Piața muncii cere absolvenți care știu să rezolve probleme și să ia decizii și au gândire critică, nu au doar “o grămadă de cunoștințe” – șefii Google România, BCR și Fan Courier despre adaptarea educației la nevoile pieței

Foto: Pixabay.com

“Obiectivul principal al formării (în școală – n. red.) sigur e integrarea în societate, dar și integrarea în forța de muncă. Pentru a se integra facil în zona de muncă, absolvenților le este necesară o serie de abilități în zona de rezolvare de probleme, de lucru în echipă și parte cognitivă complexă”, apreciază Ela Moraru, Country Manager Google, vorbind despre necesitatea ca educația să se adapteze la nevoile actuale de pe piața muncii. Ela Moraru și alți doi CEO de mari companii – Sergiu Manea de la BCR și Adrian Mihai de la Fan Courier, au vorbit miercuri dimineață, într-o conferință organizată de PwC România, despre abilitățile esențiale care sunt așteptate de companii de la absolvenții unui sistem educațional “în criză”, care nu e deschis încă la nevoile pieței, cu atât mai mult cu cât crește presiunea tehnologică.

La dezbaterea “Viitorul educației și al muncii în era 4.0. Ce ne rezervă viitorul?”, Ela Moraru a arătat că schimbările prin care trece piața muncii trebuie văzute ca oportunități, nu doar ca riscuri, tehnologia putând fi folosită în formarea continuă, deoarece ea nu înlocuiește pur și simplu forță de muncă. Ce abilități pretinde piața de la absolvenți, în opinia ei? 

Ela Moraru, Country Manager Google:

La rândul său, Sergiu Manea, CEO BCR, a descris ce înțelege el prin deschiderea educației către societate: “Ce ar fi dacă am da răspundere comunitară pentru crearea unui curriculum care să aibă relevanță, acesta fiind diferit, după părerea mea, la Iași față de Timișoara sau la Constanța față de Călărași?” Și el apreciază că, atunci când termină școala și intră în câmpul muncii, elevii au nevoie de abilități practice și de o înțelegere mult mai clară a situațiilor din viața reală, dar și de o gândire antreprenorială – nu în sensul de “a fi patroni”, ci de a prețui etica muncii. 

Sergiu Manea, CEO BCR:

“Elevii cred că ar trebui ca, atunci când termină școala, să nu termine neapărat cu o grămadă de cunoștințe (…) trebuie să își dezvolte capacitatea de a lua decizii, de a rezolva probleme, să aibă o anumită expertiză tehnică și abilități personale”, a apreciat la rândul său Adrian Mihai, CEO Fan Courier. Iar pentru asta, spune el, și profesorii au nevoie de o schimbare a mentalității.

Adrian Mihai, CEO Fan Courier:
Dezbaterea găzduită de PwC România, cu participarea reprezentanților mediului de afaceri și a ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu:
Exit mobile version