rusine! Sa ne fie rusine pentru ce exemple oferim, sa ne fie rusine ca permitem ca atat de multi copii sa fie batjocoriti, ca permitem ca atat de multi copii sa traiasca intr-un cosmar. Sa ne fie rusine!

  3. O singură întrebare….dintre zecile de bătăi între elevi care se întâmplă în școlile noastre , unde copiii se bat între ei și ceilalți filmează a fost vreo unul handicapat ( o citez pe doamna ) ? Erau copiii tipici care sunt in MARE pericol lângă un copil cu probleme . Violența în școli nu vine niciodată de la copiii cu probleme speciale. Suntem un popor de ipocriți . Cică dacă ai noștri normali , vor să învețe, de ce să îi încurce unul cu probleme . Doamne ferește. Să i internăm in centre de corecție. Halal mame . Dacă un copil tipic face o prostie, mică sau mare e normală pentru vârsta lui . Dacă un copil cu probleme face o prostie mică sau mare trebuie internat sau dus la o școală specială . Pe bune ? Vă doresc celor care sunteți mame și care ați comentat aici , copii sănătoși ! Și empatie pentru mamele că mine care nu au așteptări de la nimeni .

  4. Soția este educatoare. 30 de copii înscriși în grupa mijlocie, deși numărul maxim legal este mai mic, dar autoritățile nu vad.
    Întradevăr nu vin toți, dar 20 – 25 sunt de obicei zilnic. Îmi pare rău de cei cu orice fel de probleme, dar cum poți avea grija de 20 de copii normali, să faci cu ei lecții, că așa e programa de la inspectorat și se verifică, dacă unul sau doi au probleme? Copiii după 20 -30 de minute o tema se plictisesc și nu mai vor să facă nimic… Acasă avem unul-doi și abia facem față, abia așteptam să-i trimitem la gradi, ce vreți să facă o singură educatoare la atâția copii?? Sunt mame care nu muncesc, dar trimit copilul la program prelungit… Poate v-ați luat după modelul norvegian, dar acolo copiii nu fac lecții, sunt lăsați să facă ce vor…Și sunt 4-5 educatori/ îngrijitori la 5 copii în grupa. Și la 5 ani nu știu să țină creionul în mână…Dar au copilărie fericită și fac ce vor la grădiniță … Mai interesati-va și nu mai cereți unei educatoare și unei îngrijitoare să facă ce nu puteți voi face voi propriilor copii.. Acasă le faceți pizza și cartofi prăjiți, le dați telefonul in mana să acces la tv, dar aveți pretenția la gradi să mănânce sănătos 2 mese pe zi și desert cu zece lei și ceva… Credeți că bucătăreasă e Iisus, să transforme puțin în tot ce-i sănătos, și voi acasă nu le faceți…
    Copiii cu dizabilități au dreptul să studieze în orice școlă??? Fără personal calificat??? Cu o singură educatoare la program?? Când vine cealaltă educatoare copiii sunt la somn. Ar fi multe de spus, dar….

    1. Îmi pare rău să vă contrazic, dar o educatoare ar trebui să știe cum să gestioneze problemele din clasă, chiar și atunci când există un copil cu dizabilități. O educatoare este pregatită încă din perioada studenției pentru a se ocupa și de copiii speciali.
      Consider că, odată ce alegi acest drum frumos, presărat de măreața imaginație a copiilor, trebuie să ai și iubirea față de copii și să faci asta cu tot dragul, nu doar pentru un salariu.
      Copiii cu dizabilități au tot dreptul să învețe la școli normale și să fie integrați printre copiii de vârsta lui. Sunt niște copii, nu niște monștrii care trebuie să stea izolați de ceilalți copii.

  5. Fiecare vorbește din punctul său de vedere și în funcție de experiența de viață. Cert este că sistemul de învățământ din Romania, nu este pregătit să integreze copiii aceștia în colectivitate! Este rău și pentru copiii cu autism, dar și pentru cei tipici din clasa respectivă. Nu vor relaționa, pentru că nu au cadre didactice pregătite să îi învețe asta ! Tocmai din acest motiv, in învățământul de stat clasic , nu ar avea ce căuta! Sunt convinsa că nu este un caz singular din România !

