Ministrul David: „Probabil că de la ora 8 la ora 8 va trebui să stați la școală”, în cazul în care în planurile-cadru ar fi incluse toate propunerile de discipline, cu număr de ore cerut

106.129 de vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Dacă ar propune o variantă „incluzivă” de planuri-cadru, care să includă toate propunerile de discipline cu numărul de ore cerut pentru fiecare, „probabil că de la ora 8 la ora 8 va trebui să stați în școală”, a spus ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, într-o ediție „Rethink România”, difuzată de TVR Info pe 8 martie. „Sigur că exagerez și n-am să fac acest lucru” a spus el după ce a „anunțat”, în glumă, că în luna mai ar urma să fie prezentată și o astfel de variantă de planuri-cadru. Dar oficialul a insistat pe ideea că există un număr foarte mare de teme importante care pot fi incluse și ca unități de învățare, nu neapărat ca discipline.

El a făcut trimitere, în acest sens, la „educația pentru sănătate”, la „primul ajutor”, la „educația juridică”, „educația antreprenorială”, „educația pentru democrație”, „educația pentru cetățenie europeană”, „educația civică”.

„Ideea mea era că, fiind atât de importante, ele trebuie să devină unități de învățare  în disciplinele clasice, acolo unde se poate”, a spus ministrul, dând exemplu eventuala includere a „gândirii critice”, la Logică, Psihologie și Filosofie, sau includerea unor unități la Consiliere și orientare sau în curriculumul la dispoziția școlii. 

Declarațiile pe larg (emisiunea completă – aici):

  • „(…) În această perioadă adun toate propunerile de discipline și numărul de ore propus. Și o variantă de planuri-cadru în luna mai o să fie una incluzivă. La cum arată lucrurile, probabil că de la ora 8 la ora 8 va trebui să stați în școală. Sigur că exagerez și n-am să fac acest lucru, dar, vă spun că în filosofia mea temele acelea foarte importante – că toate sunt importante…
  • Este importantă educația pentru sănătate? Foarte importantă. Primul ajutor este important? Foarte important. Educația juridică este importantă? Da. Educația antreprenorială este importantă? Da Educația pentru democrație este importantă? Da. Pentru cetățenie europeană este importantă?: Da. Educația civică este importantă? Da.
  • Dacă le transformăm în discipline, pe lângă ce avem – Fizică, Chimie, Biologie și așa mai departe – vă dați seama că nu este ceva realist. Ideea mea era că, fiind atât de importante, ele trebuie să devină unități de învățare  în disciplinele clasice, acolo unde se poate. Nu văd de ce gândirea critică, altă temă, nu ar putea fi prinsă ca unități de învățare acolo unde își are locul, la Logică, în Psihologie și la Filosofie. În materii obligatoriii, acolo trebuie să o faci.
  • Dacă vrem mai multe lucruri, avem Consiliere și orientare, câte o oră în fiecare an. Așa am propus. Și atunci poți să pui câte șase, cinci unități de învățare pentru gândirea critică sau celelalte pe care le-am menționat și la consiliere și orientare. Și toate acestea sunt obligatorii. ȘI după aceea putem merge mai departe. Orele la dispoziția școlii pot fi ghidate spre aceste teme (…).”
Citește și:
Ministrul Educației, Daniel David: Gândirea critică trebuie predată sub aspect metodologic la Logică, Filosofie, Psihologie și încă o disciplină opțională. În ceea ce privește celelalte discipline, aceasta trebuie să devină un mod de predare
Problemele de predare din școli, relevate de testele internaționale, trebuie discutate și în universități, unde se formează profesorii din preuniversitar – ministrul Educației, Daniel David

Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


11 comments
  1. Buna seara,

    Este foarte frumos sa inveti, sa stii, sa fii curios si sa vrei sa inveti mai mult. Din pacate, scolile romanesti promoveaza doar competitia, in detrimentul colaborarii- atat de necesara pentru echilibru si evolutie sociala. In plus, copiii au atatea materii si asa cantitate imensa ca nu mai au timp sa gandeasca. Au timp doar sa isi aseze frumos mintea intr-o cutie, sa se alinieze, sa nu se diferentieze si la final sa isi omoare toata curiozitatea si dorinta de cunoastere. In plus, sport nu prea se face. Scoala din zilele noastre este un azil, din care tot ce iti doresti este sa iti iasa copilul sanatos la cap, sa nu faca depresie, anxietate. De ce nu se gandeste nimeni sa introduca cursuri de educatie emotionala, psihologie si neurostiinta aplicata la nivelul lor de intelegere? Este mult mai important sa se inteleaga pe ei insisi si pe cei din jur.

  2. Nu trebuie sa fie asa de multe, poate fi una singura denumită “Educație pentru societate” în care să se faca un semestru Educație pentru sanatate, apoi in altul Educație juridică și asa mai departe pana se fac toate cele enumerate în articol și care încep cu Educație.

  3. Ar fi foarte util ca la secțiile de specialitate să fie pregătiți copii la nivelul educational care se cere în facultăți, și atunci părinții nu ar mai trebui să plătească bani grei pentru meditatii

  4. Eu nu înțeleg ce atâtea pretenții la nr mare de ore.Cine sunt frate gușterii ăștia de se tot baga-n seama și ne spun noua că trebuie să le dăm lor bani grămadă ,sa facem și ca ei iar ei fara niciun un rezultat?Nu mai faceți plata cu ora și gata!Plata după performanta ,mai degrabă…Sa fie penalizați și directorii de școli și chiar primarii.De ce sa se aștepte totul de la Minister?De ce penalizati?Pai de bani și organizare proasta.Copiii nu fac 1 ora/an într-un laborator(că nu-s hărți,mulaje,substanțe pt reacții chimice,etc).Ce rost are să înveți atâtea detalii in multe ore daca nu exersezi,nu pui in practica,nu e nimic palpabil ?Este suficient ,de ex la Bio, dacă cunoști organele,pozitia cat de cat și funcțiile lor.Adica cam 1 ora max 2/săptămână.Scoateti Muzica,Religia și Desenul că nu mai descoperi tu talente și aptitudini mai ales la cei de Liceu(in plus Romania este tara laica așa că nu înțeleg rostul “spălării pe creier”) și uite așa se reduc orele.In sch să-și facă 2 ore temele la școală,cu îndrumare/corijare/supraveghere(poate așa reușesc și profii sa se apropie macar de cele 8 ore/zi pe care le datorează ca orice angajat).Și când mă refer la org dau doar un ex:de ce trebuie sa fie haos când e cate un eveniment gen simulări?De ce trebuiesc scoase bancile(mai ales sclavagind elevii) ?Ce ,nu se poate sari cate o bancă că sa nu fie prea apropiați la test?Și apoi ne miram de ce chiulesc ceilalți….Pai daca nu au nici bănci în clasa ce să facă,sa stea pe holuri ?De aia trimit copilul la școală să audă buling de la profi,sa facă munca silnică și sa piardă timpul pe holuri?Și așa la ore habar n-au sa explice o yota,majoritatea profilor(ori dictează ori ai pune sa copieze din cărți textele).Sistemul de învățământ românesc ,o mizerie făcută întâi din oameni și apoi din reguli (nerespectate sau prost gândite) !Factorul uman din tara asta este extrem de slab,cu mult sub al unor țări subdezvoltate…Cautati filmulețe pe YouTube ,de ex,să vedeți cum se preda engleza (de ex) in tari amarate din Asia(de ex)!

    1. Săracii copii să nu cumva să hamaleasca mă refer la bănci, să nu cumva să muncească ceva că le pică coroana de pe cap pe care tot părinții le-o pun, ei nu sunt învățați cu munca. Cât despre materii și numărul de ore, ar trebui aerisit puțin programul, dar materiile noi propuse de ministru chiar ar fi necesare pentru ei i-ar ajuta în viață dar predate corespunzator nu în lehamite cu profesori pregătiți pentru asta

  5. sunt și materii nefolositoare pentru elevi. Mult și prost, neutile pentru mulți care vor să urmeze o carieră într-un anumit domeniu.
    De fiecare dată când este investit în funcție un ministru al educației trebuie să aducă ceva în plus, să-și pună amprenta asupra a tot ce-a fost până la el dar s-a demonstrat că de multe ori a fost un ghiveci cu de toate și cu nimic efecte la final.
    Propun să le faceți și carte de muncă elevilor, așa nu vor mai avea probleme când se vor angaja că nu au vechime și experiență!
    Oricum nu știu cum e să fii nici copil, nici adolescent, ei nu mai au timp să trăiască deoarece sunt elevi și asta le ocupă tot timpul, se trezesc prematur adulți inutili societății mulți dintre ei.
    Este un punct de vedere atât de trist dar atât de actual și realist totodată.

  6. Norma didactică=18ore/săpt. presupune minim 18 ore de pregătire a lecțiilor; dacă socotim și orele necesare pentru alte activități setrece mult peste cele 40 de ore/săpt. (vezi Codul muncii). Se preconizează o noua formă de sclavie?

    1. Este revenirea la normal d-le Oltea.
      Dacă dumneata ca profesor ai nevoie de 18 ore pentru pregătire (la cele 18 ore de predare saptamanal) , elevul câte ore are nevoie pentru cele 29 – 30 de ore săptămânal?
      Ori nu mai aveți timp pentru ore de pregătire în ,,particular,, ?

    1. Dar la copiii care fac naveta v-ați gândit? Băiatul meu pleacă la 6;30 și se întoarce la 16.Ca să stea atâtea ore in școală,mai mult decât o persoană care lucrează ( și e plătită) chiar nu sunt de acord. Să stea domnul ministru 12 ore !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesajul unui profesor pentru liderii sindicali din Educație: Trebuie să negociați cu cârmuitorii țării, pentru a reda demnitatea, inclusiv sub aspect salarial, dascălului din România. Altfel, nu veți mai fi lideri, pentru că Sindicatul din Învățământ se va face… praf și pulbere

Un mesaj transmis liderilor sindicali din Educației, cei aflați în aceste zile la negocieri cu Guvernul, a fost trimis pe adresa redacție@edupedu.ro de profesorul Ioan Țiplea, profesor de științe socio-umane…
Vezi articolul

Presiuni la adresa angajaților ARACIP făcute de președinta consiliului Agenției care acreditează școlile și grădinițele, Mariana Dogaru, ca aceștia să divulge sursa unui articol jurnalistic – document

Operațiune abuzivă, de intimidare de presiune la adresa angajaților Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), a președintei consiliului instituției, Mariana Dogaru. Potrivit surselor Edupedu.ro, aceasta le-a transmis…
Vezi articolul