Ministrul Daniel David, după ce a aplicat măsurile contabile în educație fără niciun studiu sau analiză de impact ori de eficiență: Trebuie să vedem dacă degrevările actuale îi permit unui director de școală să funcționeze eficient sau nu

Foto: Radu Tuta / Agerpres Foto

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că actualul model, în care directorii sunt și cadre didactice, trebuie analizat. „Poate vom dori să gândim un model mai managerial. Trebuie să vedem dacă degrevările actuale le permit să funcționeze eficient”, a explicat Daniel David, într-un interviu la  Antena 3, pe 26 august.

„În zona inspectoratelor va trebui să vedem dacă degrevările care sunt acum sunt suficiente pentru a-și desfășura activitatea”, a adăugat ministrul. 

Amintim că directorii și inspectorii școlari trebuie să predea minimum 10 ore pe săptămână și nu mai au dreptul la plata cu ora, în anul școlar 2025-2026, potrivit legii 141/2025, legea Bolojan asumată de guvern.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.


Directorii din școli și licee și inspectorii școlari generali/generali adjuncți: 

Declarațiile ministrului Daniel David despre funcția de director și reorganizarea inspectoratelor școlare:

O altă temă pe care aș vrea să o dau sistemului este cum gândim funcția de director și cum gândim reorganizarea inspectoratelor școlare.

Cum gândim funcția de director de unitate școlară la toate nivelurile și inspector școlar, pentru că în acest moment noi avem, de exemplu, un model mai degrabă didactic: directorul este și cadru didactic, se degrevează de anumite ore, are la salariu în plus între 10 și 15%. 

Dar poate că vom dori să gândim un model mai managerial. Aș vrea să problematizăm acest lucru, să vedem dacă degrevările care au fost propuse acum sunt degrevări care îi permit să funcționeze eficient sau nu. Sunt lucruri care ar putea fi gândite în anul 2026. La fel, în zona inspectoratelor va trebui să vedem dacă degrevările care sunt acum sunt suficiente pentru a-și desfășura activitatea. Gândim anul viitor niște flexibilizări.

Sunt multe lucruri, repet, pe care putem să le construim, dar oamenii asta aș vrea să înțeleagă: nu sunt măsuri pe care le-ai luat pentru reformă, pentru că le-ai vrut, fiindcă așa ai tu viziunea. Sunt măsuri de supraviețuire și pe ele putem construi.”

Foto: © Juan Moyano | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Alianța Colegiilor Centenare, despre noile norme: Ce este de fapt directorul? Jumătate de profesor voluntar sau jumătate de director? / Măsurile din legea 141 sunt un atac la rolul profesorului în școală și în societate
ULTIMĂ ORĂ Directorii de școli, grădiniță și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână dacă îndeplinesc anumite condiții / Crește norma de predare a directorilor la 14 ore, dacă sunt mai puține formațiuni de studiu – proiect de metodologie
Exit mobile version