Presiunea piețelor pe educație: mari companii pariază pe școala online și hibrid, pe viitor, chit că pe moment neajunsurile depășesc beneficiile – Financial Times

Foto: © Sebastian Czapnik - Dreamstime.com

“Când apare o transformare digitală într-un domeniu, este greu să te mai întorci la ce-a fost… educația, sper, nu este deloc diferită”, este citat, în Financial Times, șeful unei companii ce desfășoară activități de școală online pentru aproape 160.000 de elevi din peste 30 de state americane. Publicația descrie, într-o analiză, modul cum mari companii și fonduri de capital privat investesc în inițiative de școală online, pariind pe ideea că, după schimbările din pandemie, astfel de modalități de predare vor continua să crească, deși pe moment cei mai mulți specialiști susțin că neajunsurile depășesc beneficiile.

FT dă exemplul unui serviciu din Marea Britanie, Inspired Educațion, care oferă lecții online nu unor elevi dintr-un cartier sau altul, dintr-o comunitate sau alta, ci pentru adolescenți din Europa și Asia deopotrivă. Cine este interesat de asemenea servicii, care livrează educație prin ore înregistrate de predare și podcasturi educative? E semnalat cazul unei tinere din Anglia, ținta bullying-ului la ea în școală și nemulțumită de standardele predării online pe parcursul pandemiei.

Inspired, continuă sursa citată, este sprijinită de fonduri de capital privat precum TA Associates și Warburg Pincus, care, alături de alte companii precum Pearson, conglomerat de edituri active în domeniul educațional și alte operațiuni de profil, își extind activitățile de educație online, chiar și în condițiile în care școlile din majoritatea țărilor s-au redeschis sau se redeschis pentru predarea față în față.

Potrivit sursei citate, interesul pentru aceste servicii este confirmat de rezultatele financiare. Compania Stride din statul american Virginia, condusă de James Rhyu, autorul declarației de la începutul acestui articol, a înregistrat o creștere de 38% a veniturilor pentru divizia sa de educație, ce include operațiuni de școală online, în primul trimestru din acest an, comparativ cu primul trimestru din 2020.

Compania intenționează să își extindă operațiunile și să încheie parteneriate cu districtele publice, pentru a oferi opțiunea de școală exclusiv sau parțial online pentru elevii interesați, cu o țintă de creștere cu cel puțin 100.000 de elevi în următorii cinci ani.

Alte evoluții ce semnalează aceste tendințe, conform FT:

Financial Times notează, însă, că în general este de așteptat ca acest sector să rămână unul de nișă, având în vedere că, până acum, școala online a dus la rezultate mai slabe ale elevilor și, pe lângă aceasta, duce la “oboseala indusă de ecran, oportunități sociale reduse, clase mai mari și timp diminuat de comunicare directă cu profesorul”. Acestea fac ca “în acest moment îngrijorările să depășească beneficiile”, după cum este citat un analist Barclays.

Citește și: Modelul american de școală online: învățarea la distanță se pregătește să se dezvolte pe termen lung, în pofida marilor ei neajunsuri – analiză New York Times

Photo 66561443 © Sebastian CzapnikDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version