    1. O singură întrebare….dintre zecile de bătăi între elevi care se întâmplă în școlile noastre , unde copiii se bat între ei și ceilalți filmează a fost vreo unul handicapat ( o citez pe doamna ) ? Erau copiii tipici care sunt in MARE pericol lângă un copil cu probleme . Violența în școli nu vine niciodată de la copiii cu probleme speciale. Suntem un popor de ipocriți . Cică dacă ai noștri normali , vor să învețe, de ce să îi încurce unul cu probleme . Doamne ferește. Să i internăm in centre de corecție. Halal mame . Dacă un copil tipic face o prostie, mică sau mare e normală pentru vârsta lui . Dacă un copil cu probleme face o prostie mică sau mare trebuie internat sau dus la o școală specială . Pe bune ? Vă doresc celor care sunteți mame și care ați comentat aici , copii sănătoși ! Și empatie pentru mamele că mine care nu au așteptări de la nimeni .

      1. Îmi pare rău să vă contrazic, dar o educatoare ar trebui să știe cum să gestioneze problemele din clasă, chiar și atunci când există un copil cu dizabilități. O educatoare este pregatită încă din perioada studenției pentru a se ocupa și de copiii speciali.
        Consider că, odată ce alegi acest drum frumos, presărat de măreața imaginație a copiilor, trebuie să ai și iubirea față de copii și să faci asta cu tot dragul, nu doar pentru un salariu.
        Copiii cu dizabilități au tot dreptul să învețe la școli normale și să fie integrați printre copiii de vârsta lui. Sunt niște copii, nu niște monștrii care trebuie să stea izolați de ceilalți copii.

    2. dacă nu au ce cauta în școlile de masa unde pot merge ,în condițiile în care în orașul respectiv nu exista scoli speciale?

  6. Problema e complexa. Precum se spunea mai sus, au de pierdut – in primul rand – cei care nu au probleme. Cu un asfel de caz in clasa, practic, cei care ar putea invata, vor veni sa piarda vremea la scoala. Copii cu CES – sunt cu “cerinte educationale speciale”. Asa cum nu ii chinuie nimeni pe copiii orbi si pe cei surzi sa mearga la scolile “normale”, nu stiu de ce ii chinuim pe acesti copii cu probleme sa-i ducem la scolile normale. Ei AU NEVOIE de conditii educationale speciale, pe care nu prea le gasesc in scolile normale (lipsa personal specializat, clase numeroase, timp scurt pentru activitatea didactica)
    Am eu o vorba, “din elefant nu faci balerina decat la circ”, sau “degeaba citim poezii in grajdul vacii, ca vaca nu va aprecia niciodata efortul, ba s-ar putea sa se supere ca facem galagie”.
    Acum 30 de ani existau scoli speciale (pentru retard psiho’), basca existau scoli de corectie care se adresau direct unor cazuri de elevi cu un alt fel de “nevoi speciale” care sunt si periculosi.

    1. Habar nu aveti despre ce vorbiti! Copiii speciali sunt trimisi la scoli speciale (care nu exista!) pentru ca noi (societate) suntem incapabili sa vedem dincolo de nasul nostru.
      Autismul nu este o boala! Medicii cu adevarat pregatiti, psihoterapeutii cu adevarat pregatiti, nu vor recomanda niciodata scoli speciale. Copiii cu autism nu sunt bolnavi, nu au probleme psihice. Suntem un popor incult! ce rusine!
      Copilul meu este autist verbal inalt functional. Scrie ca ceilati, face teme ca ceilalti dar in mod diferit, mult mai rapid, memorie vizuala extraordinara, calculeaza in minte. Nu e bine! Profesorii nu erau multumiti. As putea sa exemplific la nesfarsit, 10 ani de scoala romaneasca (3 scoli diferite in doua orase diferite) ne-au demonstrat ca suntem buni doar la a comenta. Nici nu are importanta daca suntem direct sau nu implicati intr-o situatie asemanatoare.

  7. Doamne ,ce de Oameni” aici!!
    Dragi parinti( sper sa nu fiti sincer ,pt ca daca asa invatati si copii nici nu e de mirare ca ne pierdem de tot UMANITATEA),eu sunt mama de copil de “asta hanticapat ” si sincer nu va doresc sa fiti un ceas in locul nostru.Copii astia pe care voi ii numiti in toate felurile au nevoie inainte de toate de UMANITATE( chestia aia pe care multi nu o mai aveti).Nu au nici o sansa pt ca nu li se ofera sanse.Sustin intrgrarea copiilor in gradiniitele/scolile de masa pentru ca acolo ei ar trebui sa invete/imite de la copii( vostri) tipici lucruri bune ( pe care evident nu au cum daca voi ii invatati din start sa ii respinga si batjocoreasca).Cadrele didactice si personalul nici nu trebuie sa aiba studii,trebuie doar sa incerce( ceea ce ghici, NU SE INTAMPLA PT CA E MAI USOR SA SCAPI DE COPIL DECAT SA INCERCI SA IL.INTEGREZI).E suficient ca impreuna cu insotitorul/parintele si profesorul de sprijin/psihologul sa faci un plan sa afli cum.poti ajuta.Dar nu se vrea si din pacate tot mai multi copii ajung sa se nasca cu dizabilitati. E trist si dureros pt toti.
    iar banii aia de la Stat eu vi dau cu drag sa vedeti cati dintre voi faceti fata terapiilor cheltuielilor si altor plati.Cat despre “respiro” care il au parintii la scoala sau gradi ,cred ca habar nu aveti ce vorbiti.Nu exista respiro in asemenea cazuri.
    Este trist caci nu intelegeti ce inseamna,Incercati ( desi ma indoiesc ca o sa faceti) sa va puneti o zi in.pielea unui astfel de parinte.
    Sunt de acord ca copii care chiar nu se integreaza sa mearga la scoli speciale dar le dati o ssnsa macar sa se vada daca chiar nu se pot integra? SI PARINTELE/INSOTITORUL NU E PREZENT IN CLASA PENTRU A SUPRAVEGHEA CADRUL DIDACTIC, E ACOLO PT ACEL COPIL( INSA LA CUM SE COMPORYA UNELE CADRE D NICI NU E DE MIRARE CA NU SE DORESC PARINTI IN CLASE).

    1. Din articolul la care se face trimitere mai sus;

      […], mama băiatului: În timpul pauzelor, da, mai existau mici divergenţe între copii, certuri. Mie mi se pare normal. Într-adevăr, au mai fost două excepţii un pic mai grave, ca să zic aşa, că a împins un copil sau a tras o fetiţă de coadă.

      Mamei “i se pare normal” ca al său copil să împingă alți copii și să tragă fetițele de coadă. Dacă astea sunt singurele pe care vrea să le menționeze, probabil sunt mai multe, nemenționate.

      Discuția este despre acest caz, nu despre toate cazurile, în general. Există excepții, copii ajutați de părinți, profesori, care se adaptează și progresează în măsura abilităților lor, și care sunt integrați în colectiv. Dar există și cazuri în care integrarea nu este posibilă, destul de des din cauza lipsei resurselor (umane și financiare) dar și din cauza problemelor grave de sănătate ale copilului, pe care doar recomandarea de către medici a prezenței părintelui la clasă nu îi ajută să se integreze – mai ales dacă părintele consideră că e normal ca elevul să fie agresiv și să nu intervină când e nevoie.

      Asta nu scuză vocabularul învățătoarei, pentru folosirea căruia va fi probabil sancționată. Însă s-ar putea ca în acest caz să existe și niște circumstanțe atenuante.

      Până la urmă, totuși, cum este respectat dreptul colegilor fără CES al unui astfel de elev de a avea o educație de calitate? Părinții elevilor fără probleme nu au dreptul la o părere, când e vorba de un elev cu CES care devine violent? Și ei își iubesc copiii și îi vor în siguranță la școală.

  8. Am un băiețel cu autism de 9 ani!Merg cu el la școală și stau in banca cu el!Implicarea mea este de 90% și a doamnei de restul!Nu mai spuneți că doamna respectiva este epuizată!Noi avem o doamna învățătoare cu suflet mare care vrea sa ne ajute dar eu incerc sa îl ajut eu mai mult tocmai că dansa să aibă timp pt ceilalți copii!Vreau sa vă specific că nu toți copii cu autism sunt la fel!Al meu este cuminte ,nu lovește .Uni copii tipici sunt agresivi,lovesc, împing,jignesc!!!!!Sănătate tuturor!

    1. Dumneavoastră spuneți care e secretul succesului – sunteți foarte implicată, copilul e cuminte, stați aproape de el și îi coordonați activitatea împreună cu învățătoarea.

      În articol este vorba despre un incident în care elevul respectiv a devenit agresiv cu colegii, iar mama nu a luat nicio măsură ca să îl calmeze. Unii copii pot fi integrați, cu mult, mult ajutor din partea părinților, dar unii, nu. Învățătoarea NU trebuia să folosească acest tip de limbaj, aste este strict vina ei, însă dacă într-adevăr nu are niciun sistem de suport (învățător de sprijin, părinte asistent care să ajute efectiv elevul, nu doar să-l ”păzească”, medic școlar, etc) o pot înțelege. Profesorii nu sunt supraoameni, deși li se cere.

      Iar elevii normali nu au greșit cu nimic. De ce trebuie să sufere ei, să fie expuși pericolului iar procesul de învățământ să fie permanent perturbat pentru ei, pentru ca ministerul să se poată preface în continuare că TOȚI elevii cu CES pot fi incluși în învățământul de masă?

      Cum rămâne cu dreptul elevilor fără CES de a avea acces la educație? Unde se poate, se poate, extraordinar! Unde nu se poate… trebuie să existe alternative iar ME trebuie să finanțeze corect alternativele.

      1. Dar de unde știți dvs cum au stat lucrurile??Doamna Maria eu eram fix lângă copil când sa întâmplat acel incident (că a împins un alt coleg)nu cum a afirmat Doamna Directoare că a “târâit”un copil prin curtea școlii,și că eu stăteam și mă uitam efectiv..Pe bune??Dar ce era copilul meu??Hercule??Doamnă scumpă..copilul meu are 9 ani de 5 ani mă chinui zi de zi și stau cu el non-stop și îl supraveghez..nu vă mai dați cu părerea dacă nu știți adevărată problemă…Problema e că:Nu am fost lăsat să-mi însoțesc copilul la ore,în școală,normal că copilul a devenit violent când sa văzut “abandonat”brusc..Dumneata ști ce înseamnă un copil 100%dependent de mama lui??să vină o “Doamnă”să spună brusc:”Tu de astăzi nu vei mai sta în clasă,în școală. încercați 2 minute să vă puneți în locul meu..a copilului meu..Repet:Doar a împins copilul..da,știu tot o vorbă de violență e..dar alți copii când se bat grav:capete sparte,gură imflate etc etc..nu se mai văd??Brusc doar al meu i se pune “etichetă”fiind un copil special..Că nație nu ne mai “vindecăm”niciodată..

  9. Unde sunt școlile speciale cu profesori speciali, care sa se ocupe special de autiști, downisti și alți handicapati, care chipurile, sa-i integreze în societate pe acești copii debili fizic/mintal?

    1. Dar de handicapul tău, cine ar trebui să se ocupe? Lipsa de bun simt și de omenie este un handicap major. Nu se știe ce îți rezervă viața. S-ar putea să ai și tu un copil sau un nepot cu handicap și atunci nu cred că ai mai pune astfel de întrebări stupide.

    2. Doamna Geta ! Alo ! Alo ! Aveti lumina aprinsa la mansarda ? Toate tiglele pe casa intregi ? Aviz postacilor cu diverse pseudonime , se vede din avion ca e aceiasi persoana cu n pseudonime !
      Nu va este rusine sa postati cu un asemenea limbaj de pestera ? Mi-ar fi rusine Doamna Pseudonim Geta! Aveti curajul sa semnati cu un nume real si va pot povesti multe . Sincer! Am un astfel de copil, ca parinte, si am avut si am foarte multi copii cu disabilitati ca profesor si toti au reusit in viata !
      Debil este limbajul Dumniei Voastre cu toata sleahta, sper ca nu lucrati in invatamant , dupa modul agramat e posibil, nu ma mira nimic !
      Inca o data va transmit regretul ca existati ca membru al speciei umane ! Consultati un psiholog !

  10. Buna ziua. Voi cei care comentati aveti copii la scoala cu colegi cu probleme? Eu personal am baiatul la scoala cu 2 colegi cu probeme (gemeni). Stiti cat este de greu? Au o doamna super buna,intelegatoare,rabdatoare etc ,dar acei copii se comporta foarte urat. Rup toate cele sunt agresivi scuipa pe jos. Sa spuna cineva cum se poate lucra cu ceilalti daca astia tipa si fac galagie? Am.ajuns sa avem 3 4 pagini de teme acasa ca doamna nu poate lucra cu ei din cauza celir doi. Atunci intreb eu dece mai merge copilul meu sanatos la scoala daca oricum invatam acasa? Eu nu zic ca nu trebuie integrati copii cu probleme dar cand nu se poate nu se poate. Sa stea insotitor cu ei ca sa se poata lucra in clasa. O singura doamnanu face fata CLAR. NU ARE CUM !

  11. @Maria: și uite unul dintre motivele pentru care susțin învățământul privat. Este de viitor față de cel de la stat și le oferă ocazia copiilor să plece, să studieze în afara țării și eventual, să rămână acolo, pentru că aici, dacă nu ai bani, ești un nimic. Nu te bagă nimeni în seamă

    1. BANII VORBESC!!
      Daca nu ai bani,nu poti da copilu la scoala privata🤷‍♀️
      Sa nu uitam ca sant copii normali,sanatosi %care nu se integreaza,sant violenti etc
      Ar trebui lucrat putin la sistem,autoritatile sa caute solutii pentru viitorul copiilor nostri,mai multa atentie pe sanatatea mintala a copiilor.
      Sanatate multa tuturor!

    1. Un copil cu autism nu este nebun..gandirea ta este gandirea aproximativ a 80%din populatie…crezi ca acuma 20 de ani nu existau copii cu autism?ba da dar nimeni nu judeca cum faceti voi acuma..daca era copilul tau cu autism ce faceai?il legai?il bateai?il numeai nebun?

  12. Nu aș vrea să fiu în pielea învățătoarei; să lucrezi în același timp cu un copil cu autism, deci cu cerințe speciale, și cu alți 20 sau câți or fi și cu mama copilului în clasă. Așa o fi legea, nu zic nu, dar e extrem de greu pentru învățătoare; cu toată compasiunea pentru mamă și copil. Sunt pentru integrarea copiilor cu CES în școli obișnuite, însă nu oricare ar fi deficiențele. Dacă acel copil nu funcționează în colectivitate fără mamă, nu văd unde mai e integrarea.

  13. >>copiii ok care se integrează

    Prin planul de servicii (daca o fi auzit de asa ceva) profa aia cu un comportament verbal agresiv s-a angajat sau ar fi trebuit sa se angajeze sa-l integreze pe copilul cu CES, in colaborare cu proful de sprijin si consilierul.

    Copiii cu TSA (tulburari in spectrul autist) pot avea crize de mânie. Acestea trebuie recunoscute inainte sa ajunga in punctul fara de intoarcere si trebuie intervenit ferm inainte sa se produca “explozia”.

    Intr-o lume normala colectivul de profesori si parintele trebuie sa colaboreze si sa previna o criza de mânie. E foarte posibil ca un singur adult sa nu faca fata. Intr-o lume normala colectivul de profi este pregatit sa intervina si fiecare isi cunoaste rolul intr-o situatie de criza.

    In lumea noastra parintele nu a fost atent sau nu a fost pregatit de un terapeut. De colectiv ce sa mai zic. Nu este un colectiv pregatit sa integreze un copil cu CES.

    1. Deseori copiii cu CES sunt “integrați” doar cu numele – eventual e un părinte însoțitor, dar la clasă nu există profesor de sprijin, școala nu are psiholog școlar sau măcar un cabinet medical (cu sau fără medic școlar mereu prezent acolo). Se fac PIP-uri pentru copiii respectivi, pe care uneori le respecți, alteori nu ai cum (nu sunt nici măcar resurse materiale, să-i dai să coloreze, dacă e capabil, să monteze ceva, să încerce să participe ÎN ORICE FEL la ora de curs, indiferent care e disciplina.)

      Dar sigur, pe hârtie, sunt integrați. În realitate, școala e folosită drept sistem de baby-sitting, ca să mai stea câteva ore părinții să-și tragă sufletul, și eventual să mai primească niște ajutor financiar de la stat, cât timp copilul este școlarizat.

      Însă nimeni nu are de câștigat, pe termen lung – nici copiii în cauză, nici colegii lor, nici părinții, nimeni. Ministerul se preface că oferă tot sprijinul posibil, însă niciodată nu sunt bani pentru un ajutor real. Și de vină este cadrul didactic de la clasă, care nu a intrat în sistem ca să fie profesor în învățământul special (există cadre special pregătite, care lucrează cu un număr foarte mic de elevi cu CES în grad grav de handicap, și care – probabil – reușesc să facă ceva pentru aceștia). Cei care nu au fost niciodată pregătiți să predea unui copil cu CES de acest fel, care mai au în clasă încă 25 de elevi normali cu care ar trebui să înregistreze progrese, primesc copilul în clasă, vor-nu-vor și li se spune să se descurce. NU funcționează, nu are cum să funcționeze așa!

      Condamn limbajul folosit de învățătoare, dar îi pot înțelege frustrarea. Și nu e vina copilului, care nu realizează care e problema, nu e vina părinților, care speră că poate fi ajutat, nu e vina învățătoarei care a ajuns să clacheze, e vina legilor prost făcute și a incluzivismului exagerat, rupt de orice resurse necesare. Când copilul NU poate să se integreze, poate fi ajutat de specialiști, însă e nevoie de finanțare. Altfel va crește neglijat iar când părinții nu vor mai fi, nu se știe unde va ajunge și cine va mai avea grijă de el.

      Restul, pentru sofiștii precum Oana, e poveste. Realitatea e cruntă față de pretențiile celor ca ea.

      1. adaug ..Nu mai judecati pripit ! Copiii sunt ca florile, fiecare infloreste cand vine timpul !
        Si mai ales sa nu uitam ca trebuie responsabil si etic sa emitem judecati in cunostinta de cauza, cu experiente reale, nu impresii !
        Sunt total dezamagit sa vad, pe un site national, reprezentativ pentru educatia din Romania anului 2022, tot felul de opinii, bune sau rele, nu pot sa judec, mascate sub pseudonime …Putiniene ….scuze ! Parca traim sub Ceausescu, generatia mea stie !
        Daca esti pedagog adevarat sau parinte, da-ti Omule identitatea reala si ai bunul simt sa nu folosesti pseudonime !
        Public din 2000 comentarii cu identitatea mea reala si nu am luat inca bataie pe strada ! E rusinos sa vad oameni care se ascund sub pseudonime, profesori, parinti de-a valma pe edupedu.ro sa exprime opinii sub etichete false ! Oricine ai fi , ai curajul opiniei ! Nu te mai ascunde sub pseudonimul etichetei votcii lui Putin !

        1. Vă amintiți site-ul unpasinainte sau cum se numea? Pentru discuții legate de cum ar trebui schimbat curriculumul, legea educației, etc? Au trecut un număr de ani de atunci, nu îl mai găsesc. Era deschis de ME pentru a ”discuta direct” cu părinții, elevii și profesorii. Așa ziceau ei.

          Era nevoie de numele propriu pentru înregistrarea unui cont, fiecare comentariu (întrebare/răspuns) era cenzurat înainte de a fi aprobat (sau nu) de un administrator, nicio întrebare deranjantă nu era afișată (erau sub moderare luni întregi, până uitai să mai verifici).

          Aici pe Edupedu se folosește același sistem – sunt comentarii care nu apar pentru că deranjează (chiar sunt curioasă dacă acesta apare), articole de interes maxim care nu au niciun comentariu zile întregi (sau niciodată), etc.

          Ce vreau să spun este următorul lucru – cu nume propriu sau pseudonim, fiecare opinie este o opinie a unei persoane. Dar dacă sunt publicate doar opiniile ce convin celor care administrează site-ul… Avem doar iluzia libertății de exprimare.

  14. Păi, directoarea o protejează pe învățătoarea aia, lipsită de orice fel de respect față de copii, de aceea a dat vina pe acel copil. Directoarea și învățătoarea trebuie să fie date afară din învățământ, fără drept de a mai intra în sistem vreodată. Atât timp cât părinților li se cere bani pentru fondul clasei și fondul școlii, aceștia au dreptul să intre la orice oră în școală.

    1. “Li se cer”
      S-au desființat de mai mulți ani fondul scolii și fondul clasei.
      Cat despre drepturile parintilor…sunt fără număr…

      1. in teorie s au scos fondurile, in realitate tot se platesc, ca doar nu ti inchipui ca din banii statului se ia tot ce este nevoie intr o clasa:))

        1. Multe le cumpăram noi, învățătorii. Nu știai? Și fișele alea de lucru diferențiat, alea ce trebuie puse la portofoliu, uneori și pachetul de mâncare, alteori și câte o hăinuță, câteodată și creioane, culori, caiete. Mai cumpărăm și auxiliare, tot din banii noștri, ca să nu îi discriminăm, că nu au, săracii, nicio vină. Sunt multe de spus!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu: Nu există standarde ocupaționale pentru specialist în securitate cibernetică, nu există specialist în protecția identității virtuale / Implicarea angajatorilor eu o văd și la ofertă, și la calificare și la standarde ocupaționale

Standardele ocupaționale din registrul calificărilor trebuie să fie aduse la zi, având în vedere meseriile noi care apar în ritm alert și pentru care angajatorii au nevoie de personal calificat,…
Vezi articolul