Dacă ar propune o variantă „incluzivă” de planuri-cadru, care să includă toate propunerile de discipline cu numărul de ore cerut pentru fiecare, „probabil că de la ora 8 la ora 8 va trebui să stați în școală”, a spus ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, într-o ediție „Rethink România”, difuzată de TVR Info pe 8 martie. „Sigur că exagerez și n-am să fac acest lucru” a spus el după ce a „anunțat”, în glumă, că în luna mai ar urma să fie prezentată și o astfel de variantă de planuri-cadru. Dar oficialul a insistat pe ideea că există un număr foarte mare de teme importante care pot fi incluse și ca unități de învățare, nu neapărat ca discipline.
El a făcut trimitere, în acest sens, la „educația pentru sănătate”, la „primul ajutor”, la „educația juridică”, „educația antreprenorială”, „educația pentru democrație”, „educația pentru cetățenie europeană”, „educația civică”.
„Ideea mea era că, fiind atât de importante, ele trebuie să devină unități de învățare în disciplinele clasice, acolo unde se poate”, a spus ministrul, dând exemplu eventuala includere a „gândirii critice”, la Logică, Psihologie și Filosofie, sau includerea unor unități la Consiliere și orientare sau în curriculumul la dispoziția școlii.
Declarațiile pe larg (emisiunea completă – aici):
- „(…) În această perioadă adun toate propunerile de discipline și numărul de ore propus. Și o variantă de planuri-cadru în luna mai o să fie una incluzivă. La cum arată lucrurile, probabil că de la ora 8 la ora 8 va trebui să stați în școală. Sigur că exagerez și n-am să fac acest lucru, dar, vă spun că în filosofia mea temele acelea foarte importante – că toate sunt importante…
- Este importantă educația pentru sănătate? Foarte importantă. Primul ajutor este important? Foarte important. Educația juridică este importantă? Da. Educația antreprenorială este importantă? Da Educația pentru democrație este importantă? Da. Pentru cetățenie europeană este importantă?: Da. Educația civică este importantă? Da.
- Dacă le transformăm în discipline, pe lângă ce avem – Fizică, Chimie, Biologie și așa mai departe – vă dați seama că nu este ceva realist. Ideea mea era că, fiind atât de importante, ele trebuie să devină unități de învățare în disciplinele clasice, acolo unde se poate. Nu văd de ce gândirea critică, altă temă, nu ar putea fi prinsă ca unități de învățare acolo unde își are locul, la Logică, în Psihologie și la Filosofie. În materii obligatoriii, acolo trebuie să o faci.
- Dacă vrem mai multe lucruri, avem Consiliere și orientare, câte o oră în fiecare an. Așa am propus. Și atunci poți să pui câte șase, cinci unități de învățare pentru gândirea critică sau celelalte pe care le-am menționat și la consiliere și orientare. Și toate acestea sunt obligatorii. ȘI după aceea putem merge mai departe. Orele la dispoziția școlii pot fi ghidate spre aceste teme (…).”
Citește și:
Ministrul Educației, Daniel David: Gândirea critică trebuie predată sub aspect metodologic la Logică, Filosofie, Psihologie și încă o disciplină opțională. În ceea ce privește celelalte discipline, aceasta trebuie să devină un mod de predare
Problemele de predare din școli, relevate de testele internaționale, trebuie discutate și în universități, unde se formează profesorii din preuniversitar – ministrul Educației, Daniel David
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